Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej ELF a TOTAL


MrTea

Rekomendowane odpowiedzi

witam

z racji tego że zbliża się termin wymiany oleju postanowilem kupic 5litrowy baniak oleju Elf 10W40... szukam go od tygodnia i nigdzie nie moge do dostać!

Zjezdziłem prawie cały manchester, rozne stacje oblugi i nic...

Oferują mi castrole mobile, shell.. ale nikt nie ma elfa..

Szukalem w necie i jako tako stacji ELF juz nie ma w UK, natomiast jest TOTAL.. Nie wiem jak sprawa wyglada czy moze na ten rynek ELf wystepuje pod inna nazwa czy co... ale do rzeczy..

Szukać dalej ELF'a czy kupić np. tego TOTAL'a 10W40?

Mój mechanik powiedzial zebym szukal elfa i nie zmienial na inny, ale juz powoli zaczynam tracic nadzieje...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam (i podzielają to mechanicy ale nie z ASO), że kwestia marki to drugorzędna sprawa. Najważniejsza jest klasa jakościowa i lepkościowa, aby była zgodna z zaleceniami dla silnika.

Reszta to kwestia gustu i zasobności portfela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, elf to nic innego jak marka firmy TOTAL, więc trzeba się tylko trzymać zalecanych parametrów. A swoja drogą to też już spotkałem się z opinią, że w obrębie kilku najbardziej znanych marek olejów różnice są żadne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczerpnąłem co nieco informacji z bazy KGB oraz najwiekszej znanej organizacji wywiadowczej - GOOGLE. No i otrzymałem odpowiedz.

 

W UK elf nie istnieje - ma zmieniona nazwe na TOTAL - efekt polaczenia min. brytyjskich oddzialow ELFa, GULFa i MURCO jakieś 10 lat temu. Dlatego te stacje ktore odwiedzilem byly stacjami TOTAL

Jesli chce kupic ELF-a to tylko w serwisie renault - oni maja importowany, jako ze ELF i RENAULT maja podpisane umowy o wzajemnym reklamowaniu i ze by nie tworzyc zamieszania ze w europie leja olej ze znaczkiem ELF a angole dostaja ten sam ze znaczkiem TOTAL.

 

Generalnie to jeden i ten sam olej tyle ze naklejki rozne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[CIACH] [nie cytujemy w całości postu pod którym odpowiadamy, mam nadzieje że ostatni raz to zrobiłeś] -Robak

 

hej a po ile kujesz ten olej z francji? pytam tak z ciekawości. Ja leje do swoje Mobila 5w/50 za 4 litry płace 130zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uff.. po problemie... po zjechaniu wiekszosci sklepów motoryzacyjnych i stacji obsługi pojechalem do dealera Renault w Manchesterze. No i tu mi trafilem w 10tke... za 5 litrow oleju ELF 10W40 zaplacilem 17.5funta (98złoty przy kursie 5,6zl) ... To chyba taniej niz u nas :)

Pan z Renaulta jeszcze raz mi uswiadomił ze dostanie oelju ELF w angli po za stacjami Renault jest nie możliwe :)

Tak wiec na kolejne 10tys km mam probolem z glowy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megi II 1.5 dci i co tam najlepiej lać ??
oleju do megi 1,5 dci wchodzi 4,6 litra. Producent zalece ELF, ja jednak od lat jezdze na Mobilu 5w/50 bardzo dobry olej lepsze parametry niż 5w/40. Wszystko zależy ile kasy masz do wydania. Patrz tylko na te parametry i wybierz albo 5w/40 albo 5w/50 - firma to rzecz gustu. Gorszych olejów (tzn. o słabszych parametrach) nie zalewaj szkoda turbiny. Moja Megi jezdziła tylko na Elfie do pierwszego przeglądu, teraz ciągle mobil ma już przejechane prawie 100 tys.km. oleju wogóle niedolewam według wskażników zauważalnego zużycia nie ma. Zaznaczam jednak ze jak każdy turbo diesel coś tam może wziąć oby tylko nie za dużo. Norma renault to chyba ok 0,7litra na 1000 km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniam co 10 kkm to mam na dolewki przygotować 7 litrów?

Dokładnie tak podaje producent. Dla przykładu powiem, że w mercedesach c klase ten limit wynosi 1 litr na 1000km, astra classic rok 99 ma ten limit na poziomie 1,5 litra na 1000km. Tak więc producenci bronią się jak mogę przed ewenutlanymi roszczeniami dotyczącymi wadliwych silników i dlatego podają takie duże normy zużycia oleju. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaka jest taka realna norma w 1,5 dci??? wie moze ktoś, bo ostatnio sprawdzałem i po 12kkm dolałem 350ml oleju, przy czym troche sie poci z uszczelki przy misie olejowej oraz z dekla od zaworów... to powiedzmy ze wzioł ze 200-250ml to duzo czy mało???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to powiedzmy ze wzioł ze 200-250ml to duzo czy mało???
spokojnie takie zużycie oleju to smiech wszystko jest jak najbardziej wporządku. Tymbardziej ze zauważyłeś wycieki na misci i inne - nie ma się czym martwić. Proponuje tylko w miarę szybko uporać się z tym przeciekami bo syf się w końcu ostry zrobi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!