Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

słabe nagrzewanie silnika w czasie mrozu


Grek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W czasie mrozu -10C po odpaleniu i przejechaniu ok 15km temperatura silnika ledwo dochodzi do pierwszej kreski. Mam właczony nawiew na szybę - temp na max, szybkość nawiewu w połowie.

-----------------------------------------

A i samochód jest parkowany pod chmurką.

-----------------------------------------

Silnik disel dti F9QA734 97r ok 140 tys km

-----------------------------------------

Prosze o odpowiedź.

-----------------------------------------

Pozdrawiam

Proszę nie nadużywać klawisza "Enter". Takie praktyki niepotrzebnie rozciągają posta na stronie. Wystarczy od nowej linijki zdanie rozpocząć, bez podwójnego klikania w "Enter". :) - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp. na max? w sensie na najcieplejsze? i dziwisz się że przy tej temperaturze silnik się nie nagrzewa??

proponuje zaczekać z włączaniem ogrzewania aż wskazówka podniesie się nieco wyżej, i nie odpalać ogrzewania na maxa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno wymieniłbym termostat, na zimę zakupiłbym 75 stopni, jak będziesz kupował w sklepie, na obudowie musi być adnotacja o temperaturze. Zakładam, że płyn jest w dostatecznym stanie a i układ chłodzenia był płukany (wymiana i płukanie conajmniej raz na dwa sezony).

W obecnym Scenicu RX4 mam spoko, ale w poprzedniej Astrze, dodatkowo przesłoniłem połowę chłodnicy pionowo płytą pilśniową, zawieszając ją na szczycie chłodnicy własne konstrukcji wieszakami z drucików, wydaje mi się, że prędzej się nagrzewał płyn, a stojąc w korkach nic złego się nie działo.

 

Przepraszam, Przemo ma rację, źle się wyraziłem, na zimę termostat 75 będzie słaby, trzeba kupić ten mocniejszy, a przesłonięcie chłodnicy stosowałem, stosowałem, gdyż wydawało mi się, że w czasie jazdy, powiew wiatru mniej ostudzał płyn, nikt nie musi tego stosować, to jest tylko moje podejście do tego tematu, ale chciałem się tym podzielić, może komuś pomoże.

ps. dopisałem aby nie dodawać nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimę zakupiłbym 75 stopni,

Czyli będzie się otwierał gdy płyn osiągnie 75°C.

Tym sposobem silnik będzie stale nie dogrzany.

Chyba nie oto chodzi?

Poza tym zawsze wkłada się termostat z zalecaną przez producenta silnika temp. otwarcia, a nie wymienia się termostatu sezonowo.

Przykrywanie chłodnicy, w przypadku sprawnego układu chłodzenia niema najmniejszego sensu. Układ chłodzenia powinien sobie spokojnie poradzić nawet przy temp. -20°C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, Przemo ma rację, źle się wyraziłem, na zimę termostat 75 będzie słaby, trzeba kupić ten mocniejszy, a przesłonięcie chłodnicy stosowałem, stosowałem, gdyż wydawało mi się, że w czasie jazdy, powiew wiatru mniej ostudzał płyn, nikt nie musi tego stosować, to jest tylko moje podejście do tego tematu, ale chciałem się tym podzielić, może komuś pomoże.

ps. dopisałem aby nie dodawać nowego.

Jak napisałem powyżej, termostat ma być taki jak założył konstruktor silnika i tyle!

Co do przysłaniania chłodnicy, sam osobiście również to stosowałem, ale przy dużych mrozach, jeżdżąc na krótkich trasach. Przy takiej "modyfikacji" silnik nagrzewa się zdecydowanie szybciej. Nigdy jednak nie zasłaniałem całej chłodnicy, zwykle jakieś 25-30% jej powierzchni. Miałem zrobione odpowiednie zasłonki zrobione z tekpolu, które wsuwałem przed chłodnicę. Natomiast ;-) jak wyruszałem gdzieś dalej "zasłonkę" wyjmowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile może kosztować termostat? BO mam ten sam problem. Wskazkowka zatrzymuje sie na drugiej kresce i ani drgnie dalej.MOze jak autko stoi z wlaczonym silnikiem to wtedy dochodzi do trzeciej i pozniej wlacza sie wentylator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie ma co wkładać kartonu przed chłodnicę, ja przy -20 nic nie wkładam i silnik ładnie się nagrzewa (trochę dużej oczywiście) to tyle o clissicu, a diesel 1,9 DCI też nie powinien mieć problemów z nagrzewaniem, mój się ładnie nagrzewa (też oczywiście trochę dużej) :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!