Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brzeczenie i stukanie w okolicy przedniej sz


Rekomendowane odpowiedzi

w mojej megance po przekreceniu kluczyka gdzies przed przednia szyba wydobywa sie dziwne brzeczenie. doszedlem juz do tego ze podczas przelaczeniu nawiewu z otwartego na zamkniety i spowrotem brzeczenie ustaje chwilowo albo wzmaga sie jak mu sie spodoba. dodatkowo po zostawieniu obiegu w pozycji zamkniety co jakis czas slychac stuk. Wnioskuje, ze to moze byc uszkodzona w jakis sposob klapka, ktora ustawia obieg nawiewu na otwarty lub zamkniety.

 

Moze mnie ktos poprawic jesli sie myle? Oraz moze ktos podpowie z ktorej strony mam sie dostac do swojego brzeczenia i stukow? Od strony deski rozdzielczej czy tez z przodu auta w okolicy akumulatora (podszybia?)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ktos podpowie z ktorej strony mam sie dostac do swojego brzeczenia

Prawdopodobnie to ta nieszczęsna klapka obiegu wewnętrznego. Największym kłopotem będzie chyba demontaż wycieraczki (ek). Poczytaj posty "Lewego".

 

http://megane.ruzam.pl/viewtopic.php?t=94

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

[ Dodano: 2007-09-17, 22:21 ]

Opiszę nie naprawę, ale pozbycie się problemu "stukania" spod maski dla Renault Megane 1.6, 16V z klimą.

Po pierwsze należy przestawić nawiew na obieg z zewnątrz, po czym ustawić na pozycji 0 i wyłączyć silnik.

W drugim kroku musimy zdjąć wicieraczki samochodu. Liczy się tu nie siła lecz sposób. Odkręcamy nakrętkę tak aby wystawała lekko poza śrubę. Następnie przy pomocy metalowego płaskownika owiniętego szmatką podważamy wycieraczkę uderzając jednocześnie młotkiem w nakrętkę. W ten sposób zdjęcie wycieraczek zajmuje minutkę. Dodam, że nic nie zostaje przy tym uszkodzone.

Odkręcamy podszybie - 3 śrubki.

Zdejmujemy uszczelkę.

Odkęcamy plastik widoczny od strony kierowcy - 2 śrubki.

Mamy w tym momencie dostęp do wszystkich przewodów. Odłączamy napęd silniczka - złącze z dwoma przewodami, znajdujące się przy głównym połączeniu przewodów (nie można nie zauważyc).

Złącze zabezpieczamy tak, aby nie latało nam pod maską.

Składamy wszystko w kupę.... w kolejności odwrotnej do rozbiórki.

Cała praca zajęła mi 40 minut. Nie słychać stukotu spod maski, a poza tym przełączając pokrętło w prawą lub lewą stronę nawiew działa. I osobiście nie widzę żadnej różnicy (poza brakiem stukania, co bardzo mnie cieszy) pomiędzy nawiewem wewnętrznym a zewnętrznym. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu podszybia widać obudowę od silniczka (prowadzą tam 2 przewody od tej złączki). Jednak jest tam dość ciasno i nie wiem czy nie ma jakiejś śrubki do odkręcenia... W każdym bądź razie można próbować. Ja niestety nie miałem zbyt wiele czasu żeby się w to bawić dlatego na razie zrobiłem to w opisanej powyżej wersji. Jak będę miał więcej czasu to postaram się to sprawdzić. Tylko jeżeli silniczej jest zepsuty to cały moduł jest dość drogi:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obiegu wew. używam w zimie, i cieszę się że udało sie to naprawić. Ponad to samo odpięcie wtyczki, w moim przypadku nie usuneło problemu stukania całkowicie. Klapało za każdym razem jak zamykałem drzwi i co najgorsze klapała w trasie gdy minąłem się z ciezarówką jadącą z przeciwka. Podmuch jaki robiła powodował klapnięcie co czasem przyprawiało mnie o stan bliski zawału ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!