Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik nie chce się uruchomić


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dopadł mnie dziś po prostu pech a mianowicie po przyjechaniu z pracy do domu i pojechaniu do sklepu do miasta zaparkowałem autko. Po jakimś czasie zamierzam dalej jechać, uruchamiam silnik a tu nic, po 20tu próbach uruchamianie udało się odpalić, przejechałem 500m i zgasł. Oczywiście zacząłem po raz kolejny odpalić i się udało ale na 3-4 sek. po czym skakały obroty ok.500-1000 ( 3 x skoczą ) i gaśnie. Wziąłem go na hol pod dom i tam pruba uruchamiania i objaw jest taki, że rozrusznik kręci i zaraz przestaje (nie wiem jak to nazwać ale tak jakby się dławił) było tak może z trzy razy potem kręci bardzo ladnie:

 

-rozrusznik kręci bardzo ładnie i szybko

-słychać jak uruchamia się pompa paliwa (paliwo jest)

- lampka od immo zachowuje się normalnieTeraz sprawdzę czy jest iskra. Proszę poprawić mnie czy w ogóle dobrze sprawdzałem tzn. wyciągnełem fajkę ze świecy do fajki włożyłem metalowy siubokręcik "zegarmistrzowski" i przyłożyłem do metalu, przekręciłem na krótko i NIC, więc przełożyłem do innej fajki i też nic. Wygląda na to jakby poszły dwie cewki.

Nie wiem czy sa jakieś odpowiedzialne bezpieczniki za prąd?

 

Nie wiem co robić a przez weekend chciał bym to zrobić.

Bardzo was proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vargas, a jak zgasiłeś silnik, to czy złapał już temperatury? Silniki z gazem, nie lubią jak się je gasi przed nagrzaniem, zamarza parownik(?) Sprawdź czy masz minimum płynu chłodzącego. Kolejny temat, to kiedy ostatnio lałeś benzynkę, jak uda Ci się odpalić, to, podjedź na stację, nalej około 200 setki denaturatu, zatankuj około 20l beznynki i wyjeździj wszystką beznynę. Było już trochę o tym, w dobie dzisiejszych wahań temperatur w zbiorniku mogły wytworzyć Ci się opary wody, denaturat je rozpuści i wypali w cylindrach. Jednak taka kropla mogła Ci zamarznąć gdzieś w układzie paliwowym i blokuje dopływ. Spróbuj ciepłego garażu na noc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cewka? Sprawdź czy dochodzi do niej napięcie?

Cewka jest tak zbudowana, że podaje iskrę na 1-4 i 2-3 cylinder.

 

Przemo a jak to się sprawdza? może to głupie pytanie no ale ja nie wiem.

Wyczepić wtyczkę z cewki i co dalej?

 

Jest możliwość sprawdzenia czy w tej kostce jest napięcie?

 

311c3bf7ce49b7aagen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź świecę, kabek WN zdejmij ze świecy na silniku, w kapturek wciśnij świecę i drugim końcem dotknij elementów metalowych silnik, trzymaj za elementy izolacji bo Cię popieści ;-) Teraz trzeba, żeby ktoś zakręcił, jak będzie iskra na elektrodach świecy to :)

Tak samo trzeba sprawdzić pozostałe świece.

W tej wtyczce co na zdjęciu po włączeniu zapłony powinno być napięcie, niestety nie mam pojęcia na których pinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będzie iskra na elektrodach świecy to :)

Nie koniecznie. Mój znajomy w Scenicu II miał iskrę na świecy ale chodził nie równo (czasem na 3 gary) po wymianie cewki chodzi jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki jesteśmy coraz bliżej rozplątania mojego problemu.

Dziś sprawdziłem napiecie na wtyczkach które podczepia się do cewek wniosek jest taki:

98635a9fd21ad2b1gen.jpg

czyli prąd dochodzi do cewek a ISKRY BRAK to można wywnioskować że na 90% padł czujnik położenia wału :)

Tak myślę, że mało prawdopodobne jest to że poszły naraz dwie cewki :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!