Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic III phI] Zabezpieczenie antykradzieżowe felg


klarabuch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Podczas wczorajszego wymieniania opon na letnie, oponiarz z przekąsem stwierdził, że nie mam żadnych zabezpieczeń na felgi. Wprost stwierdził, że moje 17-to calowe felgi są tak ładne, że kiedyś zastanę samochód na "cegłach".

W jakiejś zamierzchłej rozmowie z dilerem słyszałam, że zabezpieczania nie są potrzebne, bo chroni felgi alarm.

Dodam tylko, że autko rzadko zostaje samo bez nadzoru (jak dziecko) i nocuje w garażu.

 

Moje pytania:

Czy tak jest w rzeczywistości? Czy może dla świętego spokoju zakupić takie "zabezpieczanie"? Jakie są wsze doświadczenia?

(Jakie pasuje do 17' cali?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z jednej strony lepiej mieć zabezpieczenia niz nie mieć, z drugiej strony każdy "mechanik" potrafi odkręcić śruby nawet jak klient zapomni do warsztatu zabezpieczenie przywieźć... sam mam dylemat czy kupić coś czy nie, o wszystkich zniknięciach kół słyszałem gdy samochód stał pod chmurką w ciemnej ulicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno warto jakieś mieć. Przynajmniej nie ukradną kół amatorzy. Ja założyłem takie http://www.felgi-opony.com/Zabezpieczenia_...100795,211.html

Przeżyłem już raz kradzież alusów właśnie bez zabezpieczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio pozbyłem się 4 takich śrub z auta mamy (brak nasadki). Trudno nie było <ok> Poza tym pamiętaj, że złodziej nie musi odkręcać wszystkich naraz. Może sobie co noc przychodzić i luzować po jednej. Profesjonaliści sobie dorobią na tokarce, a amatorzy nabijają rozgrzaną nasadkę o 1-2mm mniejszą od śruby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złodziej otworzy każdy zamek - czy z tego powodu mamy w ogóle nie zamykać drzwi <ok>

Każdy musi sam zdecydować czy warto zakładać zabezpieczenia? Myślę, że 150zł nie jest wielka inwestycją a może chociaż ułatwić złodziejowi wybór - kradnę z tego auta gdzie nie ma żadnych zabezpieczeń , bo łatwiej i szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dla swojego siętego spokoju kupiłem:

 

"ZESTAW ŚRUB ZABEZPIECZENIA ANTYKRADZIEŻOWEGO KÓŁ EUROPE 4 ŚRUBY M 12x1,5 ALU

 

Zestaw śrub zapewnia pełną ochronę przed kradzieżą kół i opon. Objęty gwarancją Renault w zakresie jakości, skuteczności działania i koncepcji.

 

Referencja : 7711239101"

 

najbardziej rozwala mnie stwierdzenie: "Objęty gwarancją Renault w zakresie skuteczności działania"... Tzn. że jak mi ktos "pożyczy" felusie to mi dadzą nowe ??

post-6565-1302038010_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabezpieczenia? Hmm ostatnio na firmę zakupili nam fajny przyrząd właśnie do odkręcana ów zabezpieczeń a działa bardzo prosto wystaje z niego kilka łapek które ściskają zabezpieczenie (należy dokręcić) trzyma tak mocno że bez problemów kluczem pneumatycznym można odkręcić... Co prawda kosztowała swoje bo zestaw na cztery wielkości śrub coś ok 2tyś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupię takie śruby, to chyba tylko dla świętego spokoju. Jak czytam zabezpieczenie to żadne. W zasadzie auto jak już napisałam nocuje w garażu, więc nocy się nie boję. W biały dzień większy strach można mieć w mińsku mazowieckim lub na parkingu pod hipermarketem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a działa bardzo prosto wystaje z niego kilka łapek które ściskają zabezpieczenie (należy dokręcić) trzyma tak mocno że bez problemów kluczem pneumatycznym można odkręcić

