Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z chłodzeniem


jpms1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie posiadam meganke 96 1.4 RN i mam duży problem z chłodzeniem silnika mimo tych mrozów przegrzewa się. Konkretnie nie chodzi nagrzewnica i w środku jest zimno poz tym w tym samym momencie wywaliło bezpiecznik i termostat przestał otwierać duży obieg, termostat wyjąłem wentylator chodzi sprowadzony na krótko, chłodnica ciepła do połowy od góry po usunięciu termostatu, dół zimny wąż z odpowietrzaniem obiegu małego odpowietrzony na zimnym silniku i przewód od nagrzewnicy też wola leciała na niskiej temperaturze. Ale zimne przewody gumowe od nagrzewnicy i dół chłodnicy gdzie wchodzi powrót z nagrzewnicy.Co może być przyczyną i czy wentylator powinien się włączyć jak jest walnięta nagrzewnica do czujnik temperatury pracuje.

 

Pomocy

 

Pozdrawiam Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem, możesz to napisać jaśniej?

Jak się silnik przegrzewa pomimo wyjętego termostatu to wg mnie poszła uszczelka pod głowicą.

 

PS

W Regulaminie forum jest pewien pkt. który jasno określa zasady formułowania myśli jak i pisowni postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu zimne przewody od nagrzewnicy i przez to prawdopodobnie nie chłodzi części wody z układu co powoduje grzaniem się silnika , a po drugie wentylator się nie reaguje gdy temperatura dochodzi do 90 st tu problemem może być czujnik temperatury.

Proszę o rady w tym temacie bo również był uszkodzony bezpiecznik ale nie wiem co było tego powodem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może padła ci pompa płynu chłodniczego. Dlatego płyn nie płynie tak jak powinien, jest tylko obieg na zasadzie różnicy temperatury a nie wymuszony pompą. Wtedy też kiepsko jest z przeplywem przez nagrzewnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Uszkodzona uszczelka pod głowicą nie musi się objawiać olejem w układzie chłodzenia.

Jeżeli po odpaleniu i przegazowaniu pojawią się bąbelki w zbiorniczku, to winna może być uszczelka pod głowicą.

Sprawdź, czy czasem nie ma nagaru na świecach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby mu strzeliła uszczelka pod głowicą to by miał w płynie olej silnikowy

 

Zależy w którym miejscu strzeliła. Mi wywaliło między kanałem wodnym a komorą spalania i spaliny przedostawały się do układu chłodzenia. Olej był ok, ale za to jak ładnie kopcił na biało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!