Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renaul Megane III vs Skoda Octavia


pit22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Zamierzam kupić Nowe autko i zastanawiam się nad wyborem Megane III i Octavii 2.

Rocznie robię autkiem w okolicach 15 k km wiec nie dużą i zatsanawiam się nad silnikami 1.4 TCE lub TSI a wiec benzyniaki z turbo <ok> . Proszę o jakieś wskazówki i opinie w pomocy wybraniu tego najlepszego autka dla mnie ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn przeczytaj sobie to <ok>

Fluence vs Octavia

więcej... tzn, że w tej samej cenie dostaniesz albo dużo lepsze wyposażenie, albo po prostu kupisz auto taniej.

Silnik TCe - wrażenia bardzo pozytywne, od 80 do 140 na 5 fajnie się rozpędza, cichy, tylko trochę za duże spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jesteś pierwszy, który ma taki dylemat (tu na forum też tacy już byli - możesz poszukać<ok> ). Ja sam stałem przed tym dylematem (w grę wchodził jeszcze Focus, Astry kombi nie było jeszcze - kupowałem kombi).

 

Jak widać, wybrałem Megane :( Czy dostaniesz więcej - nie wiem, nie myślałem o tym w ten sposób. Po prostu poszedłem obejrzeć Octavię (na którą byłem na 80% nastawiony :( ) i... ją obejrzałem... Bagażnik ogromny, ustawny - a to był mój priorytet. Ale wykonanie jakieś takie.... Nie podobało mi się. Nie podoba mi się taka "prostota" wykonania wnętrza aut spod znaku VW. W Megane był inny świat.

 

imho Megane bije Octavię designem na łeb. A że to "półkowo" podobne auta... wybierz oczami i sercem :( Bo co do awaryjności... Że zacytuję znajomego "wszystko to jedna i ta sama chińszczyzna" ;) Jak się ma zepsuć - to się zepsuje. Nawet Bentley.

 

P.

PS. Jak się zakręcisz dobrze na OCP, to spokojnie znajdziesz dealera, który da Ci fajną (faaajną) zniżkę. Przerabiałem temat. Tutaj raczej nic takiego mnie nie spotkało. I dlatego mnie osobiście wychodziła bardzo podobna cena za bardzo podobne wyposażenie. Aczkolwiek przyznaję, że Renault ostatecznie wyszedł nieco taniej.

 

PS2. A silnik... silnik (1.4 tce) fajny jest :) Musisz mieć świadomość, że jest ciągle głodny (10 w mieście to norma), ale frajdy daje dość sporo ;) Bardzo elastyczny, ciągnie od dołu, cichy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat bym miał obiekcje co do obu silników <ok>

Silnik 1,4 TSI ładnie się zbiera i mało pali, ale jakoś ten bezpośredni wtrysk benzyny średnio mnie przekonuje :(

Silniczek 1,4 TCE ładnie się zbiera, ale spalanie jest z innej dekady.

Dużo mocniejszy i starszy silnik VW 1,8T pali praktycznie tyle samo, a osiągi znacznie lepsze.

Silnik 1,2 TCE w Clio był strzałem w 10, ale 1,4 TCE chyba jeszcze wymaga dopracowania np. oprogramowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to nie na temat, ale jednak napiszę.

Skody w życia bym nie wybrała z takiego względu, że jest to samochód masowy. Posiada mocne pretensje bycia czymś, czym w zasadzie nie jest. Oczywiście nie jest folkswagenem. Co do silnika prawda jest tak, że benzyna z turbo to dobry wybór, a spalanie zależy tylko od ciebie i twojego samopoczucia. W zasadzie na wymioty zbiera mi się kiedy patrzę na zielono mdły kolor zegarów skody <ok>

Pamiętaj jednak, że każde auto psuje się w podobnym stopniu, a w ostatecznym wyborze nikt ci w zasadzie nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat bym miał obiekcje co do obu silników <ok>

Silnik 1,4 TSI ładnie się zbiera i mało pali, ale jakoś ten bezpośredni wtrysk benzyny średnio mnie przekonuje :(

Silniczek 1,4 TCE ładnie się zbiera, ale spalanie jest z innej dekady.

Dużo mocniejszy i starszy silnik VW 1,8T pali praktycznie tyle samo, a osiągi znacznie lepsze.

Silnik 1,2 TCE w Clio był strzałem w 10, ale 1,4 TCE chyba jeszcze wymaga dopracowania np. oprogramowania.

 

Spalanie TCE jest duże - fakt. Ale zerknij na testy elastyczności TCE vs TSI vs np Turbo z Astry IV. TCE literalnie miażdży konkurencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko dlaczego ten silnik pali tyle paliwa co stare mocne 1,8T, ale już bez takiej dynamiki.

W tym miejscu jest mocne pole do popisu przy usprawnianiu tego silnika.

Pocieszające, że 1,4 TCE dobrze znoszą gaz i jeżdżą na nim tak jak jak na benzynie <ok>

Poniżej link do testu.

Jak zwykle wygrał Golf (gazeta z niemieckim kapitałem), ale można poczytać.

 

http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Kia...test-10071.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 TCE nie pali wiele więcej niż 1.4 <ok>. Nie wiem czemu tak jest. Co prawda na trasie spalanie jest bardzo OK - mialem wyniki rzędu 6.1l/100 na odcinku 250km (jazda 90-100, bardzo spokojnie) , ale w spalanie w mieście jest już konkretne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1.4 TCe jest jaki jest. Renault nie ukrywa, że spalanie jest zbliżone do 1.6V. Zależy też kto jak jeździ, jak się ma cieżką nogę, to jak mówią "turbo żyje, turbo pije". W zamian dostaje się świetną elastyczność, ilość koników, przy których można bez obaw rozpoczynać manewr wyprzedzania, łańcuch zamiast paska rozrządu (poczułem w innym aucie, jak mi poszedł pasek po 38 tys. km) oraz ciszę w kabinie (silnik słuchać jedynie jak się naprawdę mocno przyciśnie, pomijam odgłosy dochodzące z zewnątrz, jak opony czy pęd powietrza). Jak do tej pory nie ma problemów z tym silnikiem, a ponoć są takowe w przypadku TSI.

W kwestii wyposażenie/cena oraz design, meganke bije skodę na łeb. Wybór należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno na tym forum polecić inaczej jak tylko megane 1,4 TCe. Ale przede wszystkim musisz przemyśleć który ci się bardziej podoba. Wbrew pozorom to jest najważniejsze. Wyobraź sobie co czujesz jak codziennie rano podchodzisz do samochodu, który ci się nie podoba. Ja tak miałem z toyotą corollą, też sie naczytałem, że wieczny, bezawaryjny itp. Ale coś od początku mi się nie podobał i z zewnątrz i od wewnątrz. Poza tym jego bezawaryjność to był mit, o czym sie wielokrotnie przekonałem. Wziąłem po nim megane lux priviliege - inna bajka. Jak bym się przesiadł do rolls royca. Komfort jazdy, wszystkie te bajerki elektroniczne to czysta radość i przyjemność (też mnie straszyli, że się psują, ale nic z tych rzeczy). Miałem go ponad 5 lat i wszystko działało. I teraz też wziąłem megane. A silnik 1,4 TCe jest rewelacyjny. Auto z nim właściwie płynie, cisza nieprzeciętna, no i chce się rwać do przodu. Jak zdecydujesz się na megane to bierz wyposażenie na maksa, naprawdę warto. Skoda nie ma takiej finezji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!