Akurat w śrubach Renaulta, przedstawionych przez kol. athlon64x4, zewnętrzne pierścienie na łbie są gładkie i obrotowe, tak więc........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, ja nie pisałem nigdzie o mcGardach - jak będziesz miał po 35 zeta to ja tez wezme. BTW wczoraj kupiłem jakies za 69 w norauto ale okazało się właśnie że za cienkie więc wymieniłem na mcGuardy. Już zamontowane i faktycznie sposób zabezpieczenia wydaje się mało "złodziej-friendly" <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coolesh, odnosiłeś się do śrub przedstawionych w linku, a więc do McGardów, które z tymi tanimi z Allegro maja tylko tyle wspólnego, że maja ten sam skok i średnicę gwintu.. Tak więc trzymajmy się tego co z posta wynika, pomimo, że bezpośrednio w poście nazwa nie została użyta. poza tym w poscie z linkiem zastosowano słowo "takie" czyli link jest przykładowy co do rodzaju i wyglądu, a nie "TE" w odniesieniu do ceny. I McGardy można taniej nabyć ale nie za 35 zeta. Zresztą i te 150 zł za nie, nie jest przepłacaniem.

Czy warto inwestować w te droższe, które też są do odkręcenia <ok>

Chyba jednak warto, gdyż ich patent polega na frezowanym od czoła łba śruby wąskim rowku o nieregularnym kształcie. Nawet rozgrzana do białości rurka nie dopasuje się w kole na tym łbie do tej krzywizny, by klucz na miejscu dorobić. Nie sprawia to większego problemy przy śrubach z wieloklinowym otworem centralnym, gdzie tylko ilość i rozstawienie rowków je różnicuje. Takie śruby sprzedaje przykładowo BMW. (oczywiście pomijam fakt potrzeby posiadania na miejscu przewoźnej kuźni z potrzebnymi narzędziami i palnikiem do rozgrzania materiału na klucz)

Kluczem uniwersalnym, płytkowym, opisanym wyżej też nie zdziałasz za wiele przy McGardach, gdyż łeb śruby z zewnątrz jest gładki, a w śrubach Renaultowskich jeszcze dodatkowo obrotowy. Jest to utrudnienie dla potencjalnego amatora alusów, czasami nawet nie jest to warte zachodu.

Sposób pokonania tych śrub jest możliwy, ale z innej przyczyny. Przyczyną jest praktyka zostawiania przez właściciela odpowiedniej nasadki w zaparkowanym aucie (a jakże by inaczej, przecież w razie kapcia będzie na drodze potrzebny) i zazwyczaj w miejscu gdzie jest lewarek i klucz do kół czyli w bagażniku. Jeszcze się nie spotkałem z przypadkiem, by ktoś nosił nasadkę do odkręcenia śrub zabezpieczających, jako breloczek podpięty do kluczyków czy karty. Tak więc choćby były to nie wiem jakiego typu śruby, jeśli pomagamy złodziejowi w ten sposób, nie na wiele te zabezpieczenia się zdają. Tylko w przypadku takiego własnego postępowania nie warto przepłacać za jakość i rodzaj śrub. Są, a jakby ich nie było.

Sam byłem świadkiem sytuacji w Norauto właśnie, gdzie właściciel zostawił auto z kluczykami i kołami do wymiany, a nie wręczył pracownikowi nasadki o skomplikowanej budowie do odkręcenia zabezpieczeń. Poszedł w tym czasie na zakupy do pobliskiego hipermarketu.

Kilka minut trwało by 2 pracownicy taką nasadkę w aucie znaleźli i to nie w miejscu klucza do kół. Ot praktyka......

A tak przy okazji, skoro już o tym piszemy.

Czy ktoś był świadkiem, lub samemu mu się udało odkręcić śruby zabezpieczające McGarda lub Renaulta o tej samej konstrukcji, bez dołączonej do kompletu nasadki z odpowiednią kształtką :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli potwierdzasz że nie warto zabezpieczać, tym bardziej tymi droższymi, bo i tak złodziej da radę <ok> w końcu sam napisałeś że nikt nie jest w stanie nosić nasadki zamiast breloczka, a schowanie gdziekolwiek w samochodzie to strzał w kolano. Zgadzam się z Tobą w 100% i proszę o więcej :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!