Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Za dużo pali, do tego dymi - co może być z ni


zielona_sekta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od niedawna mam Megankę I classic. (1.4 eco 75)

Auto z 1997r wiadomo jak to używka - musiało być z nią coś nie tak - na początku okazało się, że 1 świeca nie działała, potem padła uszczelka od głowicy.

Auto było oddane do remontu - piłowanie głowicy, wymiana uszczelek, regulacja zaworów, wymiana rozrządu.

Od tego momentu nie bierze płynu chłodniczego (jak wcześniej) ani oleju, natomiast dziwnie wygląda sytuacja ze spalaniem i dymieniem. Do tego auto znacznie przyśpieszyło - wcześniej na gazie było niesamowicie wolne - teraz da się nim jeździć :)

Gdy jest zwykły dzień jeszcze wszystko wygląda w normie dymi tak średnio - bardziej od innych aut, ale w miarę ok, natomiast gdy jest odrobinkę zimniej to naprawdę widać różnicę - dymi znacznie, gdy np. chcę zaparkować to mam zaparowane szyby.

Do tego dziwnie wygląda sprawa ze spalaniem - po remoncie brał najpierw niewiele ponad 8 (miasto) LPG, potem 12,5 (m) w trasie ok 10,5, a ostatnio 17,5(m).

Ma ktoś jakiś pomysł co z nim jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli można to dołączam się do problemu, też strasznie kopci ale tylko na gazie, płynu chłodniczego nie ubywa, no i spalanie mam raczej w normie (9l cykl mieszany)

 

 

 

@do moda wiem, zapomniało mi sie ;]

Na forum używamy "polskich znaków" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróćcie dobrze uwagę na rodzaj tego dymu, jeśli jest niebieskawy no to faktycznie może być problem, ale jeśli ten dym jest szarawy, to po prostu jest nie jest to dym a opary spalanego gazu. W cieple dni tego nie widać, ale kiedy temperatura otoczenia jest niższa niż 15/10stopni celsjusza, para bardziej się uwidacznia i dlatego macie zaparowane z zewnątrz szyby. No, chyba że musicie dokonać regulacji instalacji gazowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer przez jakiś czas po odpaleniu nie bierze informacji z sondy, zatem sondę lambdę jak najbardziej można wziąć pod uwagę, tak jak pisze Pawel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

1.6 8V automat stag 300+, spalanie w trasie około 9,5l LPG na 100km (odcinek około 350km, w tym ponad 100km po autostradzie z V>=130km/h), w mieście 16l/100km. Przy ostatnich mrozach wyszło mi 16,8l :shock: Zazwyczaj odpalam auto, odgarniam ze śniegu, skrobie szyby i jak przełączy na gaz to ruszam. Połowa trasy po mieście to głównie krótkie odcinki około 5km (raczej jazdy, a nie stania w korku), a reszta to trasy około 10-15km.

Rozumiem, że to automat, odcinki krótkie, jest zimno i może palić więcej, ale żeby prawie 17l LPG? Na trasie spalanie w normie, więc nie wiem czy coś nie tak (butla dziurawa ? :roll: ) z instalacją, czy po prostu może tak być.

Za tydzień wybieram się do magika od lpg, może on coś poradzi. Jak ktoś ma jakiś pomysł, lub sugestie czy to norma czy anomalia, to z góry dziękuje z odpowiedzi.

 

P.S (kiedyś po mieście jeździłem na benzynie, spalanie wychodziło też w miarę wysokie, ale nie mierzyłem dokładnie).

Wg. książki ten silnik ma spalanie w mieście 9,4l (licząc, że gazu pali 20% więcej, to w rzeczywistości wychodzi około 13l PB95)

 

20:50

Praca silnika stabilna, na analizie spalin niedawno wszystko było ok. Latem spalanie w mieście około 14l stosując zasady eko-jazdy. Temperatura silnika- zazwyczaj I kreska przy temp. otoczenia >>0 . Np. stanie w korkach, podnosi się do II kreski (połowa wskazania) i załącza się wentylator, aż spadnie poniżej II kreski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gochu: powiem tak spalanie gazu masz masakryczne, mam ten sam silnik i nigdy nie miałem takiego, biorę poprawke na automat. Może instalka się rozregulowała, też tak miałem ale mi spalanie wzrosło do 12l/miasto. Teraz w zimie jak mi w mieście weźmie 10-11 to dużo i tez nie jeżdżę długich odcinków. Więc warto odwiedzić gaziarza może coś poradzi. Dla mnie to coś nie tak - kolega w BMW 5 ma mniejsze spalanie gazu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadzę statystykę i jak zrobię cały zbiornik tylko w mieście, to tak już od roku kreci się w okolicy 14-16 (16 zimą) . Jakiś czas temu magik sprawdzał, regulował i wszystko ok. W trasie spalanie jest ok. Być może to przez automat który, żeby zmienić bieg musi mieć odpowiednie obroty i prędkość. Ale nawet jak na automat i 1.6 to spalanie w mieści też wydaje mi się wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!