Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane IphII - wygłuszenie silnika


krzysztof_lew

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przymierzam się do zakupu drugiego auta, głownie do krótkich dojazdów do pracy i myślę o MIphII.

Oglądając kilka sztuk na giełdzie oraz przeglądając internet kilkukrotnie natknołem się na samochód, który miał uszkodzone wygłuszenie (matę) silnika między silnikiem a grodzią/kabiną kierowcy.

Wyglądało to mniej więcej tak ( a w innych autach zdecydowanie gorzej):

 

Uszkodzone wygłuszenie C14866958_10.jpg

 

Czy ktoś może wyjaśnić skąd takie coś się bierze? Czy może świadczyć o czymś niepokojącym?

 

Druga sprawa to wybór silnika.

Do pracy mam 5 km i tym autem raczej nie będę robił przebiegów większych niż 10 tyś rocznie. Zastanawiam się na wyborem silnika i z racji odległości/przebiegów diesel odrzuciłem.

Myślę o benzynie, tylko nie wiem jak silnik wybrać: 1.4 czy 1.6? 8v czy 16v?

 

Co myślicie o aucie z LPG lub montażem instalacji? Moje pierwsze przemyślenia są takie, że zanim auto się nagrzeje/przełączy na gaz to będę już prawie pod pracą, więc gaz chyba nie ma sensu?

 

pozdrawiam,

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się właśnie kiedyś zastanawiałem, ponieważ niejednokrotnie widziałem taką zniszczone wygłuszenie w innych autach (u mnie wygłuszenie jest nieruszone). Jedyne co mi przychodzi do głowy to jazda z uszkodzonym wspornikiem metalowo gumowym pod skrzynią biegów ewentualnie poduszek mocujących cały napęd (lub jedno i drugie :mrgreen: ). Może to powodować dość spore wychlanie silnika podczas ruszania autem i tarcie o wygłuszenie. Ale to nie jest coś czym bym się przejmował przy zakupie bo wspornik czy poduszki zawsze można wymienić o ile wcześniej ktoś tego nie zrobił. Co do silnika to raczej wypowiem się tylko o 16V bo taki użytkuję. Jeśli miałbym wybierać między 1.4 i 1.6 16V to lepiej szukać 1.6. Różnica w spalaniu między jednym a drugim jest znikoma a silnik mocniejszy. Lepiej przyspiesza jest bardziej dynamiczny i elastyczny. Konstrukcyjnie oba silniki właściwie różnią się głownie skokiem tłoka i kilkoma drobnostkami. Także usterkowość w jednym i drugim przypadku będzie taka sama. Gaz przy przebiegu 10 000 rocznie na krótkich odcinkach przy tej jednostce się nie wróci (ze względu na plastikowy kolektor zostaje tylko montaż instalacji za ok. 2000). Tu wyjściem może być ucieczka w silnik 8V. A na temat ośmiozaworowych silników muszą się wypowiedzieć ich użytkownicy bo ja ich nie znam kompletnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wygłuszenie może tak wyglądać po interwencji małego zwierzaka, lub myjki wysokociśnieniowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź, jednak obie opcje wydają mi się ekstremalne:

1. urwane zawieszenie koło skrzyni, raczej nie spowodowało by przesunięcia górnej części silnika i tarcie o grodź. Natomiast, gdyby urwało się górne zawieszenie (główna poduszka) to silnik by chyba prędzej spadł/przekrzywił się/urwał półośki - więc też mi wydaje się mało prawdopodobna.

2. gryzoń - słyszałem o pogryzionych kablach fakt. Ale dlaczego porwane wyciszenie jest tylko w MI a w MII nigdy nie widziałem? Lepsze w smaku?

 

Czasem wyglądało ono jak przypieczone i myślałem, że może być jakaś usterka kolektora wydechowego (pęknięcie) i przypalenie tej maty?

A może jakaś naprawa wykonana przez pseudo mechanika i rwanie maty żeby się dostać do jakiś kabelków z za niej?

 

Co do silnika: to chyba faktycznie będę szukał 1.6 16v, choć pewnie będzie to drugoplanowa sprawa. Wybierając 10 letnie auto chyba najważniejsze będzie "całościowe" zmęczenie i wybiorę najmniej zmęczone auto.

 

Dzięki i pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie byś był w szoku jakbyś zobaczył jaki wychył ma silnik z urwaną dolną poduszką :mrgreen: A zerwane poduszki górne są tak skonstruowane, że nic Ci nie spadnie tylko będzie wisiało na śrubach a silnik będzie jeździł po komorze :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!