Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne zachowanie elektryki.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zakupiłem renault megane 1.6e rn z 1998. I od kilku dni mam dziwne problemy z elektronika. Kiedy pojechałem pierwszy raz na myjnie, prędkościomierz działał, przejechałem przez rondo już nie. Po kilku sekundach pojawia się pomarańczowa dioda informująca chyba o diagnostyce, gdyż jest to ekranik z statystką. Dzisiaj rano wszystko było w porządku dopóki wjechałem na autostradę. Prędkościomierz nie działa. Po Pracy znowu chodzi i jest wszystko ok. Wracając dziś wieczorem do domu stwierdziłem że nie mam świateł mijania. Co najlepsze długie są. Panel i radio działa a zegar na górze już nie od zakupu. Co tez jest bardzo dziwne. Sprawdzałem wszystkie z tym związane bezpieczniki i kable i nic nie jest ani zalane ani zgniłe. Lecz mam wrażenie że te komplikacje się pojawiają na kontakcie z woda.

 

Czy ktoś może coś zasugerować?? Gdzie mam szukać usterki?

 

Dziękuje z góry za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku sekundach pojawia się pomarańczowa dioda informująca chyba o diagnostyce, gdyż jest to ekranik z statystką

 

Prawdopodobnie chodzi ci o kontrolkę usterki elektronicznej, poszukaj o kontrolce "EKG".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o tą kontrolkę chodzi. Co to oznacza, błąd w komputerze. Bo nie dodałem że również po usuwaniu błędów komputera zaczęła się kontrolka poduszki świecić i świeci się nadal.

 

[ Dodano: 2011-02-10, 21:11 ]

Znalazłem coś na temat EKG, jest to kontrolka awarii elektronicznej lub mechanicznej. Jeśli chodzi o mechanikę to mam uszkodzony silniczek krokowy który już zamówiłem. Mogą być takie problem przez ten silniczek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ekranik z statystką

A gdzie można kupić taki ekranik?

Zresztą kij tam ekranik ale ta statystka minie interesuje :-P

 

A nie cieknie Ci czasem kolego woda spod anteny na dachu?

W zegarku wymień żarówkę i będzie grało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie:) Sprawdzalem, dach jak mówiłeś i nic tam nie przecieka. Nie mam pojecia nadal o co chodzi. Jutro ze znajmym pomierze prad w róznych miejscach i zobacze. A jak nic to oddam do elektryka.

 

[ Dodano: 2011-02-18, 09:03 ]

No i problem z lokalizowany jesteli chodzi o światła. Problem kwił w kostce przy kierownicy, gdyż poprzedni właściciel nie waidomo co woził i jakiś kurz dostał sie do sytków. Dlatego jest taki problem. Przeciściłem i jeśli chodzi o światła mijania wszytsko jest ok. Zobaczymy co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam. mam takie pytanie. posiadam renault megan cupe 2.0 16v z 1998r. i mam taki problem podobny do założyciela tematu. Gdy rano odpalam samochód wszystko jest ok tylko że jak przejade około 4km to nagle wskazówka prędkościomierza opada i juz nie pokazuje prędkości,a gdy silnik się schłodzi to znów zaczyna działać i mam takie pyt. czy nie wiecie w czym polega problem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. mam takie pytanie. posiadam renault megan cupe 2.0 16v z 1998r. i mam taki problem podobny do założyciela tematu. Gdy rano odpalam samochód wszystko jest ok tylko że jak przejade około 4km to nagle wskazówka prędkościomierza opada i juz nie pokazuje prędkości,a gdy silnik się schłodzi to znów zaczyna działać i mam takie pyt. czy nie wiecie w czym polega problem. :)

 

Mój post tego dotyczył. Więc nie wiem o co ci chodzi przemo z tymi jasnowidzem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuję że może mieć zaolejony ponieważ prędkościomierz zaczyna wariować dopiero jak się nagrzeje samochód a co za tym idzie olej się rozrzedzi. Przeczyszczenie nie pomoże albo pomoże tylko na krótko, poprostu jest gdzieś nieszczelność w czujniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się trochę ociepli to się tym zajmę, na razie nie ma takiej opcji.

Ważne, że namierzyłem impulsator, nie wiem tylko czy da się od góry wyciągnąć blokującą go zawleczkę, bez wchodzenia pod samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!