Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik nie chce się uruchomić


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dopadł mnie dziś po prostu pech a mianowicie po przyjechaniu z pracy do domu i pojechaniu do sklepu do miasta zaparkowałem autko. Po jakimś czasie zamierzam dalej jechać, uruchamiam silnik a tu nic, po 20tu próbach uruchamianie udało się odpalić, przejechałem 500m i zgasł. Oczywiście zacząłem po raz kolejny odpalić i się udało ale na 3-4 sek. po czym skakały obroty ok.500-1000 ( 3 x skoczą ) i gaśnie. Wziąłem go na hol pod dom i tam pruba uruchamiania i objaw jest taki, że rozrusznik kręci i zaraz przestaje (nie wiem jak to nazwać ale tak jakby się dławił) było tak może z trzy razy potem kręci bardzo ladnie:

 

-rozrusznik kręci bardzo ładnie i szybko

-słychać jak uruchamia się pompa paliwa (paliwo jest)

- lampka od immo zachowuje się normalnieTeraz sprawdzę czy jest iskra. Proszę poprawić mnie czy w ogóle dobrze sprawdzałem tzn. wyciągnełem fajkę ze świecy do fajki włożyłem metalowy siubokręcik "zegarmistrzowski" i przyłożyłem do metalu, przekręciłem na krótko i NIC, więc przełożyłem do innej fajki i też nic. Wygląda na to jakby poszły dwie cewki.

Nie wiem czy sa jakieś odpowiedzialne bezpieczniki za prąd?

 

Nie wiem co robić a przez weekend chciał bym to zrobić.

Bardzo was proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vargas, a jak zgasiłeś silnik, to czy złapał już temperatury? Silniki z gazem, nie lubią jak się je gasi przed nagrzaniem, zamarza parownik(?) Sprawdź czy masz minimum płynu chłodzącego. Kolejny temat, to kiedy ostatnio lałeś benzynkę, jak uda Ci się odpalić, to, podjedź na stację, nalej około 200 setki denaturatu, zatankuj około 20l beznynki i wyjeździj wszystką beznynę. Było już trochę o tym, w dobie dzisiejszych wahań temperatur w zbiorniku mogły wytworzyć Ci się opary wody, denaturat je rozpuści i wypali w cylindrach. Jednak taka kropla mogła Ci zamarznąć gdzieś w układzie paliwowym i blokuje dopływ. Spróbuj ciepłego garażu na noc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cewka? Sprawdź czy dochodzi do niej napięcie?

Cewka jest tak zbudowana, że podaje iskrę na 1-4 i 2-3 cylinder.

 

Przemo a jak to się sprawdza? może to głupie pytanie no ale ja nie wiem.

Wyczepić wtyczkę z cewki i co dalej?

 

Jest możliwość sprawdzenia czy w tej kostce jest napięcie?

 

311c3bf7ce49b7aagen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź świecę, kabek WN zdejmij ze świecy na silniku, w kapturek wciśnij świecę i drugim końcem dotknij elementów metalowych silnik, trzymaj za elementy izolacji bo Cię popieści ;-) Teraz trzeba, żeby ktoś zakręcił, jak będzie iskra na elektrodach świecy to :)

Tak samo trzeba sprawdzić pozostałe świece.

W tej wtyczce co na zdjęciu po włączeniu zapłony powinno być napięcie, niestety nie mam pojęcia na których pinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będzie iskra na elektrodach świecy to :)

Nie koniecznie. Mój znajomy w Scenicu II miał iskrę na świecy ale chodził nie równo (czasem na 3 gary) po wymianie cewki chodzi jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki jesteśmy coraz bliżej rozplątania mojego problemu.

Dziś sprawdziłem napiecie na wtyczkach które podczepia się do cewek wniosek jest taki:

98635a9fd21ad2b1gen.jpg

czyli prąd dochodzi do cewek a ISKRY BRAK to można wywnioskować że na 90% padł czujnik położenia wału :)

Tak myślę, że mało prawdopodobne jest to że poszły naraz dwie cewki :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!