Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II diesel - benzyna - usterki - POMOC


Arzago

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich użytkowników - pierwszy post.

 

Mam uprzejme pytanie. Planuje zakup meganki po lifcie a więc rocznik po 2005. Zastanawiam się między benzynką i jej zagazowaniem oraz dieslem. Nigdy nie miałem diesla, ale chętnie chciałbym poczuć jego moc i dźwięk;) Boję się jednak bardzo, że za chwile do wymiany będzie turbina, wtryski, dwumasy itp. Problem tkwi również w tym, że czasami miesięcznie robię 4 tys km a czasami tylko kilometr do stacji PKP (mieszkam pod Poznaniem). Kilka razy w roku wyjeżdzam w dalsze trasy ale generalnie w granicach kraju. Chciałbym się dowiedzieć jaki polecilibyście koledzy silnik. Jak często, bądź przy jakim przebiegu mniej więcej i jakie są koszty związane z awaria turbiny, wtrysków itp.

Myślę nad silnikiem 1.6 PB, 1.5 dci ( 105 KM) i 1.9 dci (120 KM). Bardziej skłonny byłbym ku 1.5 dci, ale nie mogę się doczytać jaka jest awaryjność tego modelu po lifcie. Jaki musiałby mieć przebieg, żeby był na ok 6 lat, ale już po wymianach.

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję serdecznie za pomoc, o którą bardzo proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, jak się jeździ głównie po mieście i nie robi rocznie więcej niż 20.000 km, to nie ma sensu pchać się w diesela.

 

Dlaczego? Np. diesla ciężko rozgrzać, co za tym idzie w zimie masz słabe ogrzewanie. Benzyna nagrzewa się szybciej, a robiąc kilka km po mieście, czasem diesel nie zdąży "złapać" temperatury, a już go gasisz. Po za tym w dieslu masz więcej potencjalnych możliwości drogich usterek. Wtryski, pompa, turbo. Paliwo mamy kiepskie, a nowoczesne układy zasilania tego nie lubią.

 

Zresztą przy dzisiejszych cenach paliw, gdzie różnica w cenie między ON a Pb praktycznie nie istnieje, to chyba LPG wychodzi najtaniej <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogrzewanie jest dobra, ja mam grzałki elektryczne na nagrzewnicy i już po minucie mam ciepło. To fakt długo się grzeje silnik zimę, mam megankę 1.9 dopiero pół roku i nie narzekam, turbo, wtryski są w jak najbardziej w bardzo dobrej formie, co prawda tankuję te niby lepszą ropę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mieście na zimnym nie bede jezdzil, bo mieszkam za miastem, więc do miasta jak wjade, to będzie już na pewno rozgrzany silnik. Średnio rocznie robię właśnie ok 20 tys km czasami mniej, czasami więcej. A z jakim przebiegiem kupić najlepiej megane II od 2005 do 2007 po lifcie, żeby była jak najmniejsza szansa naprawy turbo, wtrysków, pompy, albo żeby były już one po wymianie? Do dyspozycji mam ok 25 tys zl.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. diesla ciężko rozgrzać, co za tym idzie w zimie masz słabe ogrzewanie.

Bzdura, szczególnie w odniesieniu do silnika dCi 1,5 105KM czyli montowany w auta z rzeczonego rocznika i późniejszych. Silnik ma bardzo cienki płaszcz chłodzący, nagrzewa się szybko, a nim się nagrzeje, to w nawiewie pracują tak jak kol. baciuś pisał, grzałki elektryczne, Z tym rozwiązaniem to jest auto, które bardzo szybko ma w środku ciepełko.

Co do samego silnika i jego chłodzenia, zauważyłem nawet, że po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury, zakończywszy jazdę, wystarczy na krótki czas zostawić silnik na wolnych obrotach (zauważone w zimie) by temperatura na wskaźniku spadła do 1- 2 kresek. (wyświetlacz w scenicu) Świadczy to właśnie o bardzo szybkim reagowaniu układu chłodzenia na obciążenie silnika.

Generalnie, pomimo obecnego wzrostu cen ON i zacieraniu się oszczędności z tym związanych, diesla tego polecam nawet na codzienne poruszanie się po mieście. (mówimy o aucie z 2 reki, wiec argument różnicy w cenie zakupu nie jest argumentem, ceny zbliżone)

Zresztą szczególnie tego diesla polecam, bardziej jak 120KM 1,9 do tych warunków. O 130KM już nawet nie wspominam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawują się te jednostki 1.5 dci 105? Czy ja nie będe jeździł od serwisu do serwisu? I z jakim przebiegiem jest najlepiej go kupic? pozdrawiam i dziekuje za dotychczasowa pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arzago, ja na to ostatnie pytanie akurat niewiele mam do powiedzenia, gdyż auto z tym silnikiem mam zaledwie 3 miesiące a przebieg tego silnika to niespełna 30 tys. km.

Więcej opisane w temacie z linka w moim podpisie.

Polecam skontaktować się z kol. kataryniarz. http://megane.com.pl/kataryniarz,u,2161.htm

On dosiada megankę gt z takim silnikiem dużo dłużej i można Jego zdanie traktować jako zdanie eksperta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arzago, jak nie zaryzykujesz to nie będziesz wiedział. Ja osobiście kupiłem z silnikiem 1,6 16V i nie narzekam. Tak jak koledzy pisali wyżej zależy jak poprzedni właściciele dbali o auto. Możesz kupić z 2007 roku totalna padlinę z zajeżdżonym silnikiem, uszkodzonym turbo lejącymi wtryskami, uszkodzonymi świecami żarowymi, a także możesz trafić na egzemplarz w pełni sprawny którego właściciel każdą usterkę usuwał na bieżąco w ASO. Kupno auta to jest loteria. Na forum jest watek o megankach III i wymianie silników 1.6 16V 110KM. A auta kupione zostały prosto z salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a czy te renki po liftingu (mówie tu o benzyniakach), mają wyeliminowany problem z tymi cewkami i rozrzadem?

 

Tak jeszcze odbiegając od tematu to pozostale samochody nad ktorymi sie zastanawiam oprocz meganki to:

- opel asra II lub III

- honda civic VII

- seat leon II lub III

- toyota corolla

- toyota celica

 

Jakies sugestie?<ok> pozdrawiam i dziekuje za oferowana pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!