Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny klekot, stukanie


sebastanlec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Renault Megane I 96' silnik K7M 8V, autko sprawne i jeździ się nim wygodnie, posiada instalację gzową parownikową, odkąd kupiłem to jest jeden dość duży klekot, zawory ustawiałem już chyba z 6 razy i nic, na początku problem był taki że oś dźwigni zaworów "wstała" do góry bo wyrwało gwinty z głowicy ale to dałem rade zrobić sam i jest ok wałek się trzyma mocno, wcześniej udało mi się ustawić zawory i po odpaleniu było słychać klekot jakby 1 bądź 2 zaworów i auto naprawdę cicho chodziło ale po paru kilometrach z powrotem to samo, zrobiłem nim już 25tys i jaki był taki jest, dzisiaj znów ustawiłem i nic bo klekocze, klekot jest taki trochę metaliczny i części aluminiowe uwydatniają bardziej jeszcze ten dźwięk, jeśli słucham po silniku to najbardziej jest to słychać nie na pokrywie zaworów ale tu jakby w kolektorze ssącym i też w okolicy rozrządu a bardziej przy kółku wałka rozrządu, nie mam pojęcia co to może być, mam chęć ściągnąć głowice ale jak się narobię na próżno to przykro będzie, na wolnych obrotach cały czas słychać a dodając powoli gazu trochę cichnie przy 2tys obr. Z tego co słyszałem inne Meganki to ładnie cicho chodzą a moja nie, pomocy i co to może być, a i dodam że rozrządu nie wymieniałem, pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienia nie sprawdzałem, co do oski to nie wiem a ciężko ją dostać, ma taki jeden gość ale 100zł chce, a może ktśo z was ma takie "cóś" ale jeśli zawór byłby zużyty to nierówno by pracował a on chodzi dobrze, piszcie jeszcze jeśli ktoś ma jakis pomysł a ja postaram się sprawdzić ciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zdjąć pasek i odpalić jeśli bedzie cicho to alternator trzeba albo zrobić albo wywalić i kupić nowy bo mnie już coś trafia na ten klekot, teraz jest tłumik dziurawy to troche buczy i tak nie słychać ale jak zrobię to bedzie cicho i ten klekot mnie wykończy. A teraz i się przymoniało że jak ustawiałem zawory i kręcąc kluczem za koło na wale w pewnym momencie coś pukło czy tam klekotło cos podobnie tak jak silnik pracuje, to był taki pojedynczy stuk czyli jak silnik pracuje to wiadomo wał się szybko obraca czyli te stuki są częste, a może byc coś w rozrządzie? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam identyczny problem co Ty. Odpalam i coś klekoce. Na początku to wali ale jak sie olej rozejdzie to tak normalnie klekoce jak diesel. Z tym że ja narazie jeszcze nic nie szukałem. Efekt jest też taki że na gazie mi obroty falują. być moze to klekotanie jest tego przyczyną. Widocznie te silniki mają jakąś wadę, tylko pytanie co to tak stuka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój sąsiad miał taka meganke i miała przelotu 300tys i do końca chodziła cicho, miała też gaz, ja to znajdę tylko potrzebuje czasu którego mi brak, podejrzewam jeszcze wałek rozrządu czy nie ma luzu w głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo ustaiwanie zaworów nie pomogło, alternator po regeneracji , napinacz paska klinowego , nowy rozrząd , i nic okazało sie za walił na panewkach i nie opłacało sie robić , wymiana na uzywany silnik, a ani sie nie przegrzewał ani nie palił oleju .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to pocieszyłeś mnie, choć można to sprawdzić bo jeśli wali na panewce to spadnie ciśnienie oleju na wale a to można zmierzyć, mój musi brać olej bo po przegazówce jest dym i czuć spalonym olejem choć te ilości które bierze muszą być małe bo na tyle jazdy to za bardzo nie widać tego spadku,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to samo u mnie, ostatnio oddałem auto do mechanika - poleciała uszczelka, co lepsza , korbowód okazał się wygięty i różnica w skoku wynosiła 3mm :shock:

Wymiana na używany, auto zrobione po 2 tygodniach, odpalać odpala ładnie, ale klekocze,

pytam mechanika czy zawory ust.? odp. ze tak Ale zapytałem tylko dlatego ze klekocze jeszcze bardziej! silnik po czasie rozgrzał i stukanie ustało!

Jedno jest pewne remont naprawa sie nie opłaca - tylko wymiana silnika - bo jest skończony a przebieg ~200tys km :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tak sobie wczoraj troche policzyłem to remont mnie wyniesie ok 600zł (nie licze roboty bo sam sobie zrobie bez problemu) a za 600zł to nie zawsze sie kupi silnik a tym bardziej ciekawe w jakim bedzie stanie, jak sobie wymienie pierscienie, panewki itp to on mnie przyżyje na tyle co ja jeżdzę tylko ciekaw jestem co tak stuka, klekocze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba wiem juz co to jest ale to nie jest zadna pewność, prawdopodobnie wałek rozrządu ma luz w głowicy a tak na oko sie nie zobaczy tego, luzu też dobrze sie nie ustawi bo wałek raz jest tak a raz tak, jesli silnik zgaszony to ok luz jakoś sie ustawia ale po odpaleniu wszystko lata a tym bardziej ze napęd wałka jest po jednej stronie i śmiem nawet mówić ze się troche skosuje ale to minimalnie i nie zauwazalnie, podjade z autem do gosci co regeneruja głowice bloki itp i pogadam czy tak moze być, a jak zrobie głowe to dam znac bo itak bede rozbierał bo mi olej bierze to pierscionki musze wrzucić, no chyba ze mi powiedza po remoncie głowicy ze od góry pił olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziś zdjąłem pokrywę aby ustawić zawory bo mi faluje na gazie. Myślałem ze to moze na zaworach stuka ale tam nic nie widać, co to by mogło tak walić głośno. Po zmontowaniu wszytkiego silnik jest cichszy ale klekot ten sam jak był tak został.. Wydaje mi sie że to jednak tak jak poprzednicy piszą luz jest na panewkach i tak klekoce. Chyba trzeba oglądać sie za drugim silnikiem... :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!