Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MEGANE II - czy warto?


bronek1988

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam w planach kupno Renault Megane II Kombi 1.4 lub 1.6 w benzynie. Czy ktoś może mi wyrazić obiektywną opinię o tym samochodzie? Czytam fora i wiele osób narzeka na ten samochód, na elektronikę, czujniki, ale mam wrażenie że większość tych opinii jest przesadzona.

 

Sam posiadam Renault Megane I Hatchback 1.5 75KM i powiem szczerze, że moje wrażenia odbiegają od opinii pozostałych użytkowników.

 

Megane II Kombi zadziwia stylistyką i chyba to jest najbardziej decydujące dla mnie przy wyborze auta. "Jak samochód się podoba, to można do niego dokładać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kombi 1.6 2005r. od czerwca tego roku czyli w sumie niedługo.

Szukasz obiektywnej opinii - ciężko o taką.

Ja mogę powiedzieć tyle - wszystko zależy od egzemplarza - całkiem jak z innymi towarami: telewizorami, lodówkami, telefonami - trafisz pechowy egzemplarz - będą kłopoty, serwisy, naprawy i koszty. Trafisz dobry - będziesz się cieszył kilka lat.

Oczywiście zakładam minimum zainteresowania eksploatacją.

 

Znam przypadek, że ktoś kto w podobnym czasie kupił podobny egzemplarz (rocznik, model, silnik i przebieg) i już wpakował w niego kilka tysięcy... pech? złośliwość rzeczy martwych? wada ukryta?

 

Rozejrzyj się - zawsze i wszędzie bardziej słychać tych niezadowolonych. A ilu jest zadowolonych? na pewno więcej - ale siedzą cicho bo nie mają na co narzekać <ok>. Dziś produkcja samochodów to praktycznie automatyka - nie ma bata - robot nie sprawdzi wszystkiego, a i nie jest nieomylny. Materiał, z którego wykonano części też ma pewnie w jakimś stopniu wady, których systemy jakości nie znajdą, a które wyjdą dopiero w eksploatacji.

Można też próbować zminimalizować koszty dokonując właściwego wyboru egzemplarza, który z definicji nie powinien kosztów generować. Przynajmniej na początku.

Co do ostatniego zdania:

... można do niego dokładać. - dodałbym "Ale nie w nieskończoność..." poza tym można dołożyć wszelkich starań aby dokładanie było minimalne, a czasem samemu coś naprawić - co ja sam też czyniłem korzystając m.in. z tego forum.

 

Jak dotąd ja jestem ze swojego autka zadowolony.

pozdrawiam

Viman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie autko bardzo fajne

Kłopoty i problemy te same np w benzynie dalej cewki nawalają.

Ja mam teraz diesla.

Elektryka to nie jest mocna strona Reno, wszystko zależy od szczęścia.

Klima też się psuje a konkretnie czujnik ciśnienia.

Reszta OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

praktyce wymiana żarówek, bo słyszałem o konieczności skręcania kół

Bzdura wymyślona przez ludzi którzy nie maja dodatkowego stawu w ręce <ok> , a tak naprawdę nie ma z tym problemu, za pierwszym razem może jest to problematyczne ale kazdy kolejny raz jest łatwiejszy, teraz wymieniam zarowkę w 5 minut .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiboc tej żarówki to w pięć minut nie wymienisz, nie ma szans

Jak masz wprawę to od strony koła może w 15 minut, tylko żeby to nie była zima.

No można też od zderzaka ale to dla zaznajomionych w temacie rozbierania i składania auta

wtedy tez można w 15 minut.

Za pierwszym razem wszystko jest trudne

LPG jak się spisuje nie mam pojęcia ale diesel jest bardzo ekonomiczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Opinia o Megane II 1,6 Lux P.

I rejestracja 2004, przebieg 248 000 km

 

Notoryczne problemy z rozruchem, przez te lata 6 jazd do ASO na lawecie (po prostu zdarza się nie odpalić mimo kręcącego rozrusznika)

To samochód służbowy, więc wiem, że suma faktur za naprawy i serwis przekroczyła już 30 000 zł.

Generalnie samochód raczej trwały (nie naprawiałem nigdy silnika, skrzyni, tylnego zawieszenia, nawet tłumik jest wciąż oryginalny), ogromny bagażnik jak na tę klasę, bardzo cichy i komfortowy. Akurat ja nie lubię takich "kluchowatych" samochodów, ale daje poczucie auta o klasę lepszego, wszystko pracuje na dotknięcie.

 

Najbardziej irytujące są grubachne słupki przednie (parę razy byłem o krok od wypadku właczając się do ruchu), debilnie zestopniowana skrzynia (na 5 biegu przy dozwolonej prędkości autostradowej silnik ma aż 4800 obr/min), regulacja podparcia kręgosłupa zasłonięta podłokietnikiem i czujnik klimatyzacji w lusterku, który jest 3 razy głośniejszy od silnika na biegu luzem. Silnik ma niezły moment na niskich obrotach i na 5. można go wyciągnąć nawet od 50 km/h, ale ok. 2900 obr/min jest wyczuwalna "dziura" . Przez wspomniane zestopniowanie skrzyni wypada to dokładnie przy 90 km/h, przez co raczej trudno sprawnie wyprzedzić tira bez redukcji. Na szczęście na 3. idzie równo do odcięcia przy 130 km/h.

 

Najczęstsze awarie to permanentne problemy z żarówkami reflektorów i podświetleniem tablicy rejestracyjnej, losowe wyświetlanie się jakiś bzdurnych ostrzeżeń z żądaniami natychmiastowego zatrzymania się, problemy z rozruchem, kartą, koła zmiennych faz rozrządu, napinacze paska osprzętu, przednie zawieszenia (właściwie wszystko kilka razy wymienione), plecionka na rurze wydechowej za katalizatorem, cewki, poduszki silnika i skrzyni, kompresor klimatyzacji, zwijacz pasa bezpieczeństwa, mechanizm wycieraczek, cewki, przepustnica, mechanizmy podnoszenia szyb, żaluzje tylnych szyb. W silniku olej wylewa się już chyba każą uszczelką, ale dotąd tego nie ruszałem (ubywa mi połowa stanu między wymianami, oleju jeszcze nigdy nie dolewałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tematu przednich słupków - zgadzam się, też już mi się dwa razy zdarzyło że o mały włos i byłaby stłuczka (jeżdżę MEG2 ok roku czasu). Teraz się czasem przechylam przód/tył żeby złapać okiem co jest za słupkiem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem ten temat, bo sam się zastanawiam nad zakupem Megi2. Po tym co przeczytałem to raczej sie rozmyslę i kupię znów megi1, ph2. Mam taką stara meganke z 1996 roku i dlatego myslałem znów o Megance. Jednak stara konstrukcja wypada znacznie lepiej jeśli chodzi o bezawaryjność. Pozdrawiam Megankowiczów, a sam spadam szukać oferty na megi1 z silniczkiem 1,6 16V :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!