Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przeguby, wahacze czy jeszcze coś innego???


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Kilka miesięcy temu zaczęło mi coś stukać w autku. Jako, że na mechanice samochodowej nie znam się właściwie wcale poprosiłem sąsiada, który ponoć coś niecoś wie na ten temat żeby przejechał się moją Renatą i wypowiedział się w temacie. Pojeździliśmy trochę, poruszaliśmy do przodu, do tyłu, poskręcaliśmy i w końcu sąsiad obstawił przeguby. Zacząłem drążyć temat, przeczytałem wszystko, co znalazłem (m.in. tutaj na forum) i wydawałoby się, że sąsiad miał rację, ponieważ stuki pojawiają się wyłącznie na zakrętach i tylko wtedy, kiedy na tych zakrętach się przyspiesza (najbardziej słyszalne przy wychodzeniu z zakrętów). Kiedy skręcam na luzie żadnych stuków nie słyszę. Mniej więcej w tym samym czasie zaczęły się jakieś jaja z hamulcami, więc odwiedziłem mojego mechanika. Naprawił mi hamulce (wymiana pompy, bo przepuszczała) i zacząłem z nim drążyć temat stuków. W sumie bazując na moich opowieściach potwierdził, że to przeguby, ale, że w mojej Mańce trzebaby wymienić całą półośkę (nadmienię, iż jest to gość, który raczej nie bawi się w używane części czy jakieś regeneracje) i zabił mnie ceną. Postanowiłem zmienić w ogóle samochód...

Z postanowień tych wyszły nici - zmieniły się nieco życiowe plany i priorytety ;-)

Uznałem, że skoro muszę się jeszcze trochę z moją "błękitną strzałą" poużerać, to tak być nie może i stuki muszą odejść ;-) Teraz jak na świętej spowiedzi: Nie chcę inwestować zbyt wiele pieniędzy w tę naprawę, bo fascynacja Megane już dawno mi przeszła (za pieniądze władowane w serwis w ciągu ostatniego półtora roku kupiłbym niecałe 3 sztuki mojego autka, więc mam nadzieję, że koledzy forumowicze zrozumieją moje uczucia).

Do rzeczy! Wyczytałem tu i tam, że faktycznie aby wyeliminować problemy z przegubami należy wymienić całą półoś, ale dotarłem również do informacji, że są sposoby na wymianę samego przegubu (czy też przegubów) i że wychodzi znacznie taniej. Postanowiłem szukać więc magika, który się tego podejmie. I znalazłem! Umówiłem się, pojechałem na "oględziny", facet wsiadł, przejechał się i stwierdził, że owszem, być może czasem deliktnie stuka jeden z przegubów, ale to co tak na prawdę wali to wahacze! Oszacował koszty i dzisiaj do niego jadę zostawić auto. Jednak w nocy spać nie mogłem. Jak wspomniałem nie znam się na tym, ale skoro wali mi przy przyspieszaniu, a na luzie nie, to chyba musi być to powiązane z elementami przeniesienia napędu?! Wahacz zdaje się nim nie jest. Więc czy mój magik ma rację?

Wiem, że takich tematów, że wali, że stuka, że puka jest masa. Na prawdę wszystkie (chyba wszystkie) czytałem, zgłebiałem i starałem się zrozumieć, ale kiedy pan mechanik wyskoczył mi z tymi wahaczami, kiedy ja wbiłem już sobie tak głęboko te przeguby do głowy, to zbaraniałem, a, jak już wspomniałem - nie chcę robić czegoś, czego robić nie trzeba, ponieważ nie jest to obiekt moich westchnień, w który zamierzam inwestować.

Nie wiem na ile to istotne, ale moja "dzida" to Megane I '98 1.6RT sport z ABSem, wspomaganiem, silnikiem K7M i nie działającym spryskiwaczem tylnej szyby... :-P

Pozdrawiam!

G-Sus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zawieszeniu stukać może wszystko; jadąc od góry amortyzator, przegub, sworzeń , tuleje na wahaczu, gałka na drążkach kierowniczych, przy skręcaniu może stukać, sworzeń, amortyzator lub łożysko McPersona, gałka na drążku kierowniczym i oczywiście przegub. Dodatkowo przegub będzie słychać przy gwałtownym przyspieszaniu i zwalniani.

Moim zdaniem takie "jeżdżenie" i słuchanie co stuka jest psu na budę. Najprościej i najszybciej podjechać do warsztatu na wytrząsarkę. Wyjdą wtedy niedomagania samego zawieszania. Natomiast jeżeli tam nic nie stuka to obstawiałbym przegub.

Zapomniałem o gumach na drążku stabilizatora. Stukają i pukają we wszystkich sytuacjach, a najbardziej je słychać przy wolnej jeździe na poprzecznych nierównościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Mih00 - dzieki za oferte, gdybym tylko aktualnie byl w Polsce pewnie bysmy sie dogadali.

 

@ Przemo - no to mnie pocieszyles... Ostatecznie autko stoi juz w serwisie. I czekam na diagnoze. Dam znac co Renie bolalo.

 

Dzieki w kazdym razie za zainteresowanie tematem. Malo sie w tym orientuje, a szukalem jakiegos potwierdzenia czy gosc wykorzystujac moja nieiedze nie chce cos przekrecic.

 

[ Dodano: 2010-10-28, 23:30 ]

No i okazalo sie, ze przyczyna byla dwojaka:

Wewnetrzny przegub na lewej polosce (ostatecznie zamiast regenerowanej Renata dostala nowa poloske ... taki ostatni kredyt zaufania ;-) ) i sworzen na wahaczu - tym razem z prawej strony. Pan mechanik stwierdzil, ze tak poza tym zawieszenie trzyma sie bardzo przyzwoicie i nie powinno byc w nablizszym czasie zadnych problemow.

Problem sie wzial i rozwiazal - temat do zamkniecia.

Dzieki raz jeszcze za zainteresowanie.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!