Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renaul Megane III vs Skoda Octavia


pit22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Zamierzam kupić Nowe autko i zastanawiam się nad wyborem Megane III i Octavii 2.

Rocznie robię autkiem w okolicach 15 k km wiec nie dużą i zatsanawiam się nad silnikami 1.4 TCE lub TSI a wiec benzyniaki z turbo <ok> . Proszę o jakieś wskazówki i opinie w pomocy wybraniu tego najlepszego autka dla mnie ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn przeczytaj sobie to <ok>

Fluence vs Octavia

więcej... tzn, że w tej samej cenie dostaniesz albo dużo lepsze wyposażenie, albo po prostu kupisz auto taniej.

Silnik TCe - wrażenia bardzo pozytywne, od 80 do 140 na 5 fajnie się rozpędza, cichy, tylko trochę za duże spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jesteś pierwszy, który ma taki dylemat (tu na forum też tacy już byli - możesz poszukać<ok> ). Ja sam stałem przed tym dylematem (w grę wchodził jeszcze Focus, Astry kombi nie było jeszcze - kupowałem kombi).

 

Jak widać, wybrałem Megane :( Czy dostaniesz więcej - nie wiem, nie myślałem o tym w ten sposób. Po prostu poszedłem obejrzeć Octavię (na którą byłem na 80% nastawiony :( ) i... ją obejrzałem... Bagażnik ogromny, ustawny - a to był mój priorytet. Ale wykonanie jakieś takie.... Nie podobało mi się. Nie podoba mi się taka "prostota" wykonania wnętrza aut spod znaku VW. W Megane był inny świat.

 

imho Megane bije Octavię designem na łeb. A że to "półkowo" podobne auta... wybierz oczami i sercem :( Bo co do awaryjności... Że zacytuję znajomego "wszystko to jedna i ta sama chińszczyzna" ;) Jak się ma zepsuć - to się zepsuje. Nawet Bentley.

 

P.

PS. Jak się zakręcisz dobrze na OCP, to spokojnie znajdziesz dealera, który da Ci fajną (faaajną) zniżkę. Przerabiałem temat. Tutaj raczej nic takiego mnie nie spotkało. I dlatego mnie osobiście wychodziła bardzo podobna cena za bardzo podobne wyposażenie. Aczkolwiek przyznaję, że Renault ostatecznie wyszedł nieco taniej.

 

PS2. A silnik... silnik (1.4 tce) fajny jest :) Musisz mieć świadomość, że jest ciągle głodny (10 w mieście to norma), ale frajdy daje dość sporo ;) Bardzo elastyczny, ciągnie od dołu, cichy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat bym miał obiekcje co do obu silników <ok>

Silnik 1,4 TSI ładnie się zbiera i mało pali, ale jakoś ten bezpośredni wtrysk benzyny średnio mnie przekonuje :(

Silniczek 1,4 TCE ładnie się zbiera, ale spalanie jest z innej dekady.

Dużo mocniejszy i starszy silnik VW 1,8T pali praktycznie tyle samo, a osiągi znacznie lepsze.

Silnik 1,2 TCE w Clio był strzałem w 10, ale 1,4 TCE chyba jeszcze wymaga dopracowania np. oprogramowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to nie na temat, ale jednak napiszę.

Skody w życia bym nie wybrała z takiego względu, że jest to samochód masowy. Posiada mocne pretensje bycia czymś, czym w zasadzie nie jest. Oczywiście nie jest folkswagenem. Co do silnika prawda jest tak, że benzyna z turbo to dobry wybór, a spalanie zależy tylko od ciebie i twojego samopoczucia. W zasadzie na wymioty zbiera mi się kiedy patrzę na zielono mdły kolor zegarów skody <ok>

Pamiętaj jednak, że każde auto psuje się w podobnym stopniu, a w ostatecznym wyborze nikt ci w zasadzie nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat bym miał obiekcje co do obu silników <ok>

Silnik 1,4 TSI ładnie się zbiera i mało pali, ale jakoś ten bezpośredni wtrysk benzyny średnio mnie przekonuje :(

Silniczek 1,4 TCE ładnie się zbiera, ale spalanie jest z innej dekady.

Dużo mocniejszy i starszy silnik VW 1,8T pali praktycznie tyle samo, a osiągi znacznie lepsze.

Silnik 1,2 TCE w Clio był strzałem w 10, ale 1,4 TCE chyba jeszcze wymaga dopracowania np. oprogramowania.

 

Spalanie TCE jest duże - fakt. Ale zerknij na testy elastyczności TCE vs TSI vs np Turbo z Astry IV. TCE literalnie miażdży konkurencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko dlaczego ten silnik pali tyle paliwa co stare mocne 1,8T, ale już bez takiej dynamiki.

W tym miejscu jest mocne pole do popisu przy usprawnianiu tego silnika.

Pocieszające, że 1,4 TCE dobrze znoszą gaz i jeżdżą na nim tak jak jak na benzynie <ok>

Poniżej link do testu.

Jak zwykle wygrał Golf (gazeta z niemieckim kapitałem), ale można poczytać.

 

http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Kia...test-10071.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 TCE nie pali wiele więcej niż 1.4 <ok>. Nie wiem czemu tak jest. Co prawda na trasie spalanie jest bardzo OK - mialem wyniki rzędu 6.1l/100 na odcinku 250km (jazda 90-100, bardzo spokojnie) , ale w spalanie w mieście jest już konkretne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1.4 TCe jest jaki jest. Renault nie ukrywa, że spalanie jest zbliżone do 1.6V. Zależy też kto jak jeździ, jak się ma cieżką nogę, to jak mówią "turbo żyje, turbo pije". W zamian dostaje się świetną elastyczność, ilość koników, przy których można bez obaw rozpoczynać manewr wyprzedzania, łańcuch zamiast paska rozrządu (poczułem w innym aucie, jak mi poszedł pasek po 38 tys. km) oraz ciszę w kabinie (silnik słuchać jedynie jak się naprawdę mocno przyciśnie, pomijam odgłosy dochodzące z zewnątrz, jak opony czy pęd powietrza). Jak do tej pory nie ma problemów z tym silnikiem, a ponoć są takowe w przypadku TSI.

W kwestii wyposażenie/cena oraz design, meganke bije skodę na łeb. Wybór należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno na tym forum polecić inaczej jak tylko megane 1,4 TCe. Ale przede wszystkim musisz przemyśleć który ci się bardziej podoba. Wbrew pozorom to jest najważniejsze. Wyobraź sobie co czujesz jak codziennie rano podchodzisz do samochodu, który ci się nie podoba. Ja tak miałem z toyotą corollą, też sie naczytałem, że wieczny, bezawaryjny itp. Ale coś od początku mi się nie podobał i z zewnątrz i od wewnątrz. Poza tym jego bezawaryjność to był mit, o czym sie wielokrotnie przekonałem. Wziąłem po nim megane lux priviliege - inna bajka. Jak bym się przesiadł do rolls royca. Komfort jazdy, wszystkie te bajerki elektroniczne to czysta radość i przyjemność (też mnie straszyli, że się psują, ale nic z tych rzeczy). Miałem go ponad 5 lat i wszystko działało. I teraz też wziąłem megane. A silnik 1,4 TCe jest rewelacyjny. Auto z nim właściwie płynie, cisza nieprzeciętna, no i chce się rwać do przodu. Jak zdecydujesz się na megane to bierz wyposażenie na maksa, naprawdę warto. Skoda nie ma takiej finezji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!