Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rzucił palenie


kamilmb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Kupiłem Megane 1,4 16V 2000r. ze słabym akumulatorem. Po dojechaniu do domu (ok. 50km z dwoma krótkimi postojami ) wszystko było cacy. Po ok. 5 min odpaliłem samochód i po chwili zaczęły się palić kontrolki stop, oleju i serv. Zgasiłem, odpaliłem i kontrolki dalej się paliły, silnik chodził normalnie. Pomyślałem że może być mało oleju więc zgasiłem autko na ok. 5 min (sprawdzenie oleju) zostawiłem włączone światła i akumulator się rozładował. Przełożyłem aku z innego samochodu i zonk - kręci ale nie odpala. pompka podaje paliwo. Kontrolka od immo po przekręceniu kluczyka miga tak samo jak przy wyjętym kluczyku-żadnej reakcji. Mam tylko jeden kluczyk bez pilota. Po ok. 20 próbach uruchomienia autka załapało 2 razy na ok sekundę i od tamtej pory dalej kręci ale nie odpala. Na początku byłem pewny że to immo ale poprzedni właściciel odpalał auto z kabli i za każdym razem zegarek był wyzerowany i radio zakodowane. Przed zgaszeniem wszystko było OK żadnych dziwnych rzeczy nie zauważyłem. Auto ma przejechane ok. 190 tys. km. rozrząd zrobiony 16tys. temu. Jak spotkaliście się z czymś takim lub macie sugestie/porady co to może być byłbym wdzięczny bo w weekend mechola żadnego nie znajdę. Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolki się świecą i dioda miga

Jeśli miga jak szalona to IMMO ma wtedy blokadę wtedy to tylko podłączenie pod CLIP'a pomoże. No chyba że ktoś potrafi bez CLIP'a.

Jeśli po prostu miga to może klucz się rozkodował. Może wymienić bateryjkę trzeba ? Albo można pokusić się o porzyczenie innego akumulatora, rzecz jasna naładowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W normalnej sytuacji, po przekręceniu stacyjki czerwona dioda powinna zaświecić się stale przez ok. 3 sekundy i zgasnąć, razem z pozostałymi kontrolkami. To oznacza, że immobilizer rozpoznał kluczyk. Jeśli mruga tak samo, jak na wyłączonym silniku, znaczy że kod kluczyka nie został rozpoznany. Rozrusznik będzie kręcił, ale silnik nie odpali.

 

Pierwszy krok, sprawdź bezpieczniki. Padnięty bezpiecznik od immobilizera objawia się w podobny sposób. Przerabiałem wczoraj :)

 

Według instrukcji, za system blokady zapłonu odpowiadają bezpieczniki opisane jako ALIM UCH i MEMO INJECT. Klapka pod kierownicą, z lewej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki, mieliście racje. Udało się wczoraj podłączyć do kompa i okazało się że kluczyk jest rozprogramowany. Jutro jadę do ASO zobaczymy czy coś wskóram bo nie mam jeszcze dowodu od niego :-/

 

[ Dodano: 2011-01-17, 20:44 ]

Właśnie dzisiaj odebrałem autko z ASO, okazało się że to jednak nie immo. Silnik tylnej wycieraczki robił zwarcie (i robi dalej) w ASO odłączyli silnik, ale teraz pali bezpiecznik od przednich wycieraczek i kierunki zniknęły. Po przekręceniu kluczyka automatycznie włącza się silnik wycieraczek, także rozruch = wymiana bezpiecznika od wycieraczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżam.

 

Prośba o pilną pomoc. Otóż moja Renata nie chce zapalić. Rozrusznik cały czas kręci i nic :)

 

Lampka od immo przy przekręceniu kluczyka świeci się około 2 sek i puzniej szybko miga.

po przeczytaniu tego posta wziąlem z domu zapasowy kluczyk i to samo tzn. kontrolka immo swieci sie 2 sek i zaczyna szybko migać. W środę jeszcze odpalała :)

 

Akku ma 1 miesiąc, bezpieczniki ALIM UCH i MEMO INJECT sa OK

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Rozrusznik cały czas kręci i nic :) Lampka od immo (...) szybko miga.

Daruj sobie kręcenie bo padnie Ci aku i tyle z tego będzie. Wystarczy tylko :) i znajdziesz odpowiedź na swój problem. Np. :) http://megane.com.pl/topic/28061-problem-z-immo/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem ten sam problem odłączyłem tylną wycieraczkę,klemę minusową i wtyczkę kompa na chwilę. Od trzech tygodni wszystko OK odpala za każdym razem. Wycieraczka cały czas odłączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!