Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rozrusznik po awarii nie kręci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. to mój pierwszy post. Sam jeżdżę fordem, ale znajomej naprawiam renault. Miała zepsuty rozrusznik, dokładnie zwarcie na cewce (automacie) rozrusznika. Automat kupiłem nowy i wymieniłem razem z panewkami, ale nadal nie łapie./ Po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Domyślałem sie że zwarta cewka spaiła bezpiecznik, ale żaden w skrzynce nie jest spalony. Po odpale na pych rozrusznik kręci zaś cały czas dopóki silnik chodzi. Może to typowa usterka megane"a? Nie znam tago auta. Proszę o pomoc, abym jej mógł też pomóc. Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2007-07-11, 00:24 ]

Dodam, że silnik 1,4 a rocznik 97. wyłącznik uderzeniowy znalazłem w komorze silnika taki pokryty gumową osłoną przycisk i nie dawał się wcisnąć. Napięcia na tym cienkim przewodziku doautomatu nie mierzyłem ale sam automat sprawdzałem na akku i działał. Przecież zwarta cewka powinna była spalić jakiś bezpiecznik a tu niespodzianka. Wszystkie są ok, a po zapaleniu silnika (tylko na "pych" łapie) łapie bendix i trzyma cały czas dopóki silnik pracuje. Takie odnoszę wrażenie , bo słychać że chodzi rozrusznik, a jak odpiąłem ten przewodzik, to było jak należy. zaskocyzył i cicho kręcił, ale sam silnik

 

[ Dodano: 2007-07-11, 11:31 ]

Dotarłem dziś do tego przekaznika który uruchamia rozrusznik. On na cewke nie dostaje napięcia a jak go odpalę tym przekażnikiem to trzyma cały czas. Dostaje napięcie cały czas po zapaleniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Już na innym forum ktoś mi podsunął pomysł z masą. Brak masy i wynikająca z tego różnica potencjałów lub też jej brak może być całkowicie odpowiedzialna. Rano sprawdzę i poinformuję. W razie czego pomogę z fordem chętnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym stacyjkę. Co dziwne na schemacie nie ma pokazanego przekaźnika dla rozrusznika. We wszystkich autach z jakimi do tej pory się spotkałem, rozrusznik dostawał impuls bezpośrednio ze stacyjki. Do zabezpieczenia obwodu jest jedynie bezpiecznik w komorze silnika nr 10. Po za tym wszystko na krótko. Stacyjka podczas zwarcia mogła się uszkodzić. Co do bendixa, to na pewno dobrze jest założone ramie z bendixa do automatu, możliwe że coś jest nie tak poskładane.

post-965-1184188160_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie czego pomogę z fordem chętnie

z całym szacunkiem do Forda ale nie planuję kupna tej marki hihi :-D :-P

co do stacyjki to kolega powyżej ma rację ale raczej usmażyły się przewody w wiązce dlatego rozrusznik pracuje ciągle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!