Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki bagażnik na rower?


logigamer

Rekomendowane odpowiedzi

Marcin Szymansk, athlon64x4 cena moim zdaniem zaporowa, z drugiej strony chiałbym uniknąć jazdy z bagażnikiem na co dzień, a patrząc na kwestię zdejmowania, zakładania, oraz przechowywania to widzę że pewnie tak by się to skończyło, dwa, trzy razy w tygodniu jadę na wypad rowerowy, thule ma też bagażniki na klapę, ale ceny również kosmiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mlopus1, to chyba rozsądniejsze od pakowania kasy w hak, do nie swojego, auta jest kupno bagażnika bazowego.

Belki zawsze można zostawić, a łapy wymieniasz na inne (ew. kit mocujący)

Bagażnik dachowy to duże ułatwienie, latem rowery, box na wakacje albo zimą na narty. Zapakować rowery na dach to też nie jest jakaś niesamowicie ciężka sprawa ( o ile nie jeździsz SUVem <szukaj> ), nie raz zakładałem 3 rowery na Corollę w sedanie i nie było problemów.

W sklepie rowerowym albo z bagażnikami, kupisz takie mocowanie na rower za 200-300 zł sztukę już dobrej jakości, a bagażnik bazowy to w zależności od tego co wybierzesz, czy zwykłe, czy bajeranckie srebrne od 350-650 zł (belki, łapy, kit, zamki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mlopus1, więc jeżeli do służbowego to nie zastanawiaj się i bierz na tylną klapę - nawet jak będą ryski to Ci to lotto ;-) A na pewno z portfela dużo mniej gotówki ubędzie.

Polecam z tańszych opcji:

http://allegro.pl/bagaznik-na-3-rowerowy-n...1473287267.html

Lub coś porządniejszego:

http://allegro.pl/thule-clipon-9103-bagazn...1471134763.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w MII miałem thule, teraz mam oryginał i musze powiedzie że mała różnica w jakości elementów i wykonania jest zauważalna aczkolwiek różnica w cenie jest bardzo duża. Nie wiem jak Stefan_KTP, kupiłby za te same pieniądze thule skoro poprzeczki Renault po upuscie kosztowały niecałe 400PLN a Thule kosztuje 780PLN (mówimy o alu i htb ale podejrzewam że tak samo jest przy gt)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 399 PLN znalazłem na Allegro THULE 784/785 na relingi, z bardzo prostym sposobem montażu...

Inna sprawa, że ten fabryczny co mam to tak naprawdę THULE 775 (właśnie się zorietnowałem) i on kosztuje znacznie wiecej, więc masz rację, że nie kupiłbym w tej samej cenie. Niestety system mocowania jakoś do mnie nie przemawia, może dlatego, że za mocno rozkręciłem jedną śrubę i coś się poprzestawiało w tak niefortunny sposób, że musiałem się nieźle namęczyć, żeby w ogóle zamnkąć zamek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mlopus1, bo montaż haka to masz koszt 250zł (jeżeli montażu dokonasz samodzielnie) i zakup platformy na 3 rowery to koszt 499zł:

http://allegro.pl/swietna-wygodna-eco-plat...1467645656.html

Lub na 2 rowerki:

http://allegro.pl/wyprzedaz-niemiecka-plat...1471384772.html

 

Ja mam tą w/w na 3 rowery i z czystym sumieniem mogę polecić - na autostradzie jechałem z nią 160km/h i nie było problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Co myślicie o takim komplecie na dach? Cena dość atrakcyjna:

Poprzeczki

Uchwyt rowerowy

 

Lepszy byłby oryginał dedykowany Renault, czy jakieś poprzeczki aluminiowe + uchwyty Thule?

Będę wdzięczny za poradę.

 

Dodano: 18 lip 2017 - 20:51

Decyzja zapadła. Posiadam już belki (Thule Wingbar 691 + stopy Rapid 757) i dwa uchwyty (Thule ProRide 591).

Wszystko złożyłem (na razie w domu) i mam taką zagwozdkę. Lepiej montować belki bliżej przodu, czy bardziej do tyłu?

Jak rozłożyć dwa uchwyty na belkach by ciężar i środek ciężkości były rozłożone optymalnie? W najbardziej skrajnych pozycjach przy relingach? Czy może podzielić długość belek między relingami na 4 i umieścić belki w odległości 1/4 zmierzonej długości od relingów z każdej strony?

Pytanie do kolegów wożących swoje jednoślady na dachu. Jeździcie z belkami czy je ściągacie? To samo pytanie dotyczy uchwytów. Gdy nie będą używane np. przez tydzień to je ściągać, czy z nimi jeździć?

W instrukcji jest zapisane, iż odległość między belkami powinna wynosić minimum 70 cm. Jaka odległość będzie optymalna?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do kolegów wożących swoje jednoślady na dachu. Jeździcie z belkami czy je ściągacie? To samo pytanie dotyczy uchwytów. Gdy nie będą używane np. przez tydzień to je ściągać, czy z nimi jeździć?

Mam zestaw na dachu na 4 rowery, właściwie ściągam tylko na zimę, bo często (pewnie raz w tygodniu) wożę przynajmniej jeden.

Ale jak już ściągam to cały zestaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deku, parkujesz pod chmurką? Moja tak stoi i trochę się boję, że zestaw może kogoś zainteresować...

Masz doświadczenie w temacie to czy możesz odpowiedzieć przy okazji:

Lepiej montować belki bliżej przodu, czy bardziej do tyłu?

Jak rozłożyć dwa uchwyty na belkach by ciężar i środek ciężkości były rozłożone optymalnie? W najbardziej skrajnych pozycjach przy relingach? Czy może podzielić długość belek między relingami na 4 i umieścić belki w odległości 1/4 zmierzonej długości od relingów z każdej strony?

W instrukcji jest zapisane, iż odległość między belkami powinna wynosić minimum 70 cm. Jaka odległość będzie optymalna?

W instrukcji napisali, że moment dokręcenia bazy do relingów ma wynosić 4 Nm. Wiadomo, że nie ma jak tego zmierzyć gdyż imbusy są zespolone z rączką. Jak sprawdzić, czy "już wystarczy"?

Sorry, za może głupie pytania ale nigdy z niczym na dachu nie jeździłem więc proszę o wyrozumiałość :)

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noce w hali garażowej, więc w miarę bez obaw pozostawiam. Sporo sąsiadów ma zamontowane bagażniki dużo lepszej klasy (Thule po 500zł za sztukę), więc moje nie są zbyt atrakcyjne.

Jak swoje montowałem tak, żeby było wygodnie rowery wkładać, nie haczyło o antenę - nie rozważałem rozłożenia ciężaru.

 

Odkręcam i przykręcam "na pałę" z tym, że mam do tego jeden klucz i zawsze robię to tak samo.

 

Tu jakieś fotki, ale nie wiem czy coś Ci to da. Całość mnie wyniosła 5x150zł - wszystko kupowane w Lidlu (belki + 4x uchwyty na rower - trochę męczące jest używanie 5 kompletów kluczyków, ale się przyzwyczaiłem)

post-75111-0-00340900-1500617940_thumb.jpg

post-75111-0-04207800-1500617944_thumb.jpg

post-75111-0-74724300-1500617949_thumb.jpg

post-75111-0-21808500-1500617954_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!