Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pasek rozrządu megane 1,6 8v


djpablo211

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od jakiś 2 miesięcy jestem posiadaczem Megane coupe z silniczkiem 1,6 8v poprzedni właściciel się zarzekał się że wymieniał pompę wody i pasek rozrządu.

Ostatnio z kolegę przy okazji wymiany paska od wspomagania rozebraliśmy obudowę rozrządu i na szczęście zostało to wymienione tak jak mówił sprzedający, ale zaniepokoiła nas szerokość paska nigdy wcześniej nie widziałem oryginalnego więc to pytanie kieruje do was poniżej zamieszczam zdjęcie. Pozdrawiam!

 

20110301995.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Widzę, że kolega nie doczekał się odpowiedzi. Wymieniłem rozrząd i właśnie pasek na kołach zębatych układa się jak u kolegi wyżej (nie na środku/nie symetrycznie). Czy tak może być, bo zdaje mi się, że stary był bardziej na środku. Próbowałem go przesuwać na kołach zębatych i na rolce na środek, ale po uruchomieniu wraca do skrajnego położenia (zdjęcie)

pasek005.jpg

Czy jest sprawdzony sposób aby umiejscowił się na środku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek, jak na kole zębatym na wale korbowym dopchniesz w stronę silnika, na reszcie kół zębatych ułoży się sam we właściwym (środkowym) położeniu.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno. Po dokręceniu rolki napinacza sprawdziłem naciąg paska (odcinek między kołem wałka rozrządu a kołem pompy) i nie obraca się o więcej niż o 90st. Po uruchomieniu silnika odcinki paska (między kołem wałka a rolką napinacza i kołem pompy) mocno drżą jak na filmiku.

Czy pasek jest za słabo naciągnięty?

Edytowane przez markar74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zakładaniu paska, najlepiej jest ułożyć go najbliżej brzegu kół od strony silnika.

Naciąg paska nie wiem jak Tobie wytłumaczyć... Jak go naciągniesz, przekręć wałkiem i sprawdź luz jeszcze raz. Powinien być tak naciągnięty, że do obrócenia go o 90 stopni, potrzeba by już sporej siły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!