Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I 1,6 8V - wariacje elektryki blokuja


Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

 

Mam poważny problem z Megi I 1,6 8V... może opisze go od początku. Wyjeżdzając z domu dwa dni temu autko odpaliło bez zarzutu. Zdążyłęm przejechać jedno skrzyżowanie i jak włączyłem prawy migacz to auto zgasło a w środku zacząłem słyszeć wycie w bezpiecznikach,lampka wewnatrz gasłą i zapalałą sie sama, centralka zamykałą i otwierała drzwi sama, immo sie blokowało, a mimo że silnik niedziałał obrotomierz skakał od lewej do prawej. wygasiłem go przekręciłem stacyjke i to samo sie działo. po kilku próbach sie uspokoił odpaliłem go ale po przejechaniu paru metrów to samo. Do racy dojechałem nie używając świateł ani nic co potrzeboiwało prądu. Przejrzałem wszystkie bezpieczniki i nie wyglądają na popalone ale po przekręceniu stacyjki obroty skacza i słychać strzelanie w przekaźniuku znajdujacym sie pod maską w plastikowej skrzynce z bezpiecznikami. Nie wiem czy to wina tego przekaźnika (otworzyłem go i nie wygląda na popalony) czy jest to inna przyczyna. Prosze o pomoc! Z góry dzięki za odpowiedz... pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie. Jestem w posiadaniu Renault megane I 96r 1.6 55kw. Mam problem z obrotami. Byłem już u nie jednego mechanika. Mam nowy silniczek krokowy, wyczyszczoną przepustnicę, wymienione wężyki od mapsensora i od przepustnicy. w załączniku przesyłam zdjęcie na którym widać biały przewód. podobno powinien być tam jakiś kondensator. Wie ktoś jaki?? W drugim załączniku dodałem zdjęcie bezpieczników znajdujących się obok akumulatora. jak widać jedna kostka jest nie używana; nie ma w niej bezpiecznika. Może wie ktoś od czego jest ta kostka??

Pozdrawiam!!!

 

[ Dodano: 2011-01-21, 20:53 ]

CZY ktoś mógłby mi odpisać???:)

post-29105-1295352297_thumb.jpg

post-1-1295352297_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Możesz napisać jaki jest dokładnie problem z tymi obrotami? Falują, są za wysokie?

Rzucę okiem jak to u mnie wygląda z tymi bezpiecznikami, ale stawiałbym na którąś z cewek zapłonowych.

EDIT:

Sprawdziłem jak to ma się u mnie (biedniej :mrgreen: )

 

image0576.jpg

 

i jeszcze legenda bezpieczników, tak w nawiasie sprawdzałeś swoją? może jest więcej oznaczeń m.in. do tej białej wtyczki?

 

image0577.jpg

 

Ponawiam też pytanie, czy miałeś sprawdzane cewki zapłonowe?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty nie falują. zatrzymam się przykładowo na światłach to trzyma mi na 1900. Wrzucę bieg przytrzymam hamulec to obroty opadną na takie jakie powinny mniej więcej być czyli poniżej 1000 i jest ok. Zatrzymam się na kolejnych światłach to znowu to samo. Podczas jazdy wrzucałem na luz to też albo trzyma na 1900 albo wacha się plus minus 100 obrotów czyli 2000 1800. Czasami stojąc na tych przykładowych światłach obroty same wrócą do wartości prawidłowych ale jak opadają to także trochę nienaturalnie ponieważ stopniowo. Przykładowo Trzyma mi na1900 po 10 sek opadnie na 1500 po kolejnych ok. 5 sekundach obroty są prawidłowe. Nie wymieniałem cewek zapłonowych...

Mam w pdf książkę sam naprawiam i tam także nie ma opisanej kostki którą mam wpiętą.

 

pozdrawaim!!!!!

 

[ Dodano: 2011-01-28, 13:03 ]

Na zdjęciu słabo widać ale jest to ta kostka przy której nie ma strzałki (tuż na kostką nr 12)

post-29105-1296215689_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że ta kostka jest jakąś opcjonalną funkcją w Megance. (podpięcia pod seryjny alarm, jakiś wihajster do standardów EUROx) i nią raczej bym się nie martwił.

Nie wiem czy ktoś jeszcze mnie poprze w przekonaniu, że winą wysokich obrotów są/jest wadliwa cewka zapłonowa.

U mnie problem był identyczny. Obroty stale utrzymywały się na zbyt wysokim przedziale. Nic nie falowało jednak były za wysokie.

Koszt jednej cewki to wydatek około 100zł więc nie jest tanio. Najlepiej byłoby podjechać na jakiś szrot. Wymiana dwóch to około 5 minut i zobaczyć jak obroty wrócą do normy to zakupić. Przy wymianie zwróć uwagę na kolory wtyczek.

 

PS są ludzie co potrafią zdiagnozować ich działanie, ja akurat w tej kwestii się nie znam więc próbowałem jedynie z wymianą tych części i obserwacją zachowań silnika.

W moim przypadku pomogło.

EDIT:

oto mój temat:

http://megane.com.pl/megane-i-phi-wysokie-...ghlight=#119611

 

Jak się okazało głównym winowajcą był czujnik temperatury (brązowy koło termostatu)

Może pomoże :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma ktoś może pomysł z tym białym przewodem przy świecach?? on do czegoś idzie czy może powinien być zakończony jakimś kondensatorem??

 

[ Dodano: 2011-01-29, 20:49 ]

Tak jeszcze precyzyjniej. Ten przewód jest biały tak jak widać ale tylko kawałek. Nie sprawdziłem bo jest na nim izolacja a za nią przewód jest zielony. Przewód jest widoczny na zdjęciu nie jest dokładnie przewodem od świec tylko (teraz opisowo bo w ogóle się nie znam:) ) są 4 przewody od świec,a poniżej są dwa wpisane przewody do każdej pary świec i właśnie w jednym z tych przewodów wystaje ten mój nieszczęsny biało zielony....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie powinien być kondziołek na białym przewodzie ,w wolnej chwili cykne fotosa ,co do tych silniczków krokowych ,to tanie badziewie z allegro nie jest wyznacznikiem tego że są sprawne ,u mnie obroty też lekko pływały i się wieszały (stary silniczek siemens trzymał lepiej parametry),przepustnica wyczyszczona,że aż się świeciła ,pomogło ,jednak winowajcą wszystkiego był czujnik temperatury ;-) .

skrzynka obok aku raczej niema nic wspólnego z obrotami ,u mnie jest nieco bogatsza wersja kostek :mrgreen:

dsc00025uk.jpgdsc04064fs.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!