Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie objawy uszkodzenia cewki?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Odnośnie cewek zapłonowych - nigdy nie kupujcie innych niż BERU, kupiłem zamiennik za 55 zł i po 2 tyś km padł. Oryginalne kosztują ok 100 zł ale macie 100% pewność!

Jeżeli chodzi o objawy - nierówna praca silnika, problem z zapalaniem, problem z równomiernym przyspieszaniem, szarpanie.

Pozdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak rozpoznać która cewka jest uszkodzona?

Ja wykręciłem świece po kolei i jedna była mokra (to ta?)

I jeszcze jedno pyt. Jak to jest?Jak rozłączam pierwszą cewkę auto gaśnie to samo z ostatnią a dwie środkowe tylko nierówna praca silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Nie wolno korzystać z myjek automatycznych jeżeli chodzi o silniki z cewkami, Jeżeli woda dostanie się do miejsca, gdzie jest świeca zaczną tworzyć się przebicia i po pewnym czasie cewka się zepsuje. Prawdopodobnie mokra jest właśnie zepsuta. Prawdopodobnie obie skrajne cewki są uszkodzone. Osobiście nie znam innej metody niż zamienianie cewek nową i testowanie zachowania silnika. Gdyby cewki były sprawne nieważne którą się wyjmie silnik musi pracować - przynajmniej u mnie tak jest. Radzę uważać przy wykręcaniu cewek - najlepiej na ostudzonym silniku. Bardzo łatwo jest zerwać gwint a gwintowanie nie jest przyjemnym zajęciem. Przy zakupie nowych NIGDY nie oszczędzaj pieniędzy i kupuj BERU, mi padł jeden zamiennik i i tak musiałem kupić nową - BERU a jeżeli mi wymienią tamtą i tak nie zamontuje - ewentualnie zapas.

Pozdrowienia :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak, że po nocy np, przy odpalaniu silnika pracuje na trzech garach, ale po chwili i po lekkim gazowaniu, wszystko wraca do normy, już nie wiem co to jest. Rozrząd wymieniony 2 tys km temu, świece i przewody nowe, przepustnica wyczyszczona, krokowy wymieniony. Co to może jeszcze być? Cewka???

 

[ Dodano: 2010-11-09, 18:39 ]

Jeszcze jedno... przy wymianie świec, jedna z nich pierwsza od koła zamachowego była skorodowana, zardzewiała. Wykluczam jednak uszczelkę pod głowicą ze wszystkimi ich objawami (twarde przewody chłodzenia, sprężanie, itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie kolego to po prostu łapie wilgoć co się zdarza w benzyniakach.

Obawiam się że w moim przypadku padną mi wszystkie cewki po kolei.

Przez ostatnie dwa tygodnie padły mi dwie ale były jeszcze fabryczne :mrgreen: SAGEM wiec nic dziwnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tu masz bracie link do cewek pasujących do Twojego silnika http://www.motoneo.pl/m-RENAULT-1997-MEGAN...onowa.html#kat1 abyś mógł porównać ceny.

Ja osobiście kupiłem do swojego scenica cewki VALEO i jak na razie jest wszystko O.K.

Co do objawów to tak jak piszą koledzy wyżej.Mi najbardziej dokuczało gdy ruszałem np. ze świateł.Wtedy najbardziej fisiował, tak jak bym przez moment jechał nie na trzech, a nawet na dwóch garach ( co jest pewnie nie wykluczone, z uwagi iż w moim silniku występują podwójne cewki ).

Metoda na sprawdzenie czy cewka ma przebicie to: w nocy, a jeszcze lepiej wjechać do ciemnego garażu i na zapalonym silniku delikatnie zwilżyć cewki spryskiwaczem ( ale zaznaczam delikatnie ) np. takim do mycia szyb.Jeżeli cewka ma przebicie to zobaczysz fajne świetliki.

 

P.S

 

Ostatnio miałem przypadek z cinquecento, które po nocnym postoju miało problemy z odpalaniem.Po odpaleniu przez dobrą chwile dławiło się i miało problemy z wejściem na obroty.Okazało się że przyczyną tego była uszkodzona uszczelka pod głowicą w niewielkim stopniu.Po nocnym postoju do komory spalania dostawały się drobiny płynu chłodzącego i zanim autko to przepaliło i wypluło, wyglądało jak by nie paliło na jeden gar.Po wymianie uszczelki nie ten samochod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam ja mam właśnie takie objawy : auto ciężko i to bardzo ciężko pali jak jest deszczowo i bardzo wilgotno. Ale, gdy świeci słonce pali bez problemu. Autko dusi mi się jak mam małe obroty a większy bieg tak jakby coś przerywało. No i mam problem z mocą pod górkę ciężko podjechać :| proszę o pilną odpowiedz bo jadę do Niemiec i muszę mieć auto sprawne. Mam uszkodzoną cewkę zapłonową ? Ps. kable też mam do wymiany.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto ciezko i to bardzo ciężko pali jak jest deszczowo i bardzo wilgotno.

To wskazywałoby na osłabioną gdzieś izolacje na WN.

Ps. kable tez mam do wymiany

Jak są kable, to jest jedna lub dwie cewki zapłonowe. Więc najlepiej na zimnym silniku, w ciemnym miejscu, spryskiwaczem lekko zrosić wodą cewki, kable i świece i spróbować odpalić silnik i w tym czasie obserwować zroszone miejsca. Miejsca osłabionej izolacji powinny jarzyć, przeskakiwać iskry.

