Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

SCENIC kupić czy nie?


Łomianki_Maniek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Proszę Was o pomoc:)

 

Mam zamiar kupić Scenica z 2005 lub 2006 roku.

Słyszałem wiele niepochlebnych informacji nt układu elektrycznego i silników - szczególnie 1,5 (podobno bardzo awaryjne)

 

Czy może macie jakieś informacje nt tych samochodów?

Bardzo mi się podoba to auto (będę się przesiadac z Clio 2ph1)

Jaki silnik wybrac?

(osobiście preferuje jeden z 1,9 (130 KM)

 

Bardzo Wam dziekuję za każdą radę i informację.

 

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak że 1,5 jest za małym za słabym silnikiem do scenica ,pewnie co nie którzy powiedzą że to są bzdury z moich znajomych mieli takie auta z takimi silnikami i nie byli zadowoleni mianowicie za mało mocy przy wyprzedzaniu mało dynamiczny

Jeżeli zamierzasz jeździć po mieście to będzie ok wystarczy ale na trasie już nie ja osobiście miałem scenica ale w benzynie 2,0 16v i nie narzekałem choć dużo palił ,obecnie posiadam lagunę w roczniku 2007 ale juz kupiłem w ON z silnikiem 130 konnym i jest naprawdę dynamiczny i nie mam problemów z przyspieszeniem ,wiadomo że jest dziura turbinowa ,chyba tak to sie nazywa ,ale jak załączy się turbina to czuć tą moc

Więc już teraz musisz przemyśleć temat

ps Będziesz miał problem żeby go odsprzedać z takim silnikiem Niestety ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o awaryjność(elektryka etc.)

Czy moduł karty sie nie psuje?

To o co pytasz jest prawie identyczne przy jednej i drugiej pojemności.

Tak wiec nie ma to znaczenia jaki silnik.

Co zaś tyczy się przyszłościowego myślenia o odsprzedaży, to przy obecnej dynamice wzrostu cen paliwa większe problemy zbycia mogą być z silnikiem 1,9 - 2,0.

No ale to tylko gdybania i teorie, tak jak ta wcześniej przytoczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok rozumiem to

 

Zależało mi bardziej o informacji nt czy ta elektryka sie psuje, niż to czy za 3,4 lata cena ropy będzie horrendalnie wysoka(kupuje diesla, bo mam dostep do ropy po cenie hurtowej)

 

Wiec ponawiam pytanie:

Czy macie jakieś inf o elektryce - czy się sypie jak ta to co sie psuje.

 

Ewentualnie jakieś rady, sugestie, czy warto kupić to auto czy szukać czegoś innego

 

Dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łomianki_Maniek, Przede wszystkim zagłębić się w lekturze forum, odpowiedzi o które Ci chodzi już są udzielone. Nie żądaj przepisywania tego co już jest napisane, do Twojego tematu. Mamy to za Ciebie poszukać i powyliczać, służba w tym tygodniu ma wolne. Trochę własnej inwencji wykaż, informacje są ogólnodostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o awaryjność(elektryka etc.)

Czy moduł karty sie nie psuje?

To o co pytasz jest prawie identyczne przy jednej i drugiej pojemności.

Tak wiec nie ma to znaczenia jaki silnik.

Co zaś tyczy się przyszłościowego myślenia o odsprzedaży, to przy obecnej dynamice wzrostu cen paliwa większe problemy zbycia mogą być z silnikiem 1,9 - 2,0.

No ale to tylko gdybania i teorie, tak jak ta wcześniej przytoczona.

 

 

Kolego a jaki posiadasz silnik w aucie ?

u mnie spalanie jest na poziome 5 l w trasie 7 miasto w obecnej skromnej zimie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gojgien - rozumiem Twoje poirytowanie, ale moim zdaniem (sam robie tak na forach) lepiej jest powtorzyć komuś wczesniej zapisaną informację niż odsyłać kogoś do przewalania forum godzinami, gdzie nie zawsze znajduje sie odpowiedzi na pytania zamieszczone.

W moim wypadku jako nowicjusza musiałbym przeczytac sprawy techniczne od deski do deski.

Pytanie było na tyle ogolne oraz na tyle precyzyjne , że mozna napisać np. "nie kupuj bo elektryka sie sypie, zainwestujesz w samochod dodatkowe 10 tysiecy", lub "nie jest zle usterki są niewielkie".

 

 

@markusK - ja się zastanawiam nad kupnem Scenica z silnikiem 1,9 - pytanie jest takie czy ten silnik jest tak samo awaryjny jak 1,5.

 

Będę wdzięczny o parę informacji nt uzytkowania tego silnika, tym bardziej, że pewnie gdy kupie auto to włąsnie w przedziale 130-150 tys. km (2005/2006 rok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jaki posiadasz silnik w aucie ?

Silniki jakie posiadam, podane w stopce w profilu, poza tym temat nie o spalaniu, więc nie odbiegajmy od tematu. Tym co zacytowałeś podważam tylko autorytatywne stwierdzenie o mniejszym popycie w przyszłości, na silniki z mniejszą pojemnością. Trend w motoryzacji raczej wygląda na całkowicie odwrotny.

I tylko tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie było na tyle ogolne oraz na tyle precyzyjne , że mozna napisać np. "nie kupuj bo elektryka sie sypie, zainwestujesz w samochod dodatkowe 10 tysiecy", lub "nie jest zle usterki są niewielkie"

 

Każde auto się sypie. Nie zależnie czy to renówka czy szpachelwagen. Wszystko zależy od podejścia właściciela. Mnie osobiście w mrozy poleciał centralny zamek. I co i nić. Po prostu trzeba było poczekać na ocieplenie aby auto mogło się normalnie zamykać. A nie ręcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ markusK - najbardziej mi pachnie 1,9 130 KM:)

 

@ aston76 - mi w Clio też poleciał jakies 2 tyg temu.

Masz racje, że stan auta zależy od jego właściciela, ale proboje rozwiać obawy jakie zasiał moj mechanik zapytany o Scenica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!