Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki silnik w kombii (mała awaryjność)


klslowik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Jako, że jest to mój pierwszy wpis na tym forum na początku witam serdecznie.

 

Noszę się z zamiarem zakupu samochodu Renault Megane II kombii w cenie do 25 tys. zł. w roczniku nie starszym niż 2004 rok. Niestety po tym jak poczytałem o silnikach to mam mieszane uczucia i całkowity brak własnego już zdania na ten temat.

 

Samochód jaki chciałbym kupić miałby być samochodem rodzinnym, mało awaryjnym i ekonomicznym ze względu na paliwo jak i jego utrzymanie przy pełnej dbałości i rzetelnym jego serwisowaniu od momentu zakupu przeze mnie. Niestety nie wiem już teraz czy lepiej wybrać jakiś silnik diesla czy jakąś benzynówkę.

 

Samochody z silnikami diesla 1.5dCi podobną mają usterki układu wtryskowego, dwumasowych kół zamachowych i panewek oraz trudności w zapaleniu zimą. W silnikach 1.9dCi z kolei podobno często zużywają się turbosprężarki.

 

W przypadku benzynówek 1.6 czytając wpisy na forum wynika że silniki te mają problemy z kołem zmiennych faz rozrządu pomimo ich dobrej dynamiki i tego że są w miarę oszczędne.

 

Proszę doradźcie mi co w cenie do 25000zł lepiej poszukiwać? Jakiegoś dieselka? Czy faktycznie są one tak awaryjne? Czy lepiej benzynówkę? Czy faktycznie problem z kzfr jest tak duży i czy wymiana tej części jest tak częsta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście jeżdżę benzynką 1.6, kombi, 2004. Też miałem dylemat jak Ty.

Dlaczego benzyna? Bo jeżdżę stosunkowo nie dużo - ok. 15kkm. Różnica w cenie paliwa nie zrekompensuje, przy takich przebiegach, kosztów "większych" napraw - turbina, wtryski, pompa, koło dwumasowe. Naprawa KZFR przy cenie naprawy turbiny to pikuś ;-)

W moim samochodzie KFZR był robiony (wg wpisu w książce - samochód krajowy) przy ok. 58kkm, w tej chwili mam ok 103kkm (kupiłem jak miał jakieś 96,5kkm) i nic się nie dzieje.

 

Co do spalania - jestem pozytywnie zaskoczony. Wcześniej miałem MIpI 75KM. Meganka dwa przy spokojnej jeździe (bez klimy) pali minimalnie więcej. Na trasie, przy 100-110 km/h można zmieścić się w ok. 6,2 litra - komputer pokazuje nawet 5,9 ale jakoś mu nie do końca ufam ;-) Z klimą te 0,5 - 0,7 litra trzeba doliczyć.

 

Z mojego punktu widzenia - diesel czy benzyna - to jest uzależnione od przebiegu. Jak robisz więcej jak 25kkm to można się pokusić na diesla. Tylko przygotuj się na długie szukanie - nie ufałbym samochodom z zagranicy. Odżałowałbym rocznik i poszukał czegoś krajowego, będzie łatwiej zweryfikować stan. Ja w ogóle jestem zwolennikiem kupowania samochodów krajowych - robię w branży okołosamochodowej i widzę jak ludzi wali się w rogi na ściąganych autach - aż niekiedy chciałoby się skomentować zakup ale trzymam język za zębami ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzynka 1.6 16V lub 2.0 16V + LPG po około 20tys km odrobisz isnatalcje i jazda za 50%.

Na Forum jest klika tematu na temat jazdy, montażu i ekonomi LPG.

