Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stukanie po wymiane półosi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie wszystkich forumowiczów:)

 

Piszę do Was z zapytaniem odnośnie takiego problemu:

miesiąc temu wymieniłem w swojej megance 1.4.16v z 99 roku po lifcie obydwa wachacze, amory przod,sprezyny plus lozysko z lewej strony amora z gornego mocowania, drazki wraz z koncowkami, gumy na stabilizatorze i obydwie półosie (na nowe firmy GSP) przejechałem około 1000km i zaczął dochodzić mnie nieprzyjemny stukot tak jakby z okolic lewej czesci półosi przy skrzyni biegów. Przy spokojnym ruszaniu nic nie slychac, ale jak juz naprzyklad rusze dynamiczniej badz jadac np 5kmh na wcisnietym sprzegle puszcze sprzeglo raptownie dodajac gazu bardzo mocno jest slyszalny ten dzwiek, taki hrrr hrrr jak cos sie mialo zaraz ukrecic. w sobote dopiero wstawie do mechanika auto ale pierw jutro musze dojechac nim jeszcze do domu ok. 100km czy to moze byc cos powaznego?? moze to np jakies niedokrecenie polosi przy skrzyni?? dopiero po miesiacu dalo znac o sobie??

 

i jeszcze jeden problem mam; taki iz przed wymiana amorow i sprezyn czasem z lewej strony przy skreconych kolach jak ruszalem i wpadlem w niewielka dziure mialem taki strzla specyficzny sprezyny jak by sie zle ukladala na kielichu teraz po wymianie sprezyn i amorow na nowe plus owe lozysko wlasnie z lewej strony dalej mam ten sam trzask przy wpadnieciu w dziure podczas ruszania na skreconych kolach lub w momencie dosc ostrego wjechania w zakret przy malej predkosci co to moze byc??

 

z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczął dochodzić mnie nieprzyjemny stukot tak jakby z okolic lewej czesci półosi przy skrzyni biegów. Przy spokojnym ruszaniu nic nie slychac, ale jak juz naprzyklad rusze dynamiczniej badz jadac np 5kmh na wcisnietym sprzegle puszcze sprzeglo raptownie dodajac gazu bardzo mocno jest slyszalny ten dzwiek, taki hrrr hrrr jak cos sie mialo zaraz ukrecic. w sobote dopiero wstawie do mechanika auto ale pierw jutro musze dojechac nim jeszcze do domu

 

Też mam ten problem tylko, że ja nic nie wymieniałem. Od pewnego czasu zaczęło się to pogłębiać. Jak twój mechanik znajdzie przyczynę to daj znać. U mnie dodatkowo ostatnio przy dodawaniu i puszczaniu gazu jest stuknięcie i lekkie szarpnięcie. Czyli mam gdzieś luz na przeniesieniu napędu albo w zawieszeniu. Im mniejszy bieg tym jest ono mocniejsze. Obstawiałem lewą półoś, a dokładnie przegub wewnętrzny, mechanizm różnicowy i tarczę sprzęgła. Tuleje wahacza i sworzeń też może być, ale to dawało by też inne objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm jutro sie okaze jak wstawie auto do mechanika, ale coraz mocniej slychac ten dzwiek, a ta strzelajaca sprezyne juz rozkminilem poczytajac forum-wymienilem gorne lozysko oporowe amortyzatora a nie ruszalem wcale dolnego i to jest przyczyna strzelania i ciezkiego chodzenia kierownicy-przed wymiana wszystkich czesci troche lzej chodzila bo byly pewnie jakies luzy a teraz jest wszystko spojne i opor stawia wiekszy to lozyszko przez to zapewne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u Ciebie to bardziej wygląda na poduszkę układu napędowego.

 

Wymianę wszystkich poduszek przerabiałem w tamtym roku i nic to nie zmieniło, a ostatnio jest jeszcze gorzej. Więc poduszki raczej odpadają tym bardziej, że jak zaciągnę ręczny i chcę ruszyć to jest stuk, przy kolejnej próbie go nie ma. Jak spróbuje na wstecznym to znowu jest stuk za pierwszym razem, a za drugim już nie. Ewidentnie jest luz gdzieś na przeniesieniu napędu.

A tak przy okazji może ktoś sprawdzić jaki powinien być luz na przegubach przy podniesionym na lewarku samochodzie i kręceniu kołami na 1 biegu? Chodzi mi o to ile powiedzmy poruszy się koło bez oporu do przodu i do tyłu w centymetrach po obwodzie opony? najlepiej po prawej i lewej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!