Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak przeczyścić totalnie zabrudzony układ chł


Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Jestem po wymianie nagrzewnicy, termostatu czyszczeniu kamixem osobno chłodnicy, bloku silnika. Teraz jeżdżę bez nagrzewnicy - zrobione jest obejście (jest nowa wyczyszczona ale nie podłączam bo znowu sie zapcha). Niestety cały blok silnika wszystkie wszystkie przewody są w środku brudne od rdzy, szlamu brunatnego przyklejone do rur ( nie oleju). Wszystko pod ciśnieniem czyszczone wodą -niestety dalej brud zalega.

Znacie jakiś dobry środek polecacie coś - jeden już wlałem ale efekt żaden ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten kamix przeznaczony jest do czyszczenia samochodowych układów chłodzenia?

Stosując nieodpowiedni preparat możesz zniszczyć silnik.

Kup odpowiedni płyn i zalej. Przygotuj 10-20 l wody, może być kranówka byłe była przegotowana i odstana. Zlewaj tak aby na dnie naczynia pozostał osad. Spuść to co masz teraz w układzie i zalej wodą, i dodaj preparatu. Na jego opakowaniu powinna być instrukcja, postępuj wg niej. Być może operację trzeba będzie powtórzyć.

Obawiam się jednak, że chłodnicę i tak będziesz miał do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kamix to do czajników - mechanik tym próbował. Ja natomiast zrobiłem 2x z płynem Refrusch super ( taki specjalny do chłodnic nie wiem czy dobrze pisze nazwę) teraz w sobotę znowu płukanie i ten płyn. Z ta chłodnicą to pewnie bym wymienił ale to dziadostwo na rurach gumowych siedzi. Płyn ciągle brudny. Mechanik twierdzi że tego nie usunę bo podobno cały blok silnika jest zardzewiały. Dodam jeszcze że ten samochód załatwił RENAULT ADAMOWSCY w Starogardzie Gdańskim - jak kupiłem samochód od wujka który wszystkie przeglądy u nich robił od nowego to w układzie chłodniczym była woda, świece od nowości nie wymienione. Także wszyscy którzy robią tam przeglądy przestrzegam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węże to nie problem, zdemontuj i wyczyść mechanicznie. Chłodnice możesz spróbować zalać octem (1:10) lub roztworem sporządzonym z łyżki kwasku cytrynowego w 2 l wody.

Dobrze byłoby jakbyś to stale mieszał, ale jak zalejesz do pełna i zostawisz nic się nie stanie Nie wolno Ci tego roztworu zostawić w chłodnicy na dłużej niż 30 min, możesz oba roztwory lekko pogrzać nie więcej niż do temp. 60 °C.

Uwaga oba roztwory są agresywne i rozpuszczają aluminium!

Potem trzeba dokładnie wypłukać czystą wodą, może być kranówa.

Zalać wodą destylowaną, a najlepiej demineralizowaną (musi być świeża).

Może to co teraz napiszę co niektórzy uznają za żart ale... Zaopatrz się w magnetyzery takie jakie stosuje się w instalacjach CO, jeden załóż na wąż od termostatu do chłodnicy, drugi na "obejście" nagrzewnicy. Nie wiem jak dużo jeździsz ? Jak robisz 200-300 km w tygodniu wymieniaj wodę raz na tydzień lub dwa. Powinieneś zobaczyć różnicę po 2-3 wymianach wody. Do wody możesz dodać płynu do czyszczenia chłodnic.

Ale ostrzegam jeszcze raz, oba proponowane roztwory są agresywne i reagują z elementami aluminiowymi chłodnicy, głowicy i bloku silnika.

Chłodnicę i rury gumowe wyczyścisz, z silnikiem może być problem. Wiem bo już kiedyś coś takiego miałem. Powiem szczerze, że dobrze dało się to wyczyścić tylko mechanicznie. Czyli rozebrać silnik zostawić żeby dobrze wysechł i potem czyszczenie za pomocą wyciora zrobionego z drucianej szczotki :cry: Robota przej.... i praktycznie nie da się tego wykonać za pierwszym podejściem. Miałem sprawę ułatwioną bo i tak robiłem remont silnika. Przy okazji okazało się co robią z silnikiem te wszystkie ceramizery. :-/

 

Rury gumowe możesz również zanurzyć w którymś w/w roztworów. Najpierw spróbuj wyczyścić mechanicznie, np. kawałkiem jakiejś szmaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj znowu walczyłem. Niestety cały dzień była jakaś mżawka wiec sobie podarowałem czyszczenie węzy i chłodnicy osobno. Sprawdziłem je wizualnie na tych grubych wężach rdza prawie zeszła na tych z mniejszym obwodem siedzi. Woda była brudna jak poprzednio i osadu też było trochę. Teraz zalałem wodą destylowaną z innym preparatem - Holts. Dzięki Przemo za porady za tydzień jak będzie lepsza pogoda przeczyszczę osobno chłodnice tym octem i te węże mechanicznie chyba najlepiej będzie takim urządzeniem jak się w kuchni butelki czyści no i roztworem z octem potem opłucze wszystko wodą. Na pewno nie rozbiorę silnika bo tego nie potrafię :-P.Ciekawe ile jeszcze będę się z tym męczył ( 5 razy już płukane było) - ale trochę czasu jest do zimy :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy tego nie wypłukaszy, zawsze w układzie będziesz miał śmieci. Kwestia tylko ile ich jest? Wypłakuj układ wodą 3-5 razy z dodatkiem. Potem podłącz nagrzewnicę, zalej płynem do chłodnic i jeździj. Szkoda Twojej roboty.

Płukanie spowoduje, że pozbędziesz się jedynie większych luźnych śmieci. Pozbędziesz się ich i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

W maju zalałem silnik płynem prestone jest bezbarwny. W sumie z 10 razy płukałem silnik. Dzisiaj po ponad 3 miesiącach użytkowania płyn jest czysty. Chociaż pewne drobinki w nim pływają to jest ich nie wiele - pojawiły się zresztą już w czerwcu i nic nie przybywa - także da się tak przeczyścić by nagrzewnica się nie zapychała bo grzeje niesamowicie. Pozdrawiam

Dziekuje P_r_z_e_m_o za posty skorzystałem z nich.

Edytowane przez Maximus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!