Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie deska rozdzielcza podczas odpalania


Rekomendowane odpowiedzi

Zygmunt Małek,przecież to jest paranoja jakaś ! Ja wachlowanie biegami ma ustawić koronkę koła zamachowego w takim a nie innym miejscu, to jest fizycznie nie możliwe.

Niech ktoś mądry mi to wytłumaczy bo zaczynam wątpić w swoją ( nie wielką ale jednak) wiedzę :-|

 

P.S Zygmunt jakiego miałeś opla z motorem 1,8 V8 ? Z ciekawości pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

campino, Teoretycznie jest tak jak piszesz, jednakże w praktyce może być taki przypadek jak opisano, że wciskając bieg, można koło zamachowe dopasować do trybika bendixa. Jeśli masz słaby elektromagnes przy rozruszniku, zaśniedziały rdzeń tego elektromagnesu, to czasami wystarczy o dziesiętną stopnia przestawić koło zamachowe i trybik się zazębi.

A czy na to pomoże wrzucenie/ wbicie biegu :) Owszem, może pomóc, czasami.

Spróbuj u siebie, bez wciskania sprzęgła na wyłączonym silniku, wbijać po kolei wszystkie biegi. Spróbuj również w przypadkowej kolejności.

Zauważysz, że nie wszystkie gładko wchodzą, tym bardziej, że nie wszystkie są zsynchronizowane. To właśnie powoduje, że koła zębate w skrzyni biegów lekko się obracają, by się zazębic odpowiednio do wybranego biegu.

Jeśli sprzęgło nie jest wciśnięte, ruch ten jest przekazywany przez wałek główny na tarczę sprzęgła i dalej na koło zamachowe uzbrojone w wieniec.

Niby niemożliwe ale wykluczyć takiego przypadku jednoznacznie nie można.

Ba, to nawet tak działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Campino, ja nie śmiem podważać Twojej wiedzy, nie mam takiego zamiaru, naprawdę coś w tym było, nie daj boże abyś sam się o tym przekonał, to naprawdę działało, choć nie długo. A jeśli chodzi Ci o mojego poprzedniego wozidła, to źle napisałem, był to Opel Astra pojemność 1,8 litra benzyna 8 zaworów wtrysk jednopunkt,

więc powinienem napisać 1,8L 8V, przepraszam, tzw. "czeski błąd" pomylił kolejność znaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, zabiłeś mnie tą wypowiedzią. Nadal nie wierze chociaż coraz bardziej zaczynam skłaniać się do tego co ty i chłopaki piszą. Czary jakieś czy co ? Jeżeli Xmen1985r, zarobił żółtą bez powodu to szczerze przepraszam :) Co nie przeszkadza że obadam ten temat z którymś za znajomych mechaników, bo nadal tego nie kupuję. :)

 

zygmunt , 1,8 8V to rozumiem :) Swoją drogą asterki to fajne wozidełka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Campino może przesadnie to starałem się wytłumaczyć o co mi chodzi ale miejmy nadzieje że osoba która chciała się poradzić w tym temacie, choć troche jej razem pomogliśmy włącznie z Zygmuntem ;-) Tak więc czekajmy na jego post.

A co do ciebie Zygmunt to dzięki za wsparcie :)

 

P.S.

ten opel V8 to może być astra, omega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Wczoraj rozebrałem stacyjkę, przeczyściłem wszystko papierkiem wodnym, złożyłem.

Dodałem trochę wazeliny bezkwasowej żeby lepiej wszystko chodziło.

Wczoraj odpalił po tym zabiegu elegancko.

Dziś rano po przekręceniu kluczyka trochę zachechłał.

Dziwne trochę bo czyściłem też klemy ze śniedzi i stacyjka wyczyszczona a on nie chce zapalić.

Za drugim razem na dotyk.

Podejrzewam że może coś z immo. Aku miałem odłączony przez 24h bo tam sobie jeszcze coś innego robiłem.

Mógł się rozkodować? Ewentualnie słaba bateria w kluczyku może mieć na to wpływ? Bo kiedyś centralny łapał ze sporej odległości a teraz już max z 5-6 metrów.

Jak wyjdę z pracy to zobaczę jak odpali, jeśli będzie chechłał to znowu mnie czeka szukanie.

Macie jakieś pomysły co mogło być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam.

Mój pierwszy post "wypocinka" tak więc proszę o wyrozumiałość.

Mam taki sam problem jak kolega na początku wątku z trzecią pozycją kluczyka (nie palą kontrolki ani silnik). Gdy zatrzymałem się na światłach po prostu zgasł. Ale u mnie dochodzi opcja przedziwna. Gdy odpaliłem "na pych" silnik zaczął pracować normalnie, lecz gdy włączyłem jakikolwiek odbiornik prądu ( światła, nawiew ) natychmiast gasł. Alternator ładuje i akumulator w normie. Sprawdziłem miernikiem. Klemy oczyszczone, bezpieczniki sprawdzone.

Z góry dzięki za wszelkie myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!