Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie deska rozdzielcza podczas odpalania


Rekomendowane odpowiedzi

Zygmunt Małek,przecież to jest paranoja jakaś ! Ja wachlowanie biegami ma ustawić koronkę koła zamachowego w takim a nie innym miejscu, to jest fizycznie nie możliwe.

Niech ktoś mądry mi to wytłumaczy bo zaczynam wątpić w swoją ( nie wielką ale jednak) wiedzę :-|

 

P.S Zygmunt jakiego miałeś opla z motorem 1,8 V8 ? Z ciekawości pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

campino, Teoretycznie jest tak jak piszesz, jednakże w praktyce może być taki przypadek jak opisano, że wciskając bieg, można koło zamachowe dopasować do trybika bendixa. Jeśli masz słaby elektromagnes przy rozruszniku, zaśniedziały rdzeń tego elektromagnesu, to czasami wystarczy o dziesiętną stopnia przestawić koło zamachowe i trybik się zazębi.

A czy na to pomoże wrzucenie/ wbicie biegu :) Owszem, może pomóc, czasami.

Spróbuj u siebie, bez wciskania sprzęgła na wyłączonym silniku, wbijać po kolei wszystkie biegi. Spróbuj również w przypadkowej kolejności.

Zauważysz, że nie wszystkie gładko wchodzą, tym bardziej, że nie wszystkie są zsynchronizowane. To właśnie powoduje, że koła zębate w skrzyni biegów lekko się obracają, by się zazębic odpowiednio do wybranego biegu.

Jeśli sprzęgło nie jest wciśnięte, ruch ten jest przekazywany przez wałek główny na tarczę sprzęgła i dalej na koło zamachowe uzbrojone w wieniec.

Niby niemożliwe ale wykluczyć takiego przypadku jednoznacznie nie można.

Ba, to nawet tak działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Campino, ja nie śmiem podważać Twojej wiedzy, nie mam takiego zamiaru, naprawdę coś w tym było, nie daj boże abyś sam się o tym przekonał, to naprawdę działało, choć nie długo. A jeśli chodzi Ci o mojego poprzedniego wozidła, to źle napisałem, był to Opel Astra pojemność 1,8 litra benzyna 8 zaworów wtrysk jednopunkt,

więc powinienem napisać 1,8L 8V, przepraszam, tzw. "czeski błąd" pomylił kolejność znaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, zabiłeś mnie tą wypowiedzią. Nadal nie wierze chociaż coraz bardziej zaczynam skłaniać się do tego co ty i chłopaki piszą. Czary jakieś czy co ? Jeżeli Xmen1985r, zarobił żółtą bez powodu to szczerze przepraszam :) Co nie przeszkadza że obadam ten temat z którymś za znajomych mechaników, bo nadal tego nie kupuję. :)

 

zygmunt , 1,8 8V to rozumiem :) Swoją drogą asterki to fajne wozidełka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Campino może przesadnie to starałem się wytłumaczyć o co mi chodzi ale miejmy nadzieje że osoba która chciała się poradzić w tym temacie, choć troche jej razem pomogliśmy włącznie z Zygmuntem ;-) Tak więc czekajmy na jego post.

A co do ciebie Zygmunt to dzięki za wsparcie :)

 

P.S.

ten opel V8 to może być astra, omega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Wczoraj rozebrałem stacyjkę, przeczyściłem wszystko papierkiem wodnym, złożyłem.

Dodałem trochę wazeliny bezkwasowej żeby lepiej wszystko chodziło.

Wczoraj odpalił po tym zabiegu elegancko.

Dziś rano po przekręceniu kluczyka trochę zachechłał.

Dziwne trochę bo czyściłem też klemy ze śniedzi i stacyjka wyczyszczona a on nie chce zapalić.

Za drugim razem na dotyk.

Podejrzewam że może coś z immo. Aku miałem odłączony przez 24h bo tam sobie jeszcze coś innego robiłem.

Mógł się rozkodować? Ewentualnie słaba bateria w kluczyku może mieć na to wpływ? Bo kiedyś centralny łapał ze sporej odległości a teraz już max z 5-6 metrów.

Jak wyjdę z pracy to zobaczę jak odpali, jeśli będzie chechłał to znowu mnie czeka szukanie.

Macie jakieś pomysły co mogło być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam.

Mój pierwszy post "wypocinka" tak więc proszę o wyrozumiałość.

Mam taki sam problem jak kolega na początku wątku z trzecią pozycją kluczyka (nie palą kontrolki ani silnik). Gdy zatrzymałem się na światłach po prostu zgasł. Ale u mnie dochodzi opcja przedziwna. Gdy odpaliłem "na pych" silnik zaczął pracować normalnie, lecz gdy włączyłem jakikolwiek odbiornik prądu ( światła, nawiew ) natychmiast gasł. Alternator ładuje i akumulator w normie. Sprawdziłem miernikiem. Klemy oczyszczone, bezpieczniki sprawdzone.

Z góry dzięki za wszelkie myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!