Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ustawienie rozrządu


mi36

Rekomendowane odpowiedzi

witam

przeglądałem inne wątki ale nie znalazłem odpowiedzi na moj problem

wymieniałem rozrząd w megane 1.6 16v.po demontarzu,założeniu obu blokad nie mogłem założyc prawidłówo paska rozrządu.kiedy blokada jest włożona w wałki pasek nie chce się zgrac z kołami na wałkach.zakładam pasek za koło zaworów wydechowych i ząb paska opiera się na zębie kzfr.nie jestem w stanie odkręcić kółka zaworów wydechowych(strasznie mocno dokręcone).po znaku na kzfr widac ze kiedys chyba było wymieniane ale nikt nie dbał o prawidłowe ustawienie według znaków.znak na kole jest przesunięty od pionu o ok 2 cm w lewo.

w związku z tym mam pytanie.czy jesli mam złożony żle rozrząd(przesunięte wałki względem siebie )to mogę przy naciągniętym pasku poluzowac odrobinę kzfr i ustawić ten wałek w prawidłowej pozycji? jest przesunięty o kilka mm w stronę przodu auta

czy kzfr musi byc ustawione ze znakiem idealnie pionowo w górę?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak założę blokade na wałki to nie mogę paska założyc bo po założeniu na jedno kółko wałków zęby paska opierają się na zębach drugiego kółka.powinien wchodzic pomiędzy.złożyłem więc rozrząd z przesuniętym jednym wałkiem(o kilka mm).prawdopodobnie wczesniej ktos przy tym majstrował.pytanie moje jest takie czy mogę odkręcić troszke przy złożonym rozrządzie i założonym pasku kzfr,ustawić wałek prawidłowo i skręcić spowrotem?

 

znaki o których mówie to nr 33,34,35 na schemacie powyzej.mam tem manual ale u mnie te koła są przesunięte w lewa stronę o ok 2 cm pomimo wsadzonej blokady na wałkach.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

 

mam problem ze spalaniem.jak nacisne na gaz do 3 tys obrotów na 2,3 biegu ponad 20 litrów mi pokazuje(chwilowe spalanie).mysle ze to troche za duzo chociaz dzis po trasie pokazywał mi ok 8.boję się trochę odkręcać to koło ale fakt jest taki ze wałki są nierówno ustawione względem siebie.srednia spalania to ok 9.5 na 300km.nie robiłem zdjęc po złożeniu ale przed wyglądało tak.w tej chwili po załozeniu blokad znak na kzfr jest przesunięty o ok 1cm w prawo w stosunku do zdjęcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila, ale zdjęcie pokazuje dobrze ustawiony rozrząd. Po lewej koło stałe ma znak (otwór na blokadę) po lewej stronie oraz znacznik na kole pływającym jest w tak samo w lewo.

Chwilowym spalaniem się nie przejmuj, ponadto nie wiem jak bardzo masz "ciężką stopę". Miałeś zrobić tak jak Ci napisał mój przedmówca FRM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co blokadą wału? Zakładam że jest założona. Więc przestaw wałki na swoje miejsce.

 

blokada na wale założona założona.

jak wałki są na swoim miejscu i wsadzona jest blokada w nie -patrz mój pierwszy post

 

nie jestem w stanie założyć paska ponieważ po założeniu go na jedno z kół zębatych nie pasuje do drugiego kółka tzn opiera się zębami o zęby koła a powinien wchodzić pomiędzy nie.

pytanie moje jest takie czy mogę odkręcić troszke przy złożonym rozrządzie i założonym pasku kzfr,ustawić wałek prawidłowo i skręcić spowrotem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje że będę musiał do Ciebie przyjechać.

 

niestety aktualnie to miałbys niezły kawałek bo nie ma mnie w polsce)))

ale odnosnie tego rozrządu słyszałem że wałki względem siebie MUSZĄ być ustawione idealnie.blokada ma wchodzic w nie bez zadnego oporu.a u mnie się nie da..kzfr chcę więc poluzować, wałki zrównać ze sobą.i skręcić spowrotem.kzfr chcę poluzować przy złożonym rozrządzie i założonym pasku.tylko nie wiem czy mozna tak zrobic....

 

Zrobione.odkręciłem to kzfr,wałki ustawiłem jak trzeba i samochód wreszcie zaczął jezdzic))

spalanie spadło o ok litr i zbiera się duzo lepiej.

temat można zamknąć

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!