Ilu użytkowników Pb/LPG - ON tyle opini, wybóru należy do Ciebie <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4e 8V 75 KM bezawaryjna jednostka ;D fantastyczne przyspieszenie i niewielkie zużycice paliwa <ok>

tak na serio to ja bym nie przekreślał silnika dCi ale 1.9 nie 1.5 :mrgreen:

turbina się nie psuje jak się o nią odpowiednio dba :oops: chyba minuta postoju po dłuższej jeździe to stosunkowo nie wiele :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina się nie psuje jak się o nią odpowiednio dba <ok> chyba minuta postoju po dłuższej jeździe to stosunkowo nie wiele :mrgreen:

 

Jak się kupuje 5-6 letni samochód to za Chiny Ludowe nie stwierdzisz jak kto dbał o turbinę, jakie paliwo lał. Używany samochód, czy to benzyna, czy diesel to zawsze zagadka. Szwagier kupił Toykę Ave '00, bo to Toyota i on francuza nie będzie kupował. I wyłażą teraz kwiatki - olej to prawie pół na pół z benzyną zaczął brać (prawdopodobnie ktoś "uszlachetniacza" przed sprzedażą dolał), przy okazji awarii centralnego okazało się, że nie ma żadnej wkładki (ani w drzwiach ani w bagażniku). Nie ma reguły - używany samochód to loteria i trzeba się z tym liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roczne przebiegi patrząc się na dotychczasowy samochód to planuję w granicach do 20 tys. km.

 

Co do kupna samochodu używanego to zgadza się jest to zawsze wielka zagadka i dlatego też chciałbym zminimalizować możliwości ponoszenia dodatkowych kosztów, ale jednocześnie jak już kupię samochód nie chciałbym na nim oszczędzać. Znaczy to tyle, że w terminach chciałbym robić przeglądy (wymiana materiałów eksploatacyjnych) przy równoczesnej naprawie na bieżącą wszelkich pojawiających się awarii, których chciałbym mieć jak naj mniej albo w ogóle <ok>

 

Tym samym najlepiej to nawet nie chciałbym tam kilkuset złoty żałować i kupić samochód używany nawet z salonu polskiego z dokumentacją o jego historii. Domyślam się że takie szukanie na pewno potrwa kilka miesięcy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klslowik w zasadzie wybór dla mnie oczywisty, szukaj dCi 1.5 w wersji 105KM lub 1.9 130KM - jednym słowem po liftingu. Cene masz na granicy rocznika 2006 i raczej do krajowego trzeba by dołożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeśli chodzi o diesla, osobiście odradzam. Oprócz Reni posiadami Seata Ibizę 1.9 TDI i problem z pompowtryskiwaczami rozpoczął się od zalania paliwem na stacji Auchan :-( Krótko mówiąc zawiesza się i następują trudności z odpalaniem. Jak wiadomo ten silnik jest najmniej awaryjny ze stajni VW a jednak... Jeśli mało jeździsz i chcesz mieć cichutko w aucie polecam benzynę, jest zdecydowanie mniej awaryjna. W mojej Megance pomimo wielu negatywnych opini na temat Renault, które muszę przyznać szczerze sam kiedyś powielałem, nic się nie dzieje - odpukać w niemalowane <ok>

Wybór należy do ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm trudny przed Tobą wybór tym bardziej, że co wypowiedź to inna rada

Moja rada jest taka, żebyś przejechał się meganką w wersji benzynowej i dieslem - sam ocenisz co ci bardziej odpowiada

osobiście polecam diesla bo takim teraz jeżdzę 1.9dci 130KM - wcześniej były same benzynki, jednak ten diesel ma wyższy moment i generalnie wyższą dynamikę jazdy niż benzyna, poza tym jak na diesla to naprawdę cichutki. Np w porównaniu do niego diesel VW na pompowtryskiwaczach to prawdziwy klekot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzynka 1.6 16V lub 2.0 16V + LPG po około 20tys km odrobisz isnatalcje i jazda za 50%.

 

ja przejeachłem ponad 100kkm na lpg i odradzam - dlatego teraz jezdze 1.9 dci. Do chwili obecnej (90tkm) zadnych problemów z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!