Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

RENAULT MEGANE I 1996 --- > TUNING ?


r3zio

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :)

Zakupilem sobie wlasnie Meganke z 1996 roku 5 drzwiowa... i zastanawiam sie nad jakims tuningiem.. Co warto zrobic co nie ? Jakie beda mniej wiecej koszta tego i czy w ogole oplaca sie w to bawic przy takim aucie ...

Pozdrawiam :)

Po co ten Caps Lock w temacie? A tuningowac tak starego auta juz chyba nie warto - Krzychu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy co chcesz zrobic i na czym Ci zalezy, czy na wygladzie czy na przyroscie mocy?

 

Jesli chodzi o wyglad to najdrozej wyjda Cie felgi - ok. 1000zł (używane 16' z oponami).

Obnizenie zawieszenia to koszt 300 zł za sprezyny do przodu - tyl zrobisz sobie sam (jest gdzies na forum opisane jak to zrobic - poszukaj).

A reszta to juz gadzety, tlumik (200zl) o ile chcesz - ja nie chce, i jakies inne bzdury.

Wiele rzeczy mozesz wykonac sam duzo mniejszym nakladem kosztow.

 

Ale tak jak pisal Krzychu - nie widze sensu modyfikowac tak starego samochodu.

 

I pamietaj nie zrob z Megi posmiewiska!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Raptem masz 3lata młodszy samochód i piszesz że Megi z 96r to stary samochód??? Fakt młoda to ona nie jest , ale nie zgodzę się z tym że takiego auta w tym wieku się nie tuninguje.Ludzie robią auta o wiele starsze by przywrócić im drugą młodość i założę się że nie jeden tponiżej roku 90 wygląda lepiej niż twój. Bez urazy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, że przy wiekszej ilości przerobek ich wartość może przekroczyć wartość samochodu, a wtedy to (moim zdaniem) mija sie z celem.

 

Bo wychodze z zalozenia ze jak ktos kupuje auto za powiedzmy (ceny przykladowe) 10 000 i do tego robi tuning za drugie tyle, albo nawet za polowe czyli za 5 000 to lepiej by na tym wyszedl kupujac nietuningowany samochod (ale mlodszy) za te 15 000 - 20 000.

 

A z tego ze niejedno auto z roku '90 wyglada lepiej niz moje to ja sobie bardzo dobrze zdaje sprawe i nie jest to dla mnie zadna ujma. Sam jestem zakochany w kanciastych japonczykach z konca lat 80 (np Toyota Corolla) i gdybym tylko mial czas i pieniadze zeby dbac o takie auto to juz dawno bym sobie kupil :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że tuningować można w trakcie bieżących napraw. Jak gnije wydech to jakiś dedykowany tłumiczek, podobnie z zawieszeniem itd itp.

Opinia " ale po co" w przypadku tuningu jest zawsze błędna.

Jeżeli ktoś chce to jak najbardziej niech to robi.

zdrówko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam czarna i ladnie wyglada spoiler na klape, daszek nie pozwala podniesc wycieraczki tylnej (tak latwo). Poza tym kupilbym ladne biale zarowki, banalnie sie je wymienia i przydymione tylne lampy (mam takie - dwie rozne ale mam :)). Poza tym kupilbym oponki z naprawde efektownym bieznikiem :)

 

Mam pytanie co do zawieszenia, jakie do mojej meganki beda dobre sprezyny przod / tyl, zeby auto tak badzo sie nie przechylalo na zakretach? Mozecie od razu podac jakie do tego musza byc amortyzatory? Chodzi mi i o cene i nazwe firmy / parametry takich elementow (ale bardziej o parametry) - nie chodzi mi o dobranie pod moje auto bo to mi dobiora w sklepie z czesciami ale o co mam pytac konkretnie :) ?

Nie mam ABSu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprezyny tylko na przod, tyl sobie sam mozesz obnizyc na belce (jest na forum link do opisu po ang. - poszukaj). Jak nie przekroczysz na sprezynach z przodu -40mm to mozesz zostawic fabryczne amortyzatory. Sprezyny sa na allegro - Jamex sie nazywa ich producent. Nazwa kojarzy sie z jakims badziewiem, ale jest to dobra i niedroga holenderska firma - nie wiem czemu w PL ma opinie zlej, na zachodzie sobie ja chwala. Koszt sprezyn Jamexa to ok. 200zł A jak nie ufasz tej firmie to mozesz kupic sprezyny OMP albo Eibach.

Wiem ze kiedys Dars Tuning mialo promocje na OPM i puszczali za niecale 190zł. Cena Eibachów to ok 350zł za komplet.

