Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Doradźcie biednemu studentowi, czyli okazyjne Megane.


pan_dziobak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na forum i nie ukrywam, ze potrzebuje pomocy doświadczonych użytkowników renault. Do rzeczy:

Mam okazje kupić Megane hachback z 1997 (pierwsza rej. '98). Auto jest od 2 właściciela którym jest tata mojego kumpla, krajowe, kupione od 1 własciciela gdy miało 35k przebiegu a teraz ma 85k. Z relacji kumpla wiem ze auto jest bezwypadkowe i nie ma kręconego przebiegu. Pod maską siedzi 1.4 8V 75km (nigdy nie miał inst. LPG), garażowany, wygląda na zadbany. Kumpel mówił ze z podwoziem wszystko ok, jest zakonserwowane i nie jest pordzewiałe, jedynie ma purchelek na tylnym nadkolu, ogólnie tez nieźle wygląda.

Auto to zupełny golas, wersja podstawowa, jest jedynie instalacja radiowa i nowe letnie kapcie + wymieniony środkowy tłumik.

 

Sprzedają meganke bo kupili sobie inne auto (tez używane)

 

I moje pytania do was:

1. Czy taki egzemplarz wart jest 5k pln?

2. Jak/gdzie upewnić sie/sprawdzić czy auto było wypadkowe czy nie?

3. To chyba najważniejsze: na co zwrócić uwage przy dokładniejszym oglądaniu silnika/podwozia/zawieszenia etc. (głównie chodzi o silnik, co jest poważną wadą a co normą)?

 

Wiem że wielu z was pomyśli ze to auto jest ok i całkiem możliwe ze tak jest, jednak juz kiedyś kupiłem używane auto i naciąłem strasznie (18 letnie audi 100 C4, ogólnie model super, ale egzemplarz który kupiłem to był pies zmielony z budą) więcej weń wsadziłem niż za niego dałem :/ dlatego teraz jestem bardzo ostrożny co do używanych aut.

Prosze was o porady, na co zwrócić uwage przy tej Megi, bo nie ukrywam ze to fajne auto i podoba mi sie ale nie chce kolejnego szrota.

Jak kumpel bedzie miał to poprosze go o jakieś fotki auta i wrzuce na forum cobyście mogli ją obejrzeć. Prosze o wyrozumiałość, mam nadzieje ze w dobrym dziale załozyłem temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: 1.4 to trochę słaby silnik. Jeżeli jeździsz spokojnie to wystarczy. Spalanie podobne do 1.6.

1. Czy taki egzemplarz wart jest 5k pln?

Jeżeli auto jest pewne, wiesz jak poprzedni właściciel o nie dbał, czy robił wymiany na czas to warto.

2. Jak/gdzie upewnić sie/sprawdzić czy auto było wypadkowe czy nie?

Dobry blacharz Ci to powie. Jak masz znajomego blacharza to weź go ze sobą na oględziny.

Pamiętaj, że to auto 13(14) letnie i drobne stłuczki są dopuszczalne.

3. To chyba najważniejsze: na co zwrócić uwage przy dokładniejszym oglądaniu silnika/podwozia/zawieszenia etc. (głównie chodzi o silnik, co jest poważną wadą a co normą)?

Czy nie ma zbyt wielu wycieków, czy równo pracuje. Najlepiej umów się na oględziny rano, żeby zobaczyć jak silnik odpala gdy jest zimny (sprawdź ręką przed odpaleniem czy silnik jest zimny). Zawieszenie Ci sprawdzą na stacji kontroli pojazdów. Możesz też zabrać auto do ASO Renault - tam je przetrzepią specjaliści, powiedzą co trzeba wymienić, ocenią ogólny stan. Koszt ok 200zł.

Auto ogólnie rzecz biorąc jest proste w naprawie, elementy zawieszenia nie są drogie i jak masz lewarek i trochę pojęcia to sam zrobisz podstawową obsługę.

Sprawdź też, czy są dwa kluczyki, bo jak będziesz musiał jeden dorobić to koszt będzie duży. Jak któryś kluczyk nie będzie działać i sprzedający powie, że trzeba tylko wymienić baterię to daj mu 10zł, niech wymieni, żeby rzeczywiście działał :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem nawet stłuczki nie miał ten samochód. Właściciel dbał o niego dosyć dobrze, nie jezdził co prawda do ASO ale sam z synem robił wszystko (olej, filtry, naprawy), w sumie to mój sąsiad, mieszka kilka pięter nade mną i czasem przez okno widziałem jak coś przy nim majstruje od czasu do czasu.

