Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przepala się bezpiecznik od wentylatora chłod


bart_186

Rekomendowane odpowiedzi

Bart_186, nie kombinuj z włożeniem większego bezpiecznika, może to grozić w najlepszym przypadku zwarciem instalacji, a nawet pożarem zabawki, już kiedyś do "maluchów i żuków" wkładali 1-złotówki, kiedyś to trzymało, ale teraz instalacje delikatne. Jak masz możliwość wyjmij wentylator z obudową-stelażem mocowania, zdejmij wiatrak i podłącz (w garażu) na krótko do akumulatora lub prostownika, np. wykonaj prowizoryczną wiązkę z zastosowaniem odpowiedniego bezpiecznika. Jeśli nie zrobisz bezpiecznika wystarczy prostownik, jak nie siądzie przez kilka minut bezpiecznik w prostowniku lub prowizorycznym gnieździe, ewentualnie przewody nie będą się nagrzewały, powinno być dobrze z silnikiem, czyli szukaj problemu w przekaźnikach albo może ktoś przekombionował i coś dołączył do tego gniazda z wentylatorem, więc nadmiar poboru prądu przekracza możliwość przekaźnikową.

 

[ Dodano: 2010-10-25, 20:46 ]

A-ha, jak będą siadały bezpieczniki lub kable się grzały to silnik stawia opór, można spróbować przedmuchać go konkretnie kompresorem, ale wiele nie pomoże. Popatrz dobrze, może po prostu kostki straciły izolację i gdzieś zwierają z masą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukając przyczyny odkryłem jeden mankament i zastanawiam się czy to może być przez to, a mianowicie zauważyłem, że chłodnica i wentylator jest z silnika benzynowego a ja mam DTI. Jak myślicie jest jakaś różnica między nimi zeby to przez to paliło bezpiecznik? Jutro podłącze wentylator bezpośrednio pod aku i zobacze jakie będą efekty:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz podłączyć wentylator bezpośrednio pod akumulator, to zrób na przewodzie PLUSowym bezpiecznik, jak się spali to będzie jasne, sam przewód może się tylko lekko grzać, a wtedy nie będziesz miał pewności, ewentualnie jak odłączysz powinien długo się zatrzymywać, ale nie koniecznie. Weź jakieś stare gniazdo bezpiecznika (rolkę), nawet od starego radia (jeśli masz), żeby była pewność że wina oporowania silnika albo nie. Jak nie masz gniazda, to ze starych przewodów z końcówkami zrób bezpośredni przelot przez odpowiedni bezpiecznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!