Piszesz - kable do wymiany, to od tego zacząć, a w ogóle to ja dawniej w polskich samochodach w takich przypadkach zmiejszałem przerwę na świecach i kłopoty znikały - oczywiście nie znikały przyczyny, ale nie bruździły.

Opisane pozostałe opisane objawy mogą, ale nie muszą mieć związku przyczynowego z ewentualnym osłabieniem izolacji i kłopotami z rozruchem przy dużej wilgotności powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Na początku witam wszystkich - jest to mój pierwszy post na tym forum :)

Temat stary ale postanowiłem tu umieścić przypadek mojego scenica. Auto użytkuję 7 miesiąc. Od razu po zakupie zwróciłem uwagę na lekkie poszarpywania auta w przypadku zmiany biegu na wyższy lub też niższy w przypadku małej prędkości obrotowej silnika i dodaniu gazu. Myślałem, że może "uczę" się auta, źle puszczam sprzęgło itp. Na jałowym obroty lekko falowały ale to baaardzo lekko. Pytałem kolegę, który również miał wtedy scenica z takim samym motorem i u niego sprawa z obrotami wyglądała identycznie więc uznałem to za normę. Jakieś 3 tyg. temu auto na ciepłym silniku przy prędkości ok 60-70 km/h zaczęło przerywać i palić na 3 a może nawet 2 cylindry, zapalił się również check engine. Po zjechaniu na parking, otwarciu maski i pobieżnych oględzinach postanowiłem kontynuować jazdę i o dziwo silnik pracował normalnie i check przestał migać. Po dojechaniu do domu troszkę jeszcze osłuchiwałem auto i podkręciłem obroty silnika i przy 3tys zapalił się check i silnik znów zaczął pracować na 3 cylindry. Od tego momentu sytuacja przytrafiała się parokrotnie ale zaznaczę, że zawsze przy ciepłym silniku. Przy zimnym samochód zachowywał się bez zarzutu. Słysząc wcześniej o problemach renault z cewkami od razu założyłem, że mnie również to spotkało. Rozmawiałem ze znajomym, z wykształcenia elektrykiem (co prawda nie samochodowym) a ogólnie chłopakiem o sporej intuicji technicznej i obaj obstawiliśmy cewkę. Pokrywało się, że iskra ginęła pod obciążeniem i zawsze na rozgrzanym silniku (czyli również cewce) co obniżało jej sprawność. Kupiłem nowe świece Denso (obalam mit, że denso produkuje tylko w japonii - moje są made in indonesia) oraz 4 nowe cewki valeo. Przypuszczałem, że nikt dość dawno nie zmieniał świec a tym bardziej cewek, choć śruby cewek nie były "na torx" tylko zwykłe i widać było ślady odkręcania. Co się okazało: Wszystkie cewki zarówno z logo Renault i jednocześnie Beru - nie wiem czy takie mogły być od nowości ale również nie wyglądają na jakieś stare. Świece NGK ogólnie nieźle wyglądały poza czwartą od rozrządu. Również była NGK ale z innym oznaczeniem, starsza, wyraźnie czarna i wypalona. Postanowiłem się bliżej przyjrzeć cewce, która siedziała na tej świecy. Co się okazało, brak było w niej sprężynki zapewniającej styk ze świecą czyli iskra z cewki po prostu biła w świecę. Resztek sprężynki nie znalazłem a silnik nie pracuje jakby wpadła do cylindra ;) Efekt wymiany jest taki: obroty dalej leciutko falują, silnik pracuje wyraźnie ciszej i nie chodzi mi o palenie na wszystkie cylindry. Jest po prostu cichszy dosłownie. Bardziej elastycznie i miękko reaguje na dodanie gazu.

Trochę się rozpisałem ale mam nadzieję, że komuś się to przyda. Chciałbym przy okazji dodać trochę goryczy do tego miodu jakim miały być owe cewki Beru. Okazuje się, że nie są takie bezawaryjne i nieśmiertelne. Podejrzewam, że ktoś mógł mieć w moim przypadku problem z zapłonem, podpiął auto pod komp i na wskazanym cylindrze wymienił świecę (na jakąś używaną) gdyż założył, że to ona może być wadliwa. Ciekawi mnie tylko gdzie się podziała tajemnicza sprężynka :D

Edytowane przez pakito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, zanim wymieniłem cewki na nowe, rozbierałem i czyściłem stare.

Z tego co pamiętam to żeby wyjąć tą sprężynkę, trzeba ściągnąć z cewki ten cały gumowy dół.

Nie ma opcji żeby sama wypadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Podepnę się pod temat.

Problem mój z Meganką zaczął się już jakiś czas temu i utrzymuje się nadal - spadające obroty niemalże do 500 (samochodem trzęsie jak traktorem). Przepustnica wyczyszczona, nowe uszczelki, nowy krokowiec, świece...

Teraz chciałbym sprawdzić cewki i tu pojawia się pytanie i prośba - wytłumaczcie mi jak zmierzyć ich oporność (przyrząd mam), gdzie podpiąć pod które piny we wtyczce i jakie wartości powinna mieć dana cewka.

Czy oporność mierzy się tylko na pinach, czy jeszcze inaczej?

Tak jak wspominałem - w tym przypadku totalnym laikiem jestem więc, im prościej napiszecie tym lepiej :)

Pozdrawiam,

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!