Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

podpowiedzcie inst. LPG do RX4 2.0 16V (140KM


ZygaM

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam, że pytam, ale nie znalazłem satysfakcjonującej podpowiedzi, więc proszę o nią w nowym temacie-poście. Jaka powinna być minimalna konfiguracja inst. LPG do mojego silnika 2.0l 16V 140KM. Człowiek który sprowadzał mi auto zaoferował złożenie mi instalacji w swoim zaprzyjaźnionym warsztacie za cenę do 2 000 zł. Obawiam się tych "przyjaźni" bo już ja się przejechałem na czymś takim. Chciałbym wiedzieć, jaka jest konfiguracja średniej klasy instalacji, aby prawidłowo zgrała się z tym silnikiem, żeby się nie męczyła. Za odpowiedzi dziękuję.

ps. szukałem nawet w profilach użytkowników, nikt nie napisał swoich konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnia półka raz :)

Sterownik STAG 300 Plus, reduktor Zavoli Zeta S lub Magic III, wtryskiwacze Magic Jet.

Ewentualnie można zainwestować w lepsze wtryskiwacze pokroju Matrix lub Hana H2000.

Podstawa to dobry gazownik, lepiej teraz trochę dopłacić, żeby później mieć spokój.

Instalacja na podzespołach, które podałem powinna kosztować 2300-2700 zł w zależności od warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Pawel, o to mi właśnie chodziło, żeby wiedzieć conajmniej minimalną wersję, ty ją podaleś, podałeś również mocniejszą, ja oczywiście skorzystam z mocniejszej (jasne że dopłacę), chciałem po prostu znać minimum jakie jest potrzebne do tego silnika. Jeśli ktoś jeszcze ma jakieś uwagi - dawajcie, robota umówiona na sobotę pod Radomiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do wtryskiwaczy, to odpowiednie do twojego silnika będą Matrix HD544 lub Hana H2000 zielone.

Najlepiej, aby podczas wiercenia otworów w kolektorze był on zdemontowany, wtedy na pewno nic nie wpadnie do silnika.

Niestety gazowników którzy tak robią jest na lekarstwo.

Ostatnio popularne są przewody z tworzywa zamiast miedzianych, może warto to przemyśleć.

Warto zwrócić uwagę, żeby wtryskiwacze były możliwie blisko kolektora dolotowego z wężykami o równych długościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiednich wtryskiwaczy do tego silnika jest znacznie więcej. Nie tylko te lansowane w lpg-forum.pl Spokojnie może być Valtek 34, Apis, I-Plus, REG Fast, Taurus i masa innych. O Magic Jetach też kiedyś tam pisali same pozytywy. Czas zweryfikował te opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z tym co napisali Pawel i Lewy konfiguracji samej instalacji jest wiele, ale najważniejszy jest jednak fachowiec i to jak zainstaluje to wszystko w aucie... ja osobiście zakładam w tym tygodniu instalację i zobaczymy czy to był dobry wybór (STAG 300 plus, reduktor Landi Renzo LI02 (100KW), listwa (akurat) Magic Jet-a, zbiornik w kole, wlew przy wlewie Pb) koszt to 2250zł.. Owszem można by i coś droższego założyć (np. KEIHIN-y czy MED-y), ale to wszystko zależy od zasobności portfela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasięgnąłem trochę języka o tej firmie z Radomia, która będzie mi instalowała, nie będę przytaczał jej nazwy co by nie robić kryptoreklamy, ustaliłem, że instalowali prawie w całej flocie radiowozów KWP Radom, (wiadomo wygrali przetarg), ale rozmowa z kierowcami dała większość pozytywów, jestem więc raczej na tak. Jak ktoś będzie chciał ich adres podam przez pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!