Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ręczny - mega problem


polik111

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

mam dość pewnie częsty problem spotykany w zimie. Przypuszczam że zamarzł mi hamulec ręczny. Wczoraj chcąc jechać do pracy samochód nie chciał drgnąć ani do przodu ani do tyłu.Silnik chodzi ok, ciągnie i do przodu i do tyłu, przednie koła widać jakby chciały jechać a tylne coś blokuje. Pomyślałem że to ręczny więc ciągne za wajche i wszystko ok. I do góry i na dół a auto jak stało tak stoi. Dzisiaj natomiast rączka ręcznego już nie drgnie do góry. Ściągłem koła, popukałem młotkiem w bębny i nic to nie dało. Czy jest jakiś sposób poza czekaniem na odwilż aby auto ruszylo. Nawet nie mam jak podjechać do mechanika. Wiem że jest jakaś regulacja na środku pod autem, tylko czy to coś zmieni jak ją przestawię ? Liczę na wasze dobre pomysły i może jakieś zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy trzyma tylko jedno koło czy oba, jak oba to możliwe że tylko linka zamarzła. Linka leci nad układem wydechowym tak że wtedy można spróbować rozgrzać porządnie samochód i powinna puścić. Co do regulacji to bez kanału się tam raczej nie dostaniesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę przytoczyć mój przypadek... stałem na światłach w zimę z wciśniętym stopem, chciałem ruszyć ale podnosiło mi tylko tyłek, ani w przód, ani w tył, przełamałem to na siłę, okazało się że pękły mi okładziny i zablokowały bębny. Dla Ciebie.. nie używaj ręcznego w zimie na postoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało się że pękły mi okładziny i zablokowały bębny. Dla Ciebie.. nie używaj ręcznego w zimie na postoju
Podpisuje się po tym. Mi tak w czasie jazdy pękły okładziny. całe szczęscie nikt nie jechał i jedna opona do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przeszło 30 lat temu zdawałem na prawko to mnie uczyli, że ręczny służy do zahamowania samochodu w przypadkach awaryjnych. np uszkodzenie głównego układu hamulcowego oraz w przypadku gdy konieczne jest zatrzymanie samochodu "pod górkę". Tłumaczyli też, że ręczny trzeba zaciągać jeżeli auto pędzie parkowane "pod ostrą górkę", jako zabezpieczenia przed stoczeniem się samochodu.

Natomiast jeżeli auto stoi na parkingu i nawet gdy ma on lekki spadek należny wrzucić 2-kę i tyle.

Przestrzegali przed zaciąganiem ręcznego w zimie po długiej jeździe i w okresach przejściowych gdy w dzień jest "+" a w nocy "-", bo może zamarznąć linka lub okładziny/szczęki lub tłoczki.

Teraz uczą, ze ręczny zaciąga się zawsze jak auto stoi ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!