Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

smalec pod korkiem oleju ( czy to uszczelka ?


Rekomendowane odpowiedzi

witam czyszcząc dzisiaj silnik w Renacie zauważyłem że pod korkiem oleju jest lekko żółtawa maź (ludzie to nazywają smalcem mlekiem lub jeszcze inaczej) , objaw częsty przy tym jak uszczelka w aucie siedzi tyle że u mnie nic szczególnego z autem się nie dzieje moc bez zmian spalanie też oleju nie bierze wszystko w normie , jak najszybciej sprawdzić czy to uszczelka?

słyszałem opinię że może to być efekt jazdy na krótkich trasach w sumie w moim przypadku by się to zgadzało bo robię odległości w granicach 5-7km (na uczelnie i a po paru godzinach powrót wiec silnik na dobrą sprawę nie zdąży się dobrze zagrzać przy obecnych temperaturach )

jaka wasza opinia? spotkał się ktoś z czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już gdzieś o tym, więc tak jak napisał gojgien, ja mam obecnie Scenic RX4 i nie zauważyłem abym miał masełko. Jednak miałem to w poprzedniej Astrze, szwagier mechanik mówił abym się tym nie przejmował, ale kazał mi na wiosnę przeczyścić cały układ tzw. odmy. Faktycznie sporo masła było w filtrze pokrywy klawiatury (Astra 1,8), oraz w przewodzie gumowym.

Zaznaczam, że nie wiem czy tak samo jest w Renault bo jeszcze tego nie przerabiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zygmunt Małek, Dzieje się tak we wszystkich silnikach gdzie jest olej i występuje niedogrzanie, spowodowane krótkimi trasami w chłodne wilgotne dni.

Różnica może być w zależności od tego, jaki olej się stosuje i jak reaguje na wilgoć.

Tego emulgatu może wówczas być mniej lub więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien, wiem że dzieje się tak we wszystkich silnikach, chodzi mi jedynie o ewentualne różnice budowy systemu "odmy". W Fiat 125 było to proste, od pokrywy klawiatury odchodziła rurka zakończona przewodem gumowym i zwisała poza silnik, w Astrze o ile pamiętam była podłączana do "czajnika" (zespołu wtryskowego, miałem jednopunktowy), a nie pamiętam już jak jest w moim RX4 2.0l, chociaż czytałem już o tym, nawet założyłem sobie folder mojego auta w "moje dokumenty" i wklejam wszystko co mnie dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę się tego szlamu nazbierało pod korkiem ale wyczyściłem i zobaczę za jakiś czas czy znowu się pojawi co do oleju to ELF COMPETITION STI 10W40 czyli to co fabryka lała , co do odmy to mam osobny filierek zrobiony coś jak stożek w dolocie , musze zobaczyć jak tam jego kondycja i czy też mocno ubrudzony:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!