Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na jaki silnik sie ukierunkowac Megane II 03-04r???


GREGOR2020

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.Jestem nowy na forum.Wczesniej mialem Scenica 1997r ale sie sprzedal z racji wieku.Planujemy z zona kupic Megane II.Auta z jakim silnikiem szukac?Dodam ze bedzie ono jezdzic dziennie trasy do pracy(ok 12km w jedna strone) i z powrotem+ewentualne zakupy,raz w roku wczasy itd.Rocznik kolo 2003-2004.Wiem ze jedne silniki sa bardziej awaryjne a inne mniej dlatego chcialbym zasiegnac opini posiadaczy.Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GREGOR2020, z tego rocznika wybór jest ograniczony właśnie opiniami użytkowników i wymaganiami jakie podałeś. Czyli jeśli benzynka to 1,6, niestety 16V z feralnym KZFR, a jeśli diesel to 1,9 120KM. Tu spotkasz się z dwumasą. Ale to w większości aut powyżej 100KM jest stosowane obecnie.

Można jeszcze pomyśleć o mniejszym 1,5 dCi ale wersja 100KM.

Nie pchaj sie w wersję z fabryczną nawigacja, bo to gadżet mało przydatny w porównaniu do przenośnych i tylko do tego przeznaczonych w cenie do 500 zł.

Reszty dowiesz się czytając forum. Prawie wszystko jest tu już napisane, więc nie ma sensu tego przepisywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pchaj sie w wersję z fabryczną nawigacja, bo to gadżet mało przydatny w porównaniu do przenośnych i tylko do tego przeznaczonych w cenie do 500 zł.

 

no to pojechałeś chłopie. Za nic nie zamieniłbym fabrycznej navi na taką doczepianą na szybę. Miałem takie a automapą i są ok, bardzo fajne.

 

Ale w fabrycznej navi mam wysuwany/chowany ekran, brak kabli, ładowarek, uchwytu na szybie ograniczającego pole widzenia, bawienia się w aktualizacje itp...

 

Mam bardzo fajne i dokładne mapy na rok 2010/2011, satelity navi łapie praktycznie od razu po włączeniu auta, do tego żyroskop gdy navi straci kontakt z satelitami (jeszcze się nie zdarzyło), dalej prowadzi Cię jak po sznurku, nikt mi tego nie ukradnie - jak pisałem, już bym nie zamienił na przenośną.

 

Co do silnika, to ja przy podobnych warunkach eksploatacji kupiłem 1.9dCi 120KM z 2004 roku. Nie narzekam, niektórzy piszą, że na krótkie dystanse Diesla nie brać, mi się wydaje, że krótkie, czy długie, i dla On i dla Pb jest podobnie, tzn. im dłuższe trasy, tym lepiej.

 

1.9 trochę pali, w mieście wciągnie te 8 litrów. W trasie 6, 7 przy większych prędkościach. Znacznie bardziej ekonomiczny jest 1.5, który, jak czytałem, może zejść w trasie do 4 litrów. Ale tu trzeba uważać na wtryski, musisz poczytać o tym na forum. No i do cięższego kombi bym chyba nie brał silnika < 100 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w fabrycznej navi mam wysuwany/chowany ekran

, brak kabli, ładowarek, uchwytu na szybie ograniczającego pole widzenia, bawienia się w aktualizacje itp...

Mam bardzo fajne i dokładne mapy

na rok 2010/2011, satelity navi łapie praktycznie od razu po włączeniu auta, do tego żyroskop gdy navi straci kontakt z satelitami (jeszcze się nie zdarzyło), dalej prowadzi Cię jak po sznurku

 

Co do samego urządzenia, nie powiem, wbudowana czasami jest lepsza, podkreślam czasami Nie możesz zaplanować i wstawić trasy wcześniej w domu, bo jej po prostu nie zabierzesz z auta. Mapa na 2010/2011 mówisz, :roll: w tym czasie na przenośne są dostępne przynajmniej 4 aktualizacje na rok, co razem daje 8. Jak myślisz, która jest bardziej aktualna i adekwatna do stanu z za przedniej szyby :-)

Żyroskop, a właściwie moduł i przeliczanie trasy w czasie zaniku sygnału, np. w czasie przejazdu przez tunel, (tu w zasadzie jest to potrzebne) także jest już dostępne w obecnych urządzeniach przenośnych, a realizowane to jest poprzez zapamiętanie średnich prędkości przejazdu w ostatnim czasie przed zanikiem sygnału.

O możliwości dogrania do map własnych punktów POI takich jak fotoradary czy suszarki już nawet nie wspomnę, a to także minus tych fabrycznych wbudowanych.

Należało by jeszcze nadmienić, że jeśli już fabryczna to tylko 3D na nośnikach DVD ale w poszukiwanym roczniku auta przez kol. GREGOR2020 takowych jeszcze nie montowali.

To tyle tytułem wyjaśnienia . Obszerny temat o nawigacjach jest na forum i w razie czego, tam zapraszam do dalszej dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że dość istotnym faktem przy wyborze silnika jest również zasób pieniężny, i oczekiwania ad spalania, i styl jazdy - a tego nie podałeś :-)

 

No i w sumie przy okazji wypowiem się ad 1.4 82km - jazda oszczędna tylko przy kręceniu do 2,5 tyś obrotów, co za tym idzie jeździ się z prędkościami do 70km/h, czasu rozpędzania się do tych 70 nie skomentuję :-)

Przy bardziej dynamicznej jeździe - podciągnięcie do tych 3,5, 4 tyś obrotów przy ruszaniu, prędkości do 110, 120km/h - spalanie średnie w okolicach 8.5l/100. W tym momencie oszczędniejszy, a zarazem mocniejszy jest silnik 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobny dylemat przy zakupie auta jak Ty. Do pracy mam ok.13 km w jedną stronę, w weekend zakupy, raz w miesiącu trasa 300 km w jedną stronę. Wybrałem silnik benzynowy 1.6 i go zagazowałem. Fakt,że czasami brakuje trochę mocy,ale coś za coś. Po 26 miesiącach uważam, że dokonałem dobrego wyboru. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!