Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty - cudowne ozdrowienie?


markar74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zrobiłem w ostatni weekend trasę 2X200km jadąc w porywach 150km/h (zazwyczaj nie przekraczam 130km/h). Po powrocie do domu nie wyłączałem silnika (zawsze tak robię, żeby silnik schłodził się trochę). I usłyszałem (spod maski) piękną, równomierną pracę silnika :shock: . Siedziałem w samochodzie i wpatrywałem się jak głupi w obrotomierz a obroty równiutko 750 :) . Dawno tego nie miałem, borykam się z falującymi obrotami od długiego czasu. I tak sobie pomyślałem, że może sposobem na nierówne obroty jest danie silnikowi ostro w d..... :) . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markar74, a ja wlasnie mam ten sam silnik co Ty i borykam sie z tymi falujacymi obrotami :) Powiedz czy do tej pory wszystko jest okej i obroty dalej pracuja rowno :) Probowales moze wczesniej czyscic silniczek krokowy lub cos w ten desen :) :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Jak na razie od ostatniej "wycieczki" jest dobrze. Nie falują tak mocno jak wcześniej. Jestem zadowolony. Silniczek krokowy i przepustnicę czyściłem, lecz nie pomogło na "falowanie". Może musisz "przegonić" swoje autko. Spróbuj, tylko nie rozpędzaj za mocno :) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w megna PHI miaółe podobny problem. też czyściłem wszystkie elementy ale okazało się, że mam za mało wody w układzie przez co silnik głupiał i obroty były raz wysokie czasem za niskie. Po dolaniu płynu wszystko przeszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jestem posiadaczem megi od tygodnia i u mnie też był problem z obrotami z mechanikiem sprawdziliśmy silniczek i przepustnice a co ise okazało to winny był filtr powietrza. Nie był on jeszcze na wykończeniu ale wymiana pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe. Samochód chłodzi się gdy się porusza. Gdy auto stoi, temperatura płynu chłodniczego wzrasta, gdyż nie ma przepływu powietrza. Chłodzenie jest istotne w samochodach z turbiną, gdzie gazy spalinowe mocno rozgrzewają turbinę przy ostrej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam. Niestety problem z obrotami powrócił. Ostatnio robiłem trochę napraw (poduszki silnika, wymiana chłodnicy i płynu..), odkręcałem też krokowca i czyściłem. I teraz mam tak, że na biegu jałowym po zatrzymaniu się obroty 1500-2000. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu już są na normalnym poziomie. Ale też po tych moich naprawach nie uruchamia się po pierwszym przekręceniu kluczyka a dopiero za drugim razem. Czy to wina krokowca, zacina się czy coś innnego? Pomóżcie proszę.

 

[ Dodano: 2010-11-24, 19:44 ]

Dzisiaj jeszcze gorzej. Zaraz po uruchomieniu obroty powyżej 2000. Innym razem gaśnie. Sprawdzałem rezystancję krokowca ok 53Ω. Natomiast czujnik położenia przepustnicy 0 oraz chyba nie ma ciągłości obwodu bo miernik nie wydaje dźwięku. Jutro wymontuję ten czujnik i zmierzę na pinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz sprawdziłem czujnik przepustnicy, tym razem wskazania były. Odkręciłem przepustnicę a tam olej :shock:. Pomierzyłem czujnik na pinach i wskazania prawie książkowe. Moje pytanie: Skąd olej w przepustnicy? Ostatnio wymieniając właśnie olej wlałem chyba za dużo, bo na bagnecie troszkę ponad max. Wszystko poczyszczę i zobaczymy co będzie :)

 

[ Dodano: 2010-11-25, 22:24 ]

Przeczyściłem i dalej to samo. Obroty po zdjęciu nogi z gazu 1500. Nie wiem co robić :-(

 

[ Dodano: 2010-11-27, 20:12 ]

A wczoraj obroty po uruchomieniu 3000-4000. Nie wytrzymałem i pojechałem na diagnostykę komputerową, która nie wykazała żadnych błędów. Okazało się, że silniczek krokowy blokuje się. kbarann miałeś rację:

Jak dla mnie wymiana śilniczka krokowego.

Gdybym od razu skorzystał z twojej podpowiedzi zaoszczędziłbym 80zł.

Kupiłem na allegro nowy za 46 zł i narazie jest wszystko pięknie. Dawno nie miałem tak równych, stałych obrotów 750. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!