Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ocena megan I ph II


csjay

Rekomendowane odpowiedzi

Poza tym przebieg potwierdza mi mój mechanik, który stwierdził, że pompa wody i rozrząd nie były nigdy wymieniane, co pokazuje że przebieg jest orginalny.

?? Po czym niby to stwierdził, a nawet gdyby, to czy to o czymkolwiek świadczy??

O tym, że na jednym pasku w tym silniku przez 10 lat zrobić dużo więcej kilometrów się nie da, bo po prostu pęknie. Dobra koniec OT o tym czy moja megi ma realny przebieg czy nie, ja wiem że jest udokumentowany i w dodatku stan samochodu to potwierdza, a jeśli ktoś nie wierzy, to jego problem.

Co do samochodów przedstawionych w wątku, to bym się zainteresował tą niebieską sztukom, jeśli miałbym którąś z tych wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym, że na jednym pasku w tym silniku przez 10 lat zrobić dużo więcej kilometrów się nie da, bo po prostu pęknie.

Nie no, co do paska to jasne, ale pompa wytrwa.

No i najbardziej ciekawi mnie, po czym można poznać, że rozrząd nie był wymieniany?

 

może sugerować się nie musi, jednak warto wziąć niektóre sugestie pod uwagę.

No dokładnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po czym można poznać, że rozrząd nie był wymieniany

Najprościej jechać do jakiegoś mechanika, najlepiej do takiego do którego ma się zaufanie jako takie i kazać rozebrać i powinien powiedzieć na oko stwierdzając to po zużyciu paska, rolek itp jak dawno był wymieniany.

Jak ja kupiłem swoją megi pojechałem do mechanika, który mi powiedział że rozrządy wytrzymują tutaj do 120tys km a że mój ma 180tys to na bank był wymieniany przynajmniej raz. Po zużyciu paska stwierdził że mój był wymieniany jakieś 30tys km temu, co pokrywa się z tym co mówił poprzedni właściciel (zmieniał zaraz po kupnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zużyciu paska stwierdził że mój był wymieniany jakieś 30tys km temu, co pokrywa się z tym co mówił poprzedni właściciel (zmieniał zaraz po kupnie)

 

no to Twój mechanik jest kozak :) chyba że to jasnowidz

czy stan pierscieni po wykreceniu swiecy tez jest w stanie określić? :)

 

masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to Twój mechanik jest kozak

Nie kozak tylko jesli mi mówi że wg niego pasek był wymieniony +/- 30tys temu a ja mam fakturę na wymianę kompletnego rozrządu od poprzedniego właściciela wg której wychodzi że był wymieniony przy 142tys km to chyba o czymś świadczy.

czy stan pierscieni po wykreceniu swiecy tez jest w stanie określić?

Nie stan pierścieni stwierdza po zapachu spalin :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej jechać do jakiegoś mechanika, najlepiej do takiego do którego ma się zaufanie jako takie i kazać rozebrać i powinien powiedzieć na oko stwierdzając to po zużyciu paska, rolek itp jak dawno był wymieniany.

Znaczy się jak u siebie cofnę licznik do 5km i na świeżo wymienię rozrząd, to mogę śmiało wystawiać auto jako "nuuufka nieśmigana"?? :)

 

No i tutaj mamy sytuacje inna. Kolega twierdzi, że można poznać, że rozrząd NIE BYŁ WYMIENIANY, a nie na ile można ocenić stan paska.

 

masakra

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się jak u siebie cofnę licznik do 5km i na świeżo wymienię rozrząd, to mogę śmiało wystawiać auto jako "nuuufka nieśmigana"

No nie przesadzajmy, przecież jak będziesz miał auto z 2000r to normalne że jak przebieg będzie 5tys km to cię wyśmieją najprędzej.

 

[ Dodano: 2010-09-27, 19:41 ]

można poznać, że rozrząd NIE BYŁ WYMIENIANY, a nie na ile można ocenić stan paska.

No to chyba logiczne jeśli się będzie widzieć zużycie paska to się będzie wiedzieć jak dawno wymieniany był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba logiczne jeśli się będzie widzieć zużycie paska to się będzie wiedzieć jak dawno wymieniany był.

Nie rozumiemy się. Nie chodzi o jakiegoś mechanika-magika, co w cylindrze (no bo nie w kuli) czy z nagaru (no bo nie z fusów) oceni mi ile pasek ma, tylko po czym stwierdzić, że pasek nie był wymieniany.

 

Na logikę to po stanie paska nie jesteś w stanie stwierdzić, jaki przebieg ma silnik. Nawet gdybyś jakimś cudem znał "przebieg" paska, to i tak nie wiesz, który to pasek z kolei, pierwszy czy dziesiąty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam jutro jadę to oglądać co wy o tym sądzicie?? http://otomoto.pl/renault-megane-1-9-dti-r...-C15602489.html zastanawia mnie jedna rzecz czy emblematy na drzwiach muszą być te same czy jak w tym przypadku z dwóch stron inne?? i na jakiej zasadzie jest ten system ogrzewania niezależnego pod 220v??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy emblematy na drzwiach muszą być te same czy jak w tym przypadku z dwóch stron inne??

Zazwyczaj są inne, z lewej strony wersja wyposażenia, z prawej silnik.

na jakiej zasadzie jest ten system ogrzewania niezależnego pod 220v?

Wkładasz wtyczkę do gniazdka 220v i auto się podgrzewa, gdy Ty jeszcze śpisz :)

Nieźle wygląda ta meganka, jednak dziwią mnie białe tarcze zegarów, zderzak przód lekko wisi z prawej strony, napis coupe na tylnym słupku pomijam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam byłem oglądać i mam dwie wątpliwości co do auta. pierwsza wątpliwość do klapy bagażnika czy dobrze jest osadzona 20101013077.th.jpg

i druga moja wątpliwość świeciła mu się kontrolka od płynu do spryskiwaczy(tak mi się wydaje) właściciel tłumaczył się ze są dwa zbiorniczki z płynami jeden do szyb drugi do reflektorów. I że jakoś szybko płyn mu schodzi ze zbiorniczka od reflektorów i nie wie czy jest układ nieszczelny czy co się z nim dzieje i już tam nie wlewa go. Co wy o tym sądzicie?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!