Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Płacicie/niepłacicie AC i dlaczego?


Gość Usuniety

Rekomendowane odpowiedzi

Mam AC z prostego powodu. Ojciec zawsze ma pakiet OC/AC/NW, a przedłużał w czerwcu tego roku, gdy Meganką jeździła jeszcze Matka. Więc na rok czasu wydatek ten mi odszedł.. Auto stoi w garażu w domku jednorodzinnym, więc w przyszłym roku przedłużę już tylko OC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam zdecydowałem się na okrojone AC (pierwszy raz od sześciu lat). "Nowy" dziewięcioletni samochód - pierwszy za własne pieniądze. Mam Mini Casco + szyby w PZU. Chroni głównie przed kradzieżą, ew. wandalizmem i zdarzeniami losowymi (atmosferycznymi). Czyli wyłączona jest odpowiedzialność za dzwony z własnej winy (nigdy przed 6 lat takowego nie miałem, jeśli będzie to pokryję go z własnej kieszeni), ale utrata całej Renaty byłaby zbyt bolesna - stąd pomysł na Mini Casco. Cena z szybami i bez zniżek na casco dość śmieszna (w przeciwieństwie do pełnego casco) - lekko ponad 200zł. Całe casco wyniosłoby mnie 1300zł, z OC i zniżkami 50% blisko 1800 - jednak trochę za dużo. Co ważne, przy zawarciu umowy Mini Casco, lecą zniżki na zwykłe/pełne casco, więc może za kilka lat zdecyduję się na pełne casco <ok>.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ważne, przy zawarciu umowy Mini Casco, lecą zniżki na zwykłe/pełne casco

To też jest wyjście. Ja z tego powodu płaciłem AC za 14 letniego poloneza - żeby nie tracić zniżek, znajomi pukali się w głowę. Przydały się jak kupiłem megankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze ubezpieczam AC + OC + NNW. Swoje pierwsze auto ubezpieczyłem jako współwłasność z ojcem, w związku z czym od razu miałem pełne zniżki z polisy ojca. Następne auto było współwłasnością z żoną, w związku z tym moja Pani nabrała prawo do zniżek w ubezpieczeniu. A przy szkodzie nie jest to już kilkaset zł, ale często kilka tysięcy.

Cały czas jeżdżę bezszkodowo. jednak płacąc kilkaset zł mam spokój w każdej sytuacji, że nawet przy szkodzie z mojej winy nie będę musiał szukać kasy na naprawę. Auto od kilku lat ubezpieczam w UNIQA. W ubiegłym roku tylko umocniłem się w tym przekonaniu że jest to uczciwa firma, gdy podwójnie miałem ubezpieczone OC w PZU (poprzedni właściciel) i moje ubezpieczenie w Uniqa. PZU zmusiło mnie do zapłaty częsci składki do końca okresu ubezpieczenia poprzedniego właściciela auta i nie chciało słuchać żadnych tłumaczeń. Zapłaciłem sto kilka zł PZU i od razu wypowiedziałem umowę z końcem okresu ubezpieczenia. Uniqa zaś zwróciła mi zapłaconą wcześniej składkę OC i z uśmiechem poprosili o dalsze korzystanie z ich usług. Nie kazali dopłacić nawet za ubezpieczenie, które było tańsze bo kupione w pakiecie.

Z PZU nie skorzystam już nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo PZU to szuje. Ja miałem poprzednim autkiem stłuczkę, w której byłem poszkodowanym. Była policja i oni wydali taki sam "werdykt". A co zrobiło PZU? Odmówiło mi wypłaty odszkodowania, stwierdzając, że to była moja wina. Czyli stwierdzili, że stoją wyżej niż policja.

Koniec końców wywalczyłem swoje odszkodowanie, ale po sporych nerwach i bojach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slowik8609 miałem to samo policja uznała winę nie moją, a PZU ze byłem współwinny i wypłacili połowę, niestety było to 3 lata temu, nie tak dawno dowiedziałem się, że gdybym oddał sprawę do sądu to bym ją wygrał. Sam osobiście nie płacę AC tak z przyzwyczajenia, a pozatym w samym OC mam 60% zniżki (na ojca) a ja że jestem współwłaścicielem to mam zwyżkę za wiek ... jak to liczyłem kiedyś AC + OC + NW to by były kolosalne jak dla mnie pieniądze na rok dlatego opłacam tylko OC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oczywiście, że płacić ! Mnie osobiście nie stać nie płacić. Także mam pełny pakiet OC/AC/NW + oczywiście ASSISTANCE. Miesięcznie to nie wychodzą duże pieniądze i mam spokojną głowę :). I co ważne jak coś by się stało - naprawa na częściach nowych i oryginalnych a nie kupionych na szrocie czy giełdzie :) i nie wiadomo jakiego pochodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kaczor2502, dziwię Ci się, że się dałeś tak zrobić. Bo obeszło by się i bez sądu jak u mnie. Bo o naszej "winie" stwierdza jakiś agencik. Wystarczy odpowiednie pismo wysmarować do jego szefa, zagrozić sądem. Jak to nie pomoże to jeszcze wyżej. I w 90 % przypadków wystarcza. Orzeczenie winy przez policję jest wystarczającym dowodem. W końcu ona była na miejscu i policjanci posiadają fachową wiedzę na temat rekonstrukcji zdarzeń wypadku, a nie ubezpieczyciel, którego nie było i nie ma interesu w tym, żeby odszkodowanie wypłacić... Tylko oni liczą na to, że ludzie odpuszczą, nie znając prawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!