Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

m.tybuszewski, ja to zrobiłem przed blokiem na wiosnę, spuszczasz płyn chłodniczy poprzez zdjęcie grubego dolnego węża z chłodnicy. Później odkręcasz (chyba) 3 śrubki kluczyk 10 na obudowie termostatu. Wyjmujesz stary, wkładasz nowy, odpowietrzasz układ wg przepisu który znajdziesz na forum i to wszystko. Ja się trochę szarpałem z opaskami bo nie miałem narzędzi, ale można to zrobić samemu, bez większych problemów.

Obudowę termostatu masz lekko po prawej stronie silnika jak otworzysz maskę, dochodzą do niej 4 kable, a w obudowę są wkręcone 2 czujniki, które musisz odpiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat uważam za zamknięty

Niech jeszcze zostanie, może ktoś dopisze jakieś szczegóły, które mi umknęły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja dopiszę coś od siebie. (How-to)

Akurat robiłem ww czynność w mojej Reni (silnik K7M).

 

Potrzebne narzędzia:

-kombinerki

-klucz TORX-30

-śrubokręt krzyżak

-klucz "13"

-miska (ok 1-1,5l pojemności) lub podobne naczynie.

- większe naczynie ok. 3-5l ( może być kanisterek po płynie chłodniczym )

 

Czas wykonania ok. 10 min.

Poziom trudności : łatwe

 

WAŻNE !

Czynności wymiany termostatu dokonujemy na chłodnym lub ewentualnie ciepłym silniku (jeżeli możemy dotknąć i przytrzymać rękę na silniku, możemy dokonywać wymiany). Niezastosowanie się do tego punktu grozi poparzeniem !

 

Zabawę zaczynamy od odkręcenia pokrywy filtra powietrza. Zdejmujemy pokrywę, odłączamy ją od rury powietrza, wyjmujemy filtr. Następnie odkręcamy rurę doprowadzającą powietrze do obudowy filtra ( śruba 13-ka umieszczona jest z przodu samochodu, z góry ją widać ). Pociągnięciem obudowy filtra do góry, wyjmujemy obudowę z komory silnika. Przy pomocy kombinerek zsuwamy zaciski z węży przy zbiorniczku wyrównawczym.

Zbiorniczek wyrównawczy musi być zakręcony.

Pod łączenie zbiorniczka z wężami gumowymi wkładamy miskę lub jakiekolwiek naczynie, które pozwoli się w dość łatwy sposób wyjąć z komory silnika.

[center:f518e7b68b]IMG_0026.JPG[/center:f518e7b68b]

Odpinamy dolny wąż od zbiorniczka i podnosimy go do góry. W tym momencie płyn chłodniczy zaczyna powoli uciekać ze zbiorniczka. W tym momencie odkręcamy korek od zbiorniczka. Po spłynięciu płynu ze zbiorniczka, możemy zatknąć rurę z powrotem (jeżeli nie mamy już miejsca w naczyniu) lub obniżając wąż (wcześniej odłączony od zbiorniczka) poniżej poziomu zbiorniczka, dolać do naczynia płynu. Czynność dolewania do małego naczynia i odlewania z tego naczynia do większego powtarzamy do momentu, aż z węża przestanie lecieć płyn. Następnie odpinamy górny wąż od zbiorniczka i dmuchamy w niego. Wąż dolny powinien znajdować się w misce lub tuż nad nią.

 

Po zlaniu płynu, zabieramy się do odkręcenia termostatu:

[center:f518e7b68b]IMG_0028.JPG[/center:f518e7b68b]

Do dkręcenia mamy 3 sruby zaznaczone na zdjęciu (TORX-30).

Po odkręceniu śrub, odpinamy wąż od obudowy termostatu. Ukazuje się nam termostat. Przed założeniem nowego, musimy jeszcze oczyścić to miejsce. Wystarczy użyć do tego szmatki.

[center:f518e7b68b]IMG_0030.JPG [/center:f518e7b68b]

Po założeniu nowego termostatu, składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Zalewamy układ z powrotem płynem, odpowietrzamy układ i gotowe.

 

Teraz parę sugestii.

Powyższa procedura pozwala zaoszczędzić maksymalną ilość płynu, jaką się uda. Ubytek płynu nie powinien przekroczyć 0,5 l. Jest ona przydatna w momencie, gdy chcemy tylko wymienić termostat.

Przy kupnie nowego termostatu trzeba się liczyć, że nowy może nie pasować. W moim przypadku poszedłem do sklepu, powiedziałem jaki posiadam samochód, jaki model silnika, itd. Po rozebraniu termostatu, okazało się, że nowy ma średnicę o 3,3 mm większą od starego i nie pasował w gniazdo w wężu. Ponowna wycieczka ze starym termostatem w ręku i w końcu został dopasowany termostat od silnika 2.0 + 3 dni czekania. Dlatego nie piszę, jaki termostat (oznaczenia na termostacie) kupić. To okazuje się indywidualną kwestią.

Jeżeli spuszczony płyn zawiera w sobie zanieczyszczenia, warto przed wlaniem go z powrotem przefiltrować przez sitko wyłożone jakimś przepuszczalnym materiałem np. tetrą lub bawełną.

 

PS- zdjęcia znajdują się na moim picasa, tak więc nie znikną z tego posta. Jeżeli administracja forum uzna ten mini how-to za wartościowy, mogę zrobić z tego pdf-a i umieścić tutaj, bądź gdziekolwiek, gdzie administracja sobie zażyczy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!