Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Renaul Scenic II - proszę o porady i opinie


mrunia

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też bym był podejrzliwy. Opis jak od handlarza na pierwszy rzut oka. Kto jest tak rozrzutny, że wymienia olej co 6tys km i po co w ogóle kupuje auto, którym nie jeździ?

Chyba, że jako REP jeździł na codzień firmowym:

http://www.beckerfarby.pl/main.php?mod=page&link=118

jeżeli sprzedającym jest nadal jest p. Adam Motyka - znaleziony po numerze telefonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że tak niskie przebiegi są wątpliwe, ale nie niemożliwe - moi rodzice jeżdżą Peugeotem 206 prosto z salonu, i od 2004 zrobili niecałe 30tyś :P Ale jak tylko sie dodzwonie po VIN, to sprawdzę co dalej.

Jak bardzo różni się w przypadku sceników spalanie pomiędzy manualną i automatyczną skrzynią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg folderu z 2006r. (wprowadzenie phII) masz odpowiednio:

 

1. Scenic 1,6 16V manual 5 os. 10,3l/100km; automat 5 os. 10,9l/100km.

2. Scenic 2,0 16V manual 5 os. 10,9l/100km; automat 5 os. 11,5l/100km.

3. Grand Scenic 2,0 16V manual 5/7 os. 11,3l/100km; automat 5/7 os. 11,9l/100km.

4. Scenic 1,9dci manual 5 os. 7,3l/100km; automat 5 os. 9,5l/100km

5. Grand Scenic 1,9dci 5/7 os. 7,5l/100km; automat 5/7 os. 9,5l/.100km.

 

I tak to mniej więcej wygląda wg katalogu jezeli chodzi o zużycie w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, gość w tym ogłoszeniu pisze, że jest oryginalna navi i daje również płytę.

http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C18065761

 

Jednak ja nie widzę tam ekranu. Czy były również inne ekrany nawigacji oprócz tych w panelu z prędkościomierzem?

 

Przy dźwigni zmiany biegów widzę małe symbole +/- czy to jest tiptronic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz możliwość ręcznej zmiany przełożeń, poza tym ta skrzynia biegów dostosowuje się do stylu jazdy. Mialem do czynienia z nią w 1,9dci i wrażenia miałem dobre.

 

Co do nawigacji-chyba jest to jeszcze starszego typu z małym ekranem, ale niech się wypowiedza ci co mieli z taką do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest nawigacja "strzałkowa". Na wyświetlaczu po prawej stronie widać jakby kulę ziemską, to jest wyświetlacz od niej. Przy okazji spytam, ilu biegowy jest ten automat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kiedys w innym wątku pisałem: w 1,9dci oraz w benzynowych jest czteroprzełozeniowy automat, w 2,0dci jest sześciobiegowy. Nie dać się zamotać że w 1,9dci bedzie sześciobiegowy bo nie ma takiej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a powiedzcie mi jeszcze jedno. Różni sprzedający podają, że silnik 2.0 16v (benzynka) ma 133, 136 czy też 140 KM.

Czy wynika to z ich niewiedzy, czy też były jakieś modyfikacje nieznacznie podnoszące seryjnie moc w tych silnikach?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki 2.0 mają 99kW czyli 134KM.

Zajrzałem teraz do folderu od SII PHI i jest dokładnie napisane 98,5(134) kW(KM).

Podawanie 140 to trochę na wyrost. Ja sam (żeby się dowartościować hihi <ok> ) czasami w niektórych sytuacjach używam stwierdzenia, że ma "niecałe 140 koni mechanicznych". Ale do 140KM mu daleko. :(

Spojrzałem teraz do niemieckiego dowodu rejestracyjnego i tam używają tylko jednostki kW i jest 99.

Spojrzałem do wyciagu homologacji (którą dostałem od niemieckiego sprzedawcy, druk po niemiecku) i tam jest 98,5kW (też tylko w tej jednostce).

Na moim zaświadczeniu z pierwszego przeglądu w Polsce mam 99kW.

Z powyższego wniosek, że tam gdzie podają pełne 99kW wynika zapewne z zaokraglania do zera miejsc po przecinku.

Dodam jeszcze, że wg. folderu 2.0Turbo ma 120kW (163KM) i 270Nm, a zwykłe 2.0 ma 191Nm.

 

I jeszcze z folderu:

2.0T od 0-100km/h: 9,1s, Vmax: 210km/h

zwykłe 2.0 od 0-100km/h: 10,3s, Vmax: 195km/h

zwykłe 2.0 w automacie: od 0-100km/h: 11,5s, Vmax: 190km/h

Dla porównania 1.9dCi

1.9dCi 96kW (130KM) 300Nm i od 0-100km/s: 9,6s, Vmax: 192

1.9dCi automat od 0-100km/s: 11,3s, Vmax: 190

2.0dCi 110kW (150KM) 340 Nm i od 0-100km/s: 9,4s, Vmax: 204

2.0dCi automat od 0-100km/s: 9,7s, Vmax: 198

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o opisy mocy to nawet samo Renault w folderach miesza się w zeznaniach i oznaczeniach: folderowe 2.0T to 2.0T 165 (w domyśle KM), rzeczywiscie ma jednak 163 (inna rzecz że nie mając porównania obecności lub jej braku jeżeli chodzi o te 2KM nie jestem w stanie stwierdzić bo uwazam ze ten samochód po prostu zapie***ala <ok> ).

 

Krótko mówiąc: z samochodu z silnikiem 2.0 16V bedziesz zadowolony, a z okazji upolowania fajnego 2.0T będziesz w euforii (wiem po sobie :( ), przejechałem już 10000km i nadal mnie niesamowicie bawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!