Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szrpanie ,blokowanie i i huk z przedniego zaw


agaipawel2004

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,w ostatnim czasie zakupiłem Renault Scenic 1.6,1998,benzyna-gaz,mam bardzo duży problem,mianowicie przy zmianie biegów gdy przykładowo zmienię za szybko bieg na wyższy dochodzi do dużego szarpnięcia autem i dość dużego huku w jednym momencię,odgłos dochodzi jak gdyby z przedniego zawieszenia, do tego jakby auto się na chwilę blokowało,bardzo proszę o pomoc,co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem auto po prostu Tobie gaśnie, a siła rozpędu powoduje, że odpala ponownie.

Nie zmieniaj biegów, jak na obrotomierzu masz poniżej 2k obr/min (a nawet 2,5k obr./min). Pomijając już fakt, że wtedy silnik praktycznie nie ma momentu obrotowego, to taką jazdą po prostu "zamęczysz" silnik. Rozumiem, że chcesz jeździć oszczędnie, ale to silnik benzynowy, a nie diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,mogę się zgodzić trochę w tym temacie,poprzednio miałem diesla,ale przykładowo gdy wjężdzam na skrzyżowanie lub pokonuje zakręt 90 stopni,to redukuję do 2 biegu,po wykonaniu manewru jest to samo,chyba że bardzo delikatnie dodaje gazu,wtedy jest ok,może to jest też wina obrotów biegu jałowego,są na poziomie 500 obrotów na minute,niestety nie mogę podnieść,bo silnik wariuje,gdy jest zimny czy ciepły nierówne są obroty,tak jakby miał zaraz zgasnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś

benzyna-gaz

Występuje to na gazie, benzynie, czy bez różnicy ?

silnik wariuje

Rozwiń tą myśl...

nierówne są obroty

Falują, czy są po prostu niskie ?

w ostatnim czasie zakupiłem Renault Scenic

Wykonałeś czynności "po zakupowe" ? Głównie chodzi mi o świece...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co,falują i są nie równe,jak go rano zapale wiadomo jest przez chwilę na wyzszych obrotach, a zapalam na benzynie, w miare upływu czasu jak silnik się nagrzewa stają się nie równe,jak się całkowicie nagrzeje to spadają do 500 na minutę, potem przełączam na gaz,podczas jazdy jak go zatrzymuje to spadają nawet poniżej 500 tak jakby miał zaraz zgasnąć, ale zaraz się podnoszą,po za tym mam wrażenie że na benzynie jakby jeżdził lepiej,bardziej elastycznie,już bez tych szarpań,ale faktem jest .że też na biegu jałowym, chodzi również nie równo na benzynie,nie ,świec nie wymieniałem,po miesiącu użytkowania padła jedna z cewek,wymieniłem,wiesz,przy zakupie on chodził już nie równo,ale tylko jak był zimny,teraz tak samo jest jak silnik się nagrzeje.Może to dlatego te szarpanie,ma zbyt niskie obroty,jak zmieniam bieg to się dusi,już sam nie wiem, chciałem podnieść na parowniku,jest tam śruba do regulacji,tak samo na tym kowadełku tam gdzie się kończy linka od gazu,jak podkręciłem to wtedy obroty stały się znów za wysokie i cały czas nie równe,nie chcę biegać po mechanikach,u nas we Włocławku jest tragedia,tylko patrzą jak człowieka naciągnąć na kase i mało tego jak coś wymienią to i tak zadnej zmiany nie ma,

 

 

Kolego, pisz stosując zdania, to nie SMS, dobrze chociaż że nie zastosowałeś jakiś skrótów.

Następnym razem dostaniesz pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas jazdy jak go zatrzymuje to spadają nawet poniżej 500

Wymieniłbym świece. Jak nie pomoże, to muszę Cię zmartwić, ale masz do wymiany cewki.

Kupując nową cewkę, kierowałeś się prawdopodobnie tylko ceną ( i pewnie wybrałeś najtańszą). "Schytrzyłeś" i teraz poniesiesz karę kupując kolejną (lub obydwie) cewki (interesuje Cię tylko firma Beru lub ewentualnie Valeo).

Co do falowania obrotów, kolega david1982 napisał wyżej, co masz zrobić.

Najpierw uporaj się z tymi obrotami i gaśnięciem i dopiero po tym podjedź do gazownika na regulację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

występuję jak zmienię bieg i dodaje dynamicznie gazu,przykładowo-rozpędzam auto,wrzucam 2 bieg,obroty jakieś 1200 ,wciskam gaz,następuję szarpnięcie i bardzo głośny stuk z przodu auta,potem jest ok,dziwny objaw jest też przy dużej prędkości,jadę przykładowo na 5 biegu 90km/h,zwalniam do 70km/h,potem rozpędzam znów auto i następuję znów szarpnięcie,jest bardziej delikatne niż przy mniejszych prędkościach ,ale daje się wyczuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pasuje do efektu strzału w puszkę filtra powietrza, jeżeli powtarza się to szczególnie na gazie (w zasadzie tylko na LPG) i szczególnie po zmianie biegu na wyższy i dodania gazu (np. przy dynamicznym przyśpieszaniu) to masz kolego do wymiany:

 

- kable WN do LPG (podstawa)

- świece (mogą być NGK V-line)

- filtr powietrza

- filtr gazu

 

Po tym wszystkim regulacja gazu i będzie ok.

 

Co do obrotów na benzynie, przeczyść krokowy, jak nie pomoże to wymiana + czyszczenie przepustnicy (mój mechanik z ASO Renault twierdzi, że przy LPG trzeba to robić częściej niż przy samej benzynie :roll: )

 

P.S. Sprawdź czy nie masz takiego małego otworu zaślepionego klapką w obudowie filtra powietrza, to jest tzw. "Antystrzał".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór w filtrze mam,i nie jest zaślepiony,dzięki za porady,ale teraz to ja już nie wiem co mam zrobić,najlepiej będzie chyba wymienić cały silnik i zawieszenie :-D .A tak poważnie,ten strzał ,huk czy jak go tam nazwać,wydaję się bardziej mechaniczny,jakby z zawieszenia, lub z pod silnika,po za tym jak to się dzieję , to normalnie blokuję samochód,chyba że szybko odpuszczę gaz , i zaraz po chwili dodaję,ale powoli,nie dynamicznie,jest to moim zdaniem bardzo nie bezpieczne,bo są sytuacje na drodze, na skrzyżowaniu, że nie raz trzeba porządnie przycisnąć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500 obrotów
spadają nawet poniżej 500

jakim cudem jak licznik zaczyna się chyba od 500 obrotów masz tester diagnostyczny żeby to sprawdzić??

 

weź otwórz maskę i złap za silnik i nim poszarp mocno jak będzie wahał się w stosunku do karesori to poduszka do wymiany jak będzie sztywny i będzie tylko drgał na pare mm to poduchy są ok masz problem z cewką. Mże być też coś niedokręcone np skrzynia do silnika.

wrzucam 2 bieg,obroty jakieś 1200

to nie diesel żeby go tak katować zmieniaj przy 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!