Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania silnika na jałowym biegu...


iksnawias

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam Szczeniaka 1.9 dCi 120KM i od dłuższego czasu zauważyłem dość intensywne drgania na biegu jałowym. Jak tylko dodam trochę gazu, drgania ustają, lecz gdy obroty zejdą na minimum, znów się pojawiają owe drgania. Drży kierownica, kokpit, skrzynia...

Wiem, że ten temat był poruszany wiele razy i możliwe, że to albo poduszki silnika albo dwu mas (o zgrozo!), lecz co ostatnio zauważyłem, to fakt, który nie był nigdzie poruszony:

Silnik po dłuższej trasie (ok. 100km) na luzie drży znacznie intensywniej, niż ma to miejsce od razu po odpaleniu...

Mam pytanie czym to może być spowodowane i co kwalifikuje się do wymiany?

Bo jeśli to dwu mas, to zdecydowanie wolałbym uciekać z tym autem, a z drugiej strony nie chciałbym wymieniać poduszek silnika i skrzyni biegów na marne...

Biegi wchodzą normalnie i nie słychać żadnych niepokojących dźwięków podczas gaszenia silnika...

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasowego koła zamachowego oczywiście nie należy wykluczać... nawet jeśli nie ma trzasków przy gaszeniu itp. Ale wydaje mi się, że będziesz miał do wymiany górną poduszkę przy rozrządzie, to ona w 90% przypadków jest winna. Poza tym kosztuje ok. 220 zł więc można spróbować bo nie są to koszty rzędu 1000 zł. Wymienić możesz sam, jeżeli lubisz trochę pogrzebać przy aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/oryg-poduszka-silni...1438958411.html

to jest ta poduszka, tylko że te na allegro to są zwykłe podróby które po miesiącu nadają się znów do wymiany, dlatego są takie ceny... Tak więc allegro unikaj bo kręcą strasznie. Tą poduszkę musisz kupić oryginał, czyli firmy Hutchinson.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kolego, możesz napisać czy wymiana poduszki pomogła ? mam u siebie podobne objawy czyli - na zimnym silniku na luzie jest ok

- na ciepłym silniku i wolnych obrotach zaczyna drgać ale co ciekawe jak samochód się toczy (i jest na luzie) to silnik nie drga, jak stoi zaczyna drgać.

A może jest ktoś na forum kto miał podobne objawy i udało mu się je zwalczyć ? Szukałem troche po forum i są tylko rady a nie ma odpowiedzi kogoś kto to zlikwidował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumaczę kolegom dlaczego drga w określonych momentach: na zimnym silniku nie drga ponieważ auto jest tak jakby na ssaniu (delikatnie podwyższone obroty= mniejsze drgania), gdy się nagrzeje troszke to już zaczyna drgać. Nie drży również jak się jedzie, ponieważ jak wrzucimy na luz w czasie jazdy to zawsze będa też podwyższone obroty ( tak jest w każdym aucie ). Do wymiaeny prawa poduszka przy rozrządzie! Tylko firmy Hutchinson!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to również jestem po wymianie poduszki, wymiana pomogła, po uruchomieniu silnika miałem wrażenie że wsadzili mi nowy silnik ;-)

 

Poniżej zamieszczam filmik, przed i po wymianie poduszki nagrałem poziom drgań silnika, na wykresie ładnie widać różnicę.

PS: Sorry za jakość ale nie miałem czasu się bawić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy fajny filmik jak przy pomocy smartfona, androida i odpowiedniej appki (jaka nazwa aplikacji?) mozna zdiagnozować uszkodzona poduszke silnika.

Wskazania z akcelerometru idą z karoserii czy bezpośrednio z atrapy silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aplikacja pochodzi z pakietu "Tool Box Free" nazywa się "Vibrometer" z androidowego sklepu "Play".

Telefon zamocowany w dedykowanym uchwycie standardowo na szybie, tak jak do nawigacji czy rejestratora jazdy.

Akcelerometer jest dosyć czuły i świetnie wyłapuje drgania nawet na szybie

 

Poniżej obraz z rejestratora (HTC)

Na filmiku widać jak po zatrzymaniu auta obraz lekko faluje na boki - to było nagruwane jeszcze przed wymiana poduszki:

 

Edytowane przez Marcinescu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze mam ten sam problem co u was, lecz wymieniłem poduszkę na hutchinson, pojeździlem troche i wydaje mi sie, ze nadal drgania powróciły. Wymieniłem następnie lizaka pod autem i ósemke na górze w kształcie kości i nic... po rozgrzaniu mam drgania (wlasnie jak spadają obroty). Wspomne jeszcze, ze po zakupie auta jak mialem drgania to wymienilem tą poduchę przy rozrządzie jako pierwszą. Moze wyrobila się dlatego, ze nie wymenilem pozostałych...mój lizak pod autem był ozerwany i tak jezdzilem z 4miesiące. Myslicie, zeby reklamowac poduche??

Edytowane przez painter007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno hutchinson, był kartonik z gwarancją . Poduszka miała zeszlifowane nr ser. ale dlaczego to nie wiem... Dziś zauważyłem, że na światłach podczas postoju podnosiła się lekko wskazówka od temp. podniosła się lekko i nagle zaczęły się większe wibracje. Na zimnym silnik chodzi idealnie.Tylko po rozgrzaniu jest problem, lecz czasami tych wibracji nie ma. Ale w większości są, dlatego mnie to irytuje. Może coś z wiatrakiem, świece, wtryski? może koło dwumasowe? Proszę o pomoc,problem mam już od 3 miesięcy i nie mogę tego zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!