Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak reakcji na pedał gazu.


osiemmx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wczoraj podczas jazdy spadły mi obroty silnika do 1.5 tyś i silnik przestał reagować na pedał gazu. Zaświeciła się oczywiście kontrolka komputera (ta koło świec). Dojechałem do domu (mogłem jechać nawet na czwórce - silnik cały czas utrzymuje stałe obroty), postałem, odpaliłem i wszystko ok ale dzisiaj sytuacja się powtórzyła. Jest bardzo wilgotno na dworze, więc zacząłem kombinować że to właśnie wina wilgoci. Jeśli dobrze kombinuje to pewnie są jakieś newralgiczne miejsca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytaty:

Wtryskiwacz kontrolny (czujnik początku wtrysku).

Umieszczony we wtryskiwaczu pierwszego cylindra, czujnik typu indukcyjnego (musi być

zasilany).

Informuje sterownik o początku wtrysku na 1 - szym cylindrze, jest to konieczne do sterowania

elektrozaworem kąta wtrysku.

W przypadku usterki tego czujnika kąt wtrysku jest ustalany w "trybie awaryjnym" i obroty silnika

ograniczone.

 

Czujnik położenia pedału gazu:

Zamocowany jest do wspornika pedału gazu. Zawiera potencjometr i styki położenia pedału gazu

"pedał luzem" (styki PL, oporność ok. 1400 Ω).

Informacja z potencjometru służy do sterowania dawką paliwa.

Styki PL służą do kontroli działania potencjometru i włącznika świateł STOP.

Usterka potencjometru lub styków PL powoduje utrzymanie silnika na stałych obrotach

(ok. 1300 obr /min).

Gdy sterownik odbiera jednocześnie informację o przyspieszeniu (potencjometr) i hamowaniu

(włącznik świateł STOP), obroty silnika zostają ograniczone do 1300 / min., ponieważ sterownik

dedukuje zablokowanie pedału gazu. Funkcja "hamowanie" ma pierwszeństwo.

Jeżeli jednak nastąpią szybkie zmiany w położeniu pedału gazu, obroty silnika nie będą

ograniczane.

Sprawdź te dwie sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Potencjometr a właściwie złącze potencjometru. Było mokre :) Zakładam że woda się skropliła a nie nakapało nie wiadomo skąd. Jeszcze raz dzięki.

 

[ Dodano: 2011-03-26, 18:59 ]

Temat niestety powraca, tzn. złącze jest mokre po deszczu jak zauważyłem, nie mam zielonego pojęcia skąd tam się może brać woda - kapie idealnie na złącze. Macie jakieś pomysły ? Nie wiem czy kopać czy po prosu założyć termokurcz na to złącze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Mam podobny problem :lol: dzisiaj rano znow mialem problem z czujnikiem. Co ciekawe przy ruszaniu centralnie na moja prawa stope wylała sie mała kaluza wody ( auto stalo w nocy na deszczu ). Tez nie wiem gdzie sie tam moze zbierac woda ale nie ustannie zalewa/zawilgaca mi czujnik. Jakies pomysły jak go zaizolowac ? Moze ktos mial podobny przypadek. Z gory dzieki za podpowiedzi.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!