Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5dCi a 1.9dCi w MIII GT kto jeździł i się wypowie


Liso

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Dziś jeździłem 1.5, niestety nie mają 1.9 do testowania. Moje odczucie w 1.5 to moim zdaniem duża turbo dziura a w fotel wciska ok. 3 tyś obrotów. Miałem kiedyś Scenica z 1.9dTi 98KM i tam z dołu naprawdę ładnie się zbierał pomimo 250tyś przebiegu i podupadłej turbiny.

 

Pytanie do tych co mieli szansę porównać te dwa silniki. Warto dopłacić te kilka tyś. do 1.9 dCi? czy tam też duża dziura i z dołu wolno zbiera? Oczywiście obydwa silniki będą już z FAPem i w 1.5 będzie 110KM (5 więcej niż w tym co jeździłem bez FAP) - podpowiecie coś?

 

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liso, Jak bym ja miał wbierać to skusiłbym się na 1.9dci po czym dokupił sobie box'a zwiększejącego moc do niego. :) Jak miałby te 160KM i coś koło 400NM to byłoby czym pomykać. :-P Jeżeli jeździsz w miarę przepisowo i głównym priorytetem jest oszczędność to bierz 1.5 mniejsze spalanie, mniejsze ubezpieczenie. :)

Co do tych 3 tysięcy gdy dopiero masz wrażenie wciskania w fotel to jeżeli chodzi od 1.9dci to powyżej 2tys startuje jak rakieta. :) Może silnik był zimny i dlatego jest większe opóźnienie w mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie był zimny, specjalnie pojeździłem by złapał temperaturę. Tak teraz się jeszcze zastanawiam czy jednak Scenica nie kupić z 1.9 dCi. Z chipem to przy FAPie chyba już nie poszaleje - niestety tylko wersje z FAPem są dostępne :-/ Jutro bym chciał już zamówić i sam nie wiem co wybrać. Oszczędność jest ważna ale powiem szczerze, że niemile mnie rozczarował 1.5 dCi, różnicy będzie z litr góra 2 więcej przy 1.9 dCi a przyjemność z jazdy jednak chyba warta tych dodatkowych 10zł/100km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liso nie wiem jak jeździłeś tym autem (może uszkodzone :) ), ale od 3k to już moment spada. Auto ciągnie najlepiej od 2k do 3k - masz wtedy max. momentu obrotowego. Faktycznie do 2k nie ma rewelacji, ale to normalne i w 1.9 jest podobnie. To nie benzyna, żeby kręcić powyżej 3k. Dobrze, że się przejechałeś - bierz 1.9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję jeździć MII GT z silnikiem 1,5 dci (105 KM). W ciągu 3,5 roku zrobiłem nim ok 200 t. km. Potwierdzam, że faktycznie ma "turbo dziurę" na niższych obrotach. Obecnie (od sierpnia) poruszam się MIII GT z silnikiem 1,9 dci (130 KM). Porównując do MII muszę stwierdzić że silnik jest dużo bardziej elastyczny, wkręca się płynnie na obroty (bez dziury), przyspieszenie tez jest zdecydowanie lepsze. Odczuwa się to zwłaszcza przy wyprzedzaniu. Niestety coś za coś. Pali (wg komputera) więcej o ok 1,2- do 1,5 l/100 km. Jednak moim zdaniem jeżeli ktoś często jeździ "w trasę" warto wybrać 1,9. Jeżeli większość po mieście to 1.5. To tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś tutaj nie rozumiem jak z FAP-em oba silniki? Wypowiadacie się co warto a czego nie warto a od kiedy 1,5Dci ma FAP-a. Ja tam mam 1,5 105KM i mi wystarcza jak bym chciał kupować coś co ma kopnięcie to diesla bym nie brał pod uwagę chyba że audi A6 3.0 TDi. A co do porównania 105km do 130km odpowiedź masz ta sama masa 25 koników więcej i ciut większe spalanie.

 

[ Dodano: 2010-10-28, 15:56 ]

O zgrozo właśnie uświadomiłem sobie że do MIII wstawili FAP. A skoro to zrobili to nie warto kupować żadnych z tych wersji ja kupowałem mIII 1.5Dci tylko dla tego ze to był sprawdzony silnik i nie miał FAP-a. No ale w końcu na czymś serwis musi zarabiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kupiłem ostatnio MIII z 1.5dCi 105 bez FAP (wersja z kratką) jeszcze poruszam się MII też 1.5 dCi 105. Co do FAP sprzedawca zdecydowanie odradzał i stwierdził nawet że przez tą ekologię to nikt nie będzie chciał kupować Diesla.

Podobno po mieście masakra, sprzedawca twierdził że był klient który w ciągu miesiąca 2 razy był na "czyszczenie" filtra bo jeździł tylko po mieście w korkach i FAP nie ma sie kiedy wypalić w przypadku takiej jazdy dodał że koszt takiej usługi to 700zł a samochód przyjechał oczywiście na lawecie. Z drugiej strony stwierdził że jeśli ktoś jeździ głównie na trasie to z FAP nie ma problemu.

Ja wybrałem drugi raz 1.5dCi bardzo przyjemny silniczek, chociaż faktycznie MIII Grandtour jest jakieś 60kg cięższy od mojego dotychczasowego MII Sedan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!