Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dławienie szarpanie i falowanie obrotow Megan


tomyx

Rekomendowane odpowiedzi

Zalozylem miesiac temu instalcje gazowa sekwencyjna do silnika 1.6e 90km. Walcze z tym gazem od poczatku bo co chwile cos bylo nie tak. Teraz moj problem polega na tym ze gazownicy tez nie wiedza co maja zrobic.

Po pierwsze na wolnych obrotach na gazie na rozgrzanym silniku obroty faluja nieznacznie (bylo wczesniej gorzej od 500 do 900obr/min) ale trzesie cala buda

Po drugie rowniez na rozgrzanym silniku czy to przy ruszaniu czy na biegu jalowym podczas wcisniecia gazu obroty spadaja do 400 a nawet czasem zdarzy sie tak ze silnik zgasnie.

Po trzecie jest tak ze jak jade wolno czy to na 1 czy na 2 przy niskich obrotach strasznie szarpie i wylada to tak jakbym robil "kangurka"

Po czwarte moim ostatnim problem jest to ze gdy jade np 60km/h wciskajac ciagle tak samo pedal gazu samochod potrafi sie przymulic co jest odczuwalne za kierownica i wtedy musze mu wcisnac duzo wiecej gazu.

 

Mam nowe swiece NGK i nowe przewody Bosha, nowy filtr powietrza.

Problem dotyczy tylko nagazie i tylko wtedy gdy silnik jest nagrzany.

 

Co moze byc przyczyna tego nieszczescia?

 

Na forum używamy polskich znaków. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź na regulację do innego gazownika

A po co :)

Skoro wzięli kasę i to pewnie niemałą to niech to zrobią porządnie.

Chyba, że się z nimi dogadasz (zgody zażycz sobie na piśmie) i zapłacą (pokryją koszta)za ustawienie/regulację u kogoś innego co się na tym zna.

Jak zrobisz to u kogoś innego i coś się stanie to mogą potem gwarancji nie uznać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes ma racje,sterownik gazu pokazuje każde jego podłączenie z komputerem,jak będzie inny niż firmy która zakładała instalkę to traci gwarancje. Założyli to niech zrobią żeby było dobrze. Mi tu coś nie pasuje z czujnikiem temperatury gazu,podłączeniem węży od podciśnienia do parownika i do czujnika ciśnienia gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbują to zrobić metodą prób i błędów, pare razy kalibracje robili to podczas robienia kalibracji gasł im samochód od tak dużych falowań obrotów. Pare razy też wymieniali dysze to mniejsze to większe. Do innego gazownika nie pojade bo dałem tyle za ta instalacje gazu musza mi to zrobić i koniec tylko myślałem ze może im ja podpowiem po skonsultowaniu sie z Wami co może być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podczas kalibracji gasł Ci samochód to to chodzić nie będzie,a metodą prób i błędów to mogli się bawić jak system wtrysku sekwencyjnego wchodził na rynek,a nie teraz. Ja bym żądał wymiany elementów, może sterownik jest felerny,bądź reduktor nie reaguje dość szybko na zmianę ciśnienia podczas otwarcia przepustnicy... A może po prostu złe ustawili parametry,silnik 1.6e ma półsekwencyjny wtrysk paliwa i wymaga innego doboru dysz(dawka jest podawana na dwa razy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh, skąd ja znam to falowanie obrotów na gazie. Miałem podobnie na początku, byłem u gaziarza, sprawdzał instalke wzdłuż i wszerz - bez rezultatu. U normalnego mechanika też byłem, troche pomogło ale bez rewelacji. I co się okazało - mimo, że miałem nówki świeczki NGK one były przyczyną. Wymieniłem na EYQUEM i problem zniknął, jakby go nigdy nie było - żadnych falowań, przerywań, gaśnięcia, wszystko chodzi tak jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Problemy które opisujesz to standard po montażu sekwencyjnego wtrysku gazu IV generacji. Ten silnik ma półsekwencyjny wtrysk benzyny(wtryskiwacze pracują po dwa razem/parami). Z objawów może wynikać przede wszystkim że zastosowano zbyt duże dysze(przykładowo dla silnika 90km i sekwencyjnego wtrysku paliwa rozmiar dysz dla większości wtryskiwaczy to 2.0mm,w przypadku 90km i półsekwencyjnego wtrysku dysze powinny mieć rozmiar 1,7mm,przy ciśnieniu gazu 1bar),albo gazownik nie wie z czym się mierzy albo ma małe doświadczenie z autami tego typu.

Kolejną rzeczą jest potrzeba korygowania czasu wtrysku gazu względem jego temperatury(wraz ze wzrostem temperatury propan-butan następuje wzrost rozprężania się gazu,zatem trzeba go podawać większą ilość)dlatego problem narasta wraz z nagrzewaniem się silnika,z tego wnioskuję że instalacja nie możliwości korygowania po temperaturze lub gazownik w ogóle nie wie że ma ;-) .

 

Niech chłopcy zmniejszą dysze,poprawnie wyregulują instalację,a jak nie dadzą sobie rady to zdemontuj to i załóż elektronikę KME Diego G3 lub Stag 300plus,na tym renówki z tym motorem bez problemu śmigają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[tomyx,

Widzę, że masz podobny problem jak i Ja (tylko ja mam problem na zimnym silniku). Po roku wkurzania się na to i podejmowania prób walki z tym dałem sobie spokój <szukaj> widać tak po prostu jest z sekwencją i tym silnikiem.

Jednak na około 6 miesięcy udało mi się zniwelować tę niedogodność. Jak?

- listwa wtryskiwaczy była umocowana poziomo. Po przestawieniu jej w pion słychać z niej lekkie stukanie ale obroty nie falowały;

- druga sprawa to było wyregulowanie zaworów.

Niestety od 2-3 miesięcy znów obroty zaczęły lekko falować, ale tym razem mam to gdzieś. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

campino, Brat się tym zajmuje w okolicach właśnie Warszawy a konkretnie Nasielsk,ja tylko pomagam;-) Więcej info na pw;-).

 

kolego iceman_k, masz ten sam problem z tym że elektroniką ma lepsze korekty temperaturowe lub lepiej dobrane dysze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam kilku znajomych ,u których gaziarze ,szczególnie z koszalina zrobili nawierty daleko od wtryskiwczy benzynowych,i to było powodem falowania obrotów ,sprawdźcie jak macie nawiercony kolektor ,u siebie przy zakładaniu lpg ,sam wskazałem miejsce nawiercenia kolektora(oczywiście po konsultacji z wieloma specami ) jak i dobór podzespołów i narazie wszystko ok ,a już 15 tyś km leci :-> oczywiście korekta po temp. jak najbardziej się tu przydaje .jakie macie wtryskiwacze ,długość węzyków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!