Co do silnika, to wiem ze to tylko 1.4 i 75KM ale na codzień pozyczam od mojego taty pande 1.1 55KM i jakoś daje rade, więc to mi nie przeszkadza, powiem więcej nie bedzie kusić do nieszczęścia, a i portfela mi nie uszczupli :-) (gaz odpada, bo juz nie mam siły do tego ustrojstwa)

Silnik odpala jak jest zimny i jak jest zimno: wczoraj wieczorem (mróz) poszedłem oglądnąć Megi, kumpel wsiadł, zakręcił z 2sec i silnik zaskoczył, przysłuchałem sie mu i nie stuka nic w nim, chodzi tez równo, jednak nie widziałem czy ma jakieś wycieki bo maska przymarzła.

 

Ile ma kluczyków - nie wiem, ale sie dowiem. Wiem ze ma centralny zamek ale czy na podczerwień czy jakoś inaczej sterowany tez nie wiem wypytam, dzięki za uwagę. Mozliwe ze nawet dziś bedą fotki.

 

EDYCJA:

Ma 2 kluczyki i oba działają. Foty najprędzej jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu powyżej zapowiada się nieźle. Poczekamy na zdjęcia, ale podejrzewam, że źle nie będzie, skoro auto masz na oku od jakiegoś czasu. Jeżeli auto Ci odpowiada, nie potrzebujesz bajerów to warto rozważyć tą ofertę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryczne szyby i klima to dla mnie minimum. Reszta jest już tylko wisienką na torcie :-)

Tu chodzi bardziej o stan auta, jeżeli jest rzeczywiście zadbane to pan_dziobak zaoszczędzi na naprawach i będzie mógł trochę pogrzebać przy aucie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak od siebie dodam tylko że jak otworzysz z kumplem tą maskę to z czystej ciekawości zajrzyj w dwa miejsca 1 do zbiorniczka z prawej u góry gdzie jest płyn chłodniczy czy niema tam żadnej mazi, masełka, czegoś lepkiego i gęstego itp. a drugie miejsce to korek od wlewu oleju. mam nadzieje że tego nie znajdziesz co napisałem i będzie wszystko oki i normalnie. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak bajerki były by fajne i nie powiem to wspomaganie, bo chuchro raczej ze mnie :-) i klima mogły by być, ale po tym co przeszedłem z Audi mam serdecznie dość oszczędzać na stanie technicznym auta po to by mieć to lepsze wyposażenie, bo co z tego ze jest na wypasie jak nie ruszy z miejsca albo rozkraczy sie nie wiadomo gdzie.

Zycie nauczyło mnie ze nie trzeba sie "napalać" na to co ma zamiar sie kupic i na chłodno do tego podchodzić.

Poza tym jak mam czas to lubie coś pogrzebać w aucie, narazie nie patrze na bajery, ale na stan i to czy dojade takim autem cało do celu. Jak znajde prace i bede miał jakieś dochody to pomyśle o bardziej wyposażonym aucie. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trasę przydałby się mocniejszy silniczek (wyprzedzanie tirów). Najlepiej zabierz furę na jazdę próbną -będziesz wiedział czy Ci odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością sie nią przejadę, zobacze czy nic nie telepie i nie ściąga, do ASO tez ją zabiore, to 200zł nie jest jakoś bardzo dużo a bede miał pewność co w Megi piszczy.

No silnik mógłby być 1.6 (mój wujek ma w classicu 1.6 16v 110KM i to juz idzie :P) Jak przypomne sobie 2.3 5cyl. 136KM na 2 przepustnicach z audi... (o ile miał ochote odpalić) mmm ten dźwięk, i uczucie jak sie otwierała 2 przepustnica przy 3k rpm i 24l LPG w mieście... to były czasy xD... Może w przyszłości trafi mi sie taka "setka" od kolekcjonera w stanie idealnym, nie bita i zadbana... ...sie rozmarzyłem :-)

W każdym razie dam rade z tymi 75 końmi, zwykle jezdze sam bez ładunków albo z jedną osobą...

 

BTW Głowica od 1.4 16V przypasuje do 1.4 8V? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!