Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zapala za drugim lub trzecim razem na benzyni


Rekomendowane odpowiedzi

Może jutro będzie cud,dzisiaj już chyba nic nie wymyślimy

NARA

 

[ Dodano: 2007-08-13, 10:58 ]

Mój majster nie ma dziś czasu.Umówiłem się z nim jutro na dziesiątą.Miał rację GAZMAJSTER ,że podaję jednocześnie gaz i benzynę.Pozostaje tylko pytanie czy tylko przepuszcza lekko gaz,bo trudno sobie wyobrazić ze cały czas podaje benzynę i gaz w pełnych dawkach.Odpiąłem dzisiaj jeszcze raz wtryski gazowe w trybie AUTO i pali bez problemu.Po wpięciu wtrysków jeszcze raz zapali dobrze drugi raz z pewnym opóźnieniem a potem znowu to samo(w trybie auto)

 

[ Dodano: 2007-08-16, 07:55 ]

Gazownik nic nie wymyślił.Problemy pozostały.Nie mam tu zbyt dużego wyboru.Może ktoś zna dobrego fachowca w okolicach Bełchatowa ,Wielunia ,Radomska,Częstochowy.

 

[ Dodano: 2007-08-18, 08:06 ]

Jeszcze jedna uwaga:gdy było wszystko w porządku ,podczas przełączania na gaz było takie wyraźne szarpnięcie.Teraz tego nie ma , słyszę tylko elektrozawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem podobny objaw co Ty, tylko że był to Polonez Caro Plus 1,6 GLI z instalacja starego typu, w ustawieniu na auto, ciężko było odpalić, ponieważ przepuszczał parownik, i podawane było jednocześnie paliwo i gaz. Diagnoza u mnie była taka - parownik do wymiany.

Nie mam pojęcia jak wygląda instalacja sękwencyjna, ale może to będzie coś podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnio zaczął zapalać tylko muszę kręcić ze 3 sekundy.Po zapaleniu ma przez parę chwil zbyt wolne obroty potem się stabilizują.Czasami podczas kręcenia rozrusznikiem myślę że nie zapali i przestaję kręcić a tu okazuje się ,że silnik jest zapalony tylko ma zbyt wolne obroty żeby wysprzęglił rozrusznik.Czy nie ma zbyt małej dawki rozruchowej paliwa?Słyszałem,że można to ustawiać komputerowo.

 

[ Dodano: 2007-10-03, 09:36 ]

kupiłem okazyjnie czujnik polożenia wału,zamontowałem-brak poprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
kupiłem okazyjnie czujnik polożenia wału,zamontowałem-brak poprawy

 

 

Temat już tu troszkę leży ale wyszukałem go bo mam chyba ten sam motor i objaw podobny.

U mnie problem z odpalaniem narastał i tak zaczęło się jeszcze zimą (no lżejszą bo w italii ale w Alpach) gdy było ok 8-10 stopni odpala, gdy 0 i mniej nie odpala.

Instalacja sekwencyjna Mistral.

Podjechałem do serwisu na komputer - wsio ok.

Poradzili mi wymienic czujnik temperatury - wymieniłem ten na bloku - brak poprawy,wymieniłem potem też między innymi silnik krokowy bo wariował na wolnych obrotach 1200-2500obrotów ale to i tak nie pomogło nadal wariuje, wymieniłem impulsator z wału i brak poprawy, byłem u gazowników podpieli pod swój komp od nowa mapę wgrali a i tak problem z rozruchem jest.

Kiedyś to było tak, że nie odpalał jak zimno było a teraz to już nawet jak +30 stopni jest!

Muszę parę razy kręcić zanim załapie i się rozpędzi. Jak ciepły pali na dotyk. W instalacji tej zawsze odpala na benzynie i nie ma możliwości odpalenia awaryjnie na gazie. (teoretycznie) bo kiedyś coś się porobiło i po przytrzymaniu odpalił na gazie i wtedy nie przeszkadzało mu że zimno - pojechałem z tym do gazowników (jak byłem w Polandii) zostawiłem auto - pogrzebali, membrankę też przy okazji wymienili - podziękowałem w nadziei że już ok, na drugi dzień w Italii musiałem być ale po nocy i tak jest jak było źle.

Kupiłem 2 wtryski używane z rozbiórkowego anglika - wymieniłem - żadnej różnicy. Jak byłem w PL to podjechałem do sasiada mechanika, zostawiłem auto na noc u niego - miał sprawdzić cisnienie sprężania bo podejrzewałem popychacze - no niby mówił, że b. dobre ale nie miał jak się okazało idealnego do tego auta miernika - miał jakiś za krótki i mówił, że dokęcić nie mógł tylko na wcisk sprawdzał i że aż mu ręka podskakiwała jak mierzył...

