Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny klekot, stukanie


sebastanlec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Renault Megane I 96' silnik K7M 8V, autko sprawne i jeździ się nim wygodnie, posiada instalację gzową parownikową, odkąd kupiłem to jest jeden dość duży klekot, zawory ustawiałem już chyba z 6 razy i nic, na początku problem był taki że oś dźwigni zaworów "wstała" do góry bo wyrwało gwinty z głowicy ale to dałem rade zrobić sam i jest ok wałek się trzyma mocno, wcześniej udało mi się ustawić zawory i po odpaleniu było słychać klekot jakby 1 bądź 2 zaworów i auto naprawdę cicho chodziło ale po paru kilometrach z powrotem to samo, zrobiłem nim już 25tys i jaki był taki jest, dzisiaj znów ustawiłem i nic bo klekocze, klekot jest taki trochę metaliczny i części aluminiowe uwydatniają bardziej jeszcze ten dźwięk, jeśli słucham po silniku to najbardziej jest to słychać nie na pokrywie zaworów ale tu jakby w kolektorze ssącym i też w okolicy rozrządu a bardziej przy kółku wałka rozrządu, nie mam pojęcia co to może być, mam chęć ściągnąć głowice ale jak się narobię na próżno to przykro będzie, na wolnych obrotach cały czas słychać a dodając powoli gazu trochę cichnie przy 2tys obr. Z tego co słyszałem inne Meganki to ładnie cicho chodzą a moja nie, pomocy i co to może być, a i dodam że rozrządu nie wymieniałem, pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienia nie sprawdzałem, co do oski to nie wiem a ciężko ją dostać, ma taki jeden gość ale 100zł chce, a może ktśo z was ma takie "cóś" ale jeśli zawór byłby zużyty to nierówno by pracował a on chodzi dobrze, piszcie jeszcze jeśli ktoś ma jakis pomysł a ja postaram się sprawdzić ciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zdjąć pasek i odpalić jeśli bedzie cicho to alternator trzeba albo zrobić albo wywalić i kupić nowy bo mnie już coś trafia na ten klekot, teraz jest tłumik dziurawy to troche buczy i tak nie słychać ale jak zrobię to bedzie cicho i ten klekot mnie wykończy. A teraz i się przymoniało że jak ustawiałem zawory i kręcąc kluczem za koło na wale w pewnym momencie coś pukło czy tam klekotło cos podobnie tak jak silnik pracuje, to był taki pojedynczy stuk czyli jak silnik pracuje to wiadomo wał się szybko obraca czyli te stuki są częste, a może byc coś w rozrządzie? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam identyczny problem co Ty. Odpalam i coś klekoce. Na początku to wali ale jak sie olej rozejdzie to tak normalnie klekoce jak diesel. Z tym że ja narazie jeszcze nic nie szukałem. Efekt jest też taki że na gazie mi obroty falują. być moze to klekotanie jest tego przyczyną. Widocznie te silniki mają jakąś wadę, tylko pytanie co to tak stuka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój sąsiad miał taka meganke i miała przelotu 300tys i do końca chodziła cicho, miała też gaz, ja to znajdę tylko potrzebuje czasu którego mi brak, podejrzewam jeszcze wałek rozrządu czy nie ma luzu w głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo ustaiwanie zaworów nie pomogło, alternator po regeneracji , napinacz paska klinowego , nowy rozrząd , i nic okazało sie za walił na panewkach i nie opłacało sie robić , wymiana na uzywany silnik, a ani sie nie przegrzewał ani nie palił oleju .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to pocieszyłeś mnie, choć można to sprawdzić bo jeśli wali na panewce to spadnie ciśnienie oleju na wale a to można zmierzyć, mój musi brać olej bo po przegazówce jest dym i czuć spalonym olejem choć te ilości które bierze muszą być małe bo na tyle jazdy to za bardzo nie widać tego spadku,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to samo u mnie, ostatnio oddałem auto do mechanika - poleciała uszczelka, co lepsza , korbowód okazał się wygięty i różnica w skoku wynosiła 3mm :shock:

Wymiana na używany, auto zrobione po 2 tygodniach, odpalać odpala ładnie, ale klekocze,

pytam mechanika czy zawory ust.? odp. ze tak Ale zapytałem tylko dlatego ze klekocze jeszcze bardziej! silnik po czasie rozgrzał i stukanie ustało!

Jedno jest pewne remont naprawa sie nie opłaca - tylko wymiana silnika - bo jest skończony a przebieg ~200tys km :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tak sobie wczoraj troche policzyłem to remont mnie wyniesie ok 600zł (nie licze roboty bo sam sobie zrobie bez problemu) a za 600zł to nie zawsze sie kupi silnik a tym bardziej ciekawe w jakim bedzie stanie, jak sobie wymienie pierscienie, panewki itp to on mnie przyżyje na tyle co ja jeżdzę tylko ciekaw jestem co tak stuka, klekocze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba wiem juz co to jest ale to nie jest zadna pewność, prawdopodobnie wałek rozrządu ma luz w głowicy a tak na oko sie nie zobaczy tego, luzu też dobrze sie nie ustawi bo wałek raz jest tak a raz tak, jesli silnik zgaszony to ok luz jakoś sie ustawia ale po odpaleniu wszystko lata a tym bardziej ze napęd wałka jest po jednej stronie i śmiem nawet mówić ze się troche skosuje ale to minimalnie i nie zauwazalnie, podjade z autem do gosci co regeneruja głowice bloki itp i pogadam czy tak moze być, a jak zrobie głowe to dam znac bo itak bede rozbierał bo mi olej bierze to pierscionki musze wrzucić, no chyba ze mi powiedza po remoncie głowicy ze od góry pił olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziś zdjąłem pokrywę aby ustawić zawory bo mi faluje na gazie. Myślałem ze to moze na zaworach stuka ale tam nic nie widać, co to by mogło tak walić głośno. Po zmontowaniu wszytkiego silnik jest cichszy ale klekot ten sam jak był tak został.. Wydaje mi sie że to jednak tak jak poprzednicy piszą luz jest na panewkach i tak klekoce. Chyba trzeba oglądać sie za drugim silnikiem... :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!