Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 16V + LPG traci moc gdy pada deszcz (prze


Dendi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. jestem posiadaczem Meganki coupe 2.0 16V. Pierwszy problem występuje gdy jestem w trasie i pada deszcz. Zjawisko jest następujące: jadę ze stałą prędkością przy obrotach np. 2500 obr/min i samochód nagle zaczyna zwalniać i obroty schodzą w dół, przy ciągle trzymanym pedale gazu na tej samej wysokości. Jeśli puszcze gaz i dodam ponownie auto zaczyna przyśpieszać, tak jak powinno. i tak w koło. nie potrafię jechać ze stała prędkością. Na biegu jałowym, przy takich warunkach atmosferycznych, od 2000 do 3500 również jest to samo zjawisko, obroty spadają, auto się dusi.

Drugi problem to stuki z prawej strony z przodu. Jest to dziwne ale słychać to na prostej, równej drodze. Głos jakby się coś o coś obcierało, taki głośny szmer, nie stuk metalu o metal. Byłem na stacji diagnostycznej i powiedzieli ze zawieszenie w 100% sprawne. Strasznie to denerwuje. Auto jest obniżone i utwardzone. Nie wiem co już mam robić ;/ Proszę o pomoc.

pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łożysko jest ok. Ten szmer niesie się po całej karoserii. Czy to może być winny amortyzator? Bo czasem jest taki odgłos jak ktoś wysiada od strony pasażera.

Sprawdzę czujnik.

Instalacja LPG firmy BRC sekwencja. Dzieje się to na gazie jak i na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ten model ma w ogóle cewki zapłonowe? jak tak to gdzie one się znajdują? rozbierałem górę aby sprawdzić świece i tam jest listwa zapłonowa i bezpośrednio z komputera idzie kabel 5 żyłowy do niej ;/ i to wszystko ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdził bym jeszcze rolkę i napinacz paska wielorowkowego osprzętu. Żeby to wykluczyć wystarczy zdjąć pasek wielorowkowy i odpalić silnik. Obstawiał bym na rolkę,bądź napinacz skoro słychać to z prawej strony. Amorek raczej odpada,chyba że pasażer wysiada w czasie jazdy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie cewki, które są zamocowane na pokrywie zaworów.

Uzwojenie pierwotne powinno mieć 0,7Ω, a wtórne 10kΩ.

Zainteresuj się kablami zapłonowymi, jeżeli są uszkodzone, to wychodzi to jak jest wilgotno.

Warto by było podpiąć auto pod komputer, może uda się jakieś błędy znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, tu link do mnie

http://megane.com.pl/megane-i-phi-przerywa...iem-vt26831.htm

 

U mnie też dochodzi problem z odpalaniem, świece, kable nowe, cewki mierzone i ok.

Już wstępnie stwierdzono że zacina się przepustnica, jestem w stanie ręcznie ją bardziej domknąć tak żeby zmniejszyć obroty na jałowym na 750. Zostaje dalej mulenie i to nie zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzę :)

jeszcze mam taki problem, w czasie jazdy prędkościomierz zaczyna mi się kołysać a czasem spada do 0. co może być winne?

a następny problem to obrotomierz, jak przekręcę zapłon bez odpalenia silnika to po chwili zaczyna również skakać. ;/

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po raz kolejny :)

Nie znalazłem defektu związanego z obrotami.

Zauważyłem jeszcze że silnik słabnie jak dostanie temperatury. Kontrolka gaśnie i silnik zaczyna szarpać i traci moc, a wolnych przebiera. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U koleżanki w megi też tak pukało,winny był zostawiony przez mechaniora śrubokręt w podszybiu koło aku :) A sprawdź masę jak kolega Pawel mówi. Szczególnie tą co idzie do ECU,mi się niedawno oberwała przy samym oczku i też obrotów nie trzymał i licznik wariował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!