 

Uff.. ma ktoś jakiś pomysł o co chodzi - wudu jakieś :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może z innej mańki trza i przykładowo w immobilaizerze szukać względnie go na próbe wyłączyć. Tak tylko gdybam. A może paliwo sie cofa ? Spróbujcie przed odpaleniem zimnego dobić pompką(zapłonem) ze dwa razy. Hmmm.... tylko jak sie nie mylę w Renówkach pompka rusza dopiero po sygnale z ruchu wału właśnie a pierwszy rozruch jest z ciśnienia w układzie zasilania, z tym że jak tam będzie pusto to właśnie nastąpi opisywany efekt. Zobaczcie jak będzie jak wtryśniecie jakiegoś samostartera w dolot co zastąpi brak paliwa na wstępie. Jak sie poprawi to już wiecie gdzie szukać --> jakiś zawór zwrotny. Albo inaczej : na zasilanie doróbcie zaworek. Przed nocą trzeba zakręcić, rano pamiętać o otworzeniu. Jak sie poprawi przerobić na elektomagnes i będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jeszcze kiedy ale spróbuję sprawdzić twoje pomysły.Dzięki za zainteresowanie bo temat był przez długi czas martwy a ja nie miałem już żadnego pomysłu.Jeśli chodzi o immobilaizer to próbowałem gdy nie chciał odpalić wyjąć kluczyk ,zamknąć i otworzyć zamek ale to nie pomogło(podobno to dobry sposób na sprawdzenie czy immo nie odcina paliwa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również podepnę się pod temat

 

Sytuacja u mnie podobna wystąpiła i zaczynam z nią walczyć między innymi trafiłem dlatego na to forum. Narazie zauważyłem że tylko jak zimny to na banzynie nie chce zapalić, jak włacze awaryjny na gazie zapala od razu. Moje myślenie również jak kolegi wyżej nasówa się w kierunku układu paliwowego PB. Jedne co zrobiłem narazie to zresetowałęm komputer póki co pomogło bo odpala i na benzynie i na gazie. Ale nie wiem co będzie za dwa dni.

 

Jak wspomiałem jestem na tym forum akurt nowy i szukam kilku wskazówek. Między innymi jak zczytać kody błędów. Może w ECU coś będzie zapisane co boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: 2007-08-12, 15:08 ]

Pytanie do GAZMAJSTER .Jak można sprawdzić czy silnik dostaje równocześnie gaz z benzyną.Może odpinając wtyczki z wtrysków gazowych w trybie AUTO?

Nie gzaowe. Benzynowe. Jeśli w trybie AUTO odepniesz PB i będzie chodził tzn dostaje gaz.

Najczęstszy powód to zawieszony trzpień od cewki gazowej na reduktorze. Aby się upewnić zakręć zawór na butli, wyjeździj gaz, zgaś, odpal w AUTO i odłącz PB (w jakikolwiek sposó;) wtedy musi zgasnąć. Potem odkręć zawór na butli i ponów próbę. Jeśli nie zgaśnie to dostaje jedno i drugie.

Rozwiązanie.

Wyłącz silnik, zlokalizuj reduktor, znajdź cewkę na nim, zdejmij z niej kale i odkręć cewkę, wykręć trzpień spod cewki (będzie tam trzpień z uszczelką gumową, który powinien chodzić góra/dół oraz nad nim sprężynka). Wyczyść dokładnie trzpień i tuleję w której pracuje. Możesz umyć benzyną. Zobacz jak wygląda uszczelka na trzpieniu. Jeśli wyłamana, wyrwana, wciśnięta, to wymień. Kupisz ją w każdym zakładzie za 1 zł. Potem zobacz jak wygląda gniazdo do którego uszczelka przylega i ew. umyj. Posmaruj naljepiej olejem (dowolny). Złóż do kupy. Przewody na cewkę właściwie możesz założyć jak uważasz. Często pomaga, ale niekoniecznie.

Życzę owocnej pracy. Całość ok. 15 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze myślę ale na reduktorze nie widzę żadnej cewki.Jest cewka ale na przewodzie gazowym przed reduktorem.Za reduktorem jest zawsze gaz(gazownik mówił mi ,że tak powinno być) bo przecież jak zgaszę auto to gaz tam zostaje a wtryski gazowe puszczają go do kolektora jak przełączy się na gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc na reduktorze myślę o różnych wariantach. Są reduktory z cewkami np. Tomasetto oraz bez nich. Czy cewka jest zamontowana bezpośrednio na nim, czy zaraz obok niego na przewodzie gazowym to jest to samo. Oczywiście w przewodziegomowym na linii reduktor/listwa musi być gaz, ale jego jest naprawdę mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko jak sie nie mylę w Renówkach pompka rusza dopiero po sygnale z ruchu wału właśnie a pierwszy rozruch jest z ciśnienia w układzie zasilania, z tym że jak tam będzie pusto to właśnie nastąpi opisywany efekt. Zobaczcie jak będzie jak wtryśniecie jakiegoś samostartera w dolot co zastąpi brak paliwa na wstępie.

 

W mojej Renówce jak kluczyk przekręce (bez odpalania) to słychać pracę pompki tak z 1,5 sekundy po czym sie wyłacza. Próbowałem tak włączyć i wyłaczyc kilka razy przed uruchomieniem ale nic to nie daje.

Samostartu też próbowałem - żadnej różnicy.

Świece sprawdzone, wymieniane itp. Wymontowałem listwę z wtryskami na zimnym po nocy, przekręciłem rozrusznikiem - psikają wszystkie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra moja renia po resecie kompa juz znowu fiksuje. Raz zapali bez problemu a raz nie. Obecnie co obserwuje to że gdy przed zgaszeniem auta przełaczę na benzynę to zapali bez problemu na benzynie gdzy pozostawię w trybie auto to lipa nie zapali trzeba w awaryjnym go palić.

POszukałem schemtaów elektrychnych oraz książkę sam naprawiam i w weekend zacznę analizować układ paliwowy. Przyczyn może byc wiele.

 

Jednakże mój problem chyba będzie jednak bardziej tkwił w centalce od instalacji gazowej bądź jak któś wyżej wspomiał w cewce jakiejś. Moze jest tak iż w trybie auto ma zaplić na benzynie jednak elektrozwór nie pozwala benzynce dolecieć do wtrysków a i gazu jednocześnie nie podaje.

 

Co Wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!