Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy to pech


graceb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem tu nowy więc proszę io wyrozumiałość i tolerancję.

Moje autko to Megi II Grandour 2007 rok z przebiegiem 250 km. Dzisiaj po czterogodzinnym postoju wsiadam do samochodu uruchamiam z guzika i nagle obrotomierz wskakuje na 3000 obrotów i tak trzyma. Wiec z powrotem guzik wyłączam autko i ponowna próba uruchomienia samochodu. Niestety juz nie mogłem go uruchomić rozrusznik kręci ale nie odpala. I po kilku kolejnych nieudanychj próbach telefon do ASSISTANS i autko ląduje w serwisie. Czy to coś poważnego i czy to normalne by nowy samochód po 3 dniach użytkowania już nawalał. Może taki pechowy egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

graceb, jak masz nowy samochód to polecam trzymać wszelakie papierki z ASO (wszystkiego wymagaj na piśmie i chowaj to do specjalnej szuflady w domku).

Idealnych aut niestety nie ma, ale zacytuję mojego znajomego, który po Mercedesach od 8 lat jeździ renault:

Ponownie kupiłem trafica (wcześniejszego lawetował 2 razy w okresie gwarancji), ponieważ najlepszy wróg to znany wróg.

Teraz jak zajeżdża nawet do ASO na zmianę płynów itp to mechanicy chowają się po kątach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodze się w obecnych czasach w samochodzie jest tyle samo elektroniki jak w samolocie. Niestety na naszą niekorzyść gdy coś się popsuję bo dużo kosztuje naprawa (gdy nie ma się już aktualnej gwarancji), ale jak nam ta elektronika pomaga w życiu normalnie paradoks :) A co do tego zdarzenia z pewnością to jest pech i może pechowy egzemplarz ale wydaje mi się, że jakaś część była felerna bo w dzisiejszych czasach nikt nie może sobie pozwolić na pomyłki w dobie takiej konkurencji na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem szczerze , że przeraża mnie ilość elektroniki i bezradność właścicieli nowych Sceniców. Czym więcej czytm tym bardziej sie przekonuje do odejscia od nowszych Renaultów. Choć człek od którego kupiłem Scenica I a planuje od niego odkupić Scenica II po za problemami z regulacją skrzyni (zmiany biegów) nie marudzi na niego. Sam nie wiem. Ale coś, jakośdużo problemó z hand free , czujnikami, EGRami itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w ASO. Uprzejmy pan podłączył komputer do autka i wyszło, że wysiadła kontrolka (czujnik) temperatury jakiegoś płynu. W danym momencie komputer odczytywał temperaturę -33 C. Usterka ma być usunięta do jutra. Dam znać jak by co.

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2007-08-14, 16:50 ]

Dzisiaj otrzymałem smutną wiadomość a mianowicie części nie ma w kraju i ściągają ją z Francji. Będzie dopiero w czwartek. Ale pan z ASO powiedział, że bedzie autko zastępcze. Po 1,5 godz. telefon, że na dole pod domem stoi auto. Schodzę, patrzę a tu stoi Ford Fokus kilka podpisów i już nim jeżdżę. W środku wygląd niezły, ale jakie w czasie jazdy głośąne. I to nie że słychać silnik tylko każdy najechany kamień, jakaś dziurka, zapadlina to wszystko dudni w samochodzie. Co do Forda to rocznik 2007, silnik 1,6, przebieg 2700 km. Czyli nówka

To się nazywa załatwienie auta zastępczego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) , a co do samego Forda : jeżeli komfort oceniasz wyjsciowo na podstawie Twojego francuza to raczej mało które auto mu dorówna. Mi osobiście zestrojenia zawieszenia w niemieckich autach bardzo odpowiadają nawet kosztem troche gorszego resorowania. Jeżeli ten zastępczy Ford nie jest zamordowany to masz okazje poznać pierwowzór jednego z najlepszych rozwiązań zawieszeń w Europie ale i na świecie. Podpatrywany i naśladowany przez wiele innych marek. Spróbuj tego Fokusika po zakrętach a sie zdziwisz. Co prawda zaśniesz z powodu silnika (1,6 w ciężkiej budzie) ale zawiecha nadrobi. Podpowiedź, podczas ostrej zabawy Fokusem nie ściągaj w ciasnym łuku nogi z gazu ;-), miłej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi, nie jest tak zle z tym silnikiem. Ja mam Focusa 99 z silnikiem 1.6 16v, dodam ze kombi, wiec jeszcze ciezsza buda - da sie jezdzic :) A co do zawieszenia, to zgadzam sie z Toba w 100% - ono poprostu nie ma sobie rownych w swojej klasie, a nawet smiem zaryzykowac stwierdzenie ze w klasie wyzej tez ciezko znalezc cos rownie dobrego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Focus a w zasadzie Ford od dawna był kreatorem zawiechy. Pierwszy próbował podrabiać Adam Opel w Vectrze B i dlatego tyyyyle kosztowała a i tak zawieche nie dopracowali. W sumie masz racje 1,6 16V daje rade ale skrzynia ma zdecydowanie za długie przełożenia do tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!