 

Aha, Jamex - 5 lat gwarancji, OMP rok, a Eibach nie wiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja myślę że jak ktoś tylko ma ochotę i pieniądze to może tuningować każdy samochód. Ja miałem stłuczkę (stłuczka matką tuningu) i teraz właśnie skorzystałem z okazji aby przerobić trochę samochód. Jaki jest efekt? Pokażęfotkę pod koniec tygodnia. Moja Megi to właśnie 5D z 1996 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Easy dzieki za odpowiedz, jestes niezastapiony :> Sprezyny musze kupic bo auto mi sie przechyla okrutnie... Mam jeszcze jedno pytanie czy jak mam wybite zawieszenie to koszty wzrosna?

 

@ziolo: Podaj foty i napisz dokladnie co robiles, bardzo mnie (i zapewne nie tylko mnie) to interesuje ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja myślę że jak ktoś tylko ma ochotę i pieniądze to może tuningować każdy samochód. Ja miałem stłuczkę (stłuczka matką tuningu) i teraz właśnie skorzystałem z okazji aby przerobić trochę samochód. Jaki jest efekt? Pokażęfotkę pod koniec tygodnia. Moja Megi to właśnie 5D z 1996 roku.

 

Właśnie podaj fotki bo też mam megankę 96` 5D :) a co to opon to raczej na 15 nie wejdą opony o tych rozmiarach do mojej meganki :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę. Ja mam dokładnie 185/60 ale R14. Fotki najwcześniej w piątek bo myślę że wtedy powinienem poskładać autko do końca.

Co zrobiłem:

- listwy w kolorze nadwozia

- klamki w kolorze nadwozia

- spoiler na klapie

- brewki na lamy

- spoiler do zderzaka przedniego w kolorze nadwozia

- białe kierunkowskazy boczne

 

oraz niskie zawieszenie ale takie już było jak kupiłem autko.

 

Co dalej:

- felgi R16

- opony 195/45 R16

- sportowy tłumik

- reflektory Angel Eyes.

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz tuningować to musisz odpowiedzieć sobie na parę pytań.

1. Ile masz zamiar jeździć tym autem? - jeśli np. kolo roku nie wiem czy jest sens pakować cokolwiek gdyż prawie na 100% nie odzyskasz tej kasy przy sprzedaży..

2. Czego oczekujesz? - Mając gruby portfel z każdego auta można zrobić rakietę o indywidualnym wyglądzie. Same przeróbki mechaniczne jednostki napędowej nie należa do tanich. Głowica, sportowy rozrząd, wydech to już koszt gdzieś z 5 tyś zł. Turbo podobno około 8tyś. Nie możesz jednocześnie zapomnieć o zawieszeniu i hamulcach które muszą być dopasowane do osiągów auta...Jest sens?

3. Zależy Ci na stylistyce? - Najłatwiej obniżyć zawieszenie i kupić jakieś ładne felgi (dodaje każdemu autu dużo uroku) Felgi nowe w sensownym rozmiarze ok 1300zł +opony i sprężyny .. może uda Ci sie zamknąć w 2,5tyś zł.. Chcesz spojlery, progi lub inne takie? Weź pod uwagę że jeśli dołożysz to do auta i pomalujesz odcień raczej nie będzie sie zgadzał więc najlepiej będzie pomalować całe auto żeby nie było w ciapy... Malowanie w dobrej firmie w kolorze metalik całego auta to koszt od ok. 2tys zl...

 

Zgadzam się z tym co napisał Krzychu .. Kupiłeś Megi z 96 roku bo pewnie taki był zasięg gotówkowy i nie masz luźnych 3-4 tysiaków na tuning... Lepiej albo pojeździć nim, odłozyć troche kasy i zmienić autko na inne.. lub skoncentrować się na stanie technicznym a nie na wyglądzie...

Też się ostatnio zastanawiałem czy może by nie zrobić małego tuningu ale to bez sens.. Miałbym np. kasę zeby załozyć turbo u siebie, ale nie ma sensu tego robić.. Więc wole pojeździć Scenikiem jeszcze jakies połtora roku nie inwestując w niego nie potrzebnej kasy i wtedy kupić coś lepszego...

uff... sie rozpisałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Ale ja na przykład mam zamiar pojeździć dłużej moją Megi dlatego też dołożyłem do niej co nieco. Poza tym jak wcześniej pisałem miałem stłuczkę. I tak musiałem ją naprawić. Dołożenie elementów tuningowych nie kosztowało mnie wiele:

- kierunkowskazy 30 zł

- spoiler 90 zł

- spoiler przedni razem ze zderzakiem więc 0 zł

- brewki 40 zł

- malowanie elementów w kolor nadwozia to tylko tyle że kupiłem troszkę więcej farby.

 

Dla chcącego nic trudnego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!