Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana Radia na niefabryczne


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Przeglądałem forum prawie dwie godziny i nie znalazłem w żadnym wątku wszystkiego co mnie interesuje.

 

Sprawa wygląda następująco. Mam w mojej Megi I phI radio Philipsa fabryczne kasetowe w którym ze starości wszystkie guziki pospadały i już nie moge go znieść. Mam nowe radyjko niefabryczne i chcę je podpiąć. Wymiana zawieszenia to dla mnie nie problem ale elektryki sie boje. Wiem że pilot przy kierownicy i wyświetlacz moją nie działać ale to mnie nie interesuje. Moje pytania to

Czy ma ktoś dokładny opis ze zdjęciami jak wymienić radio?

jeśli nie to:

Kostki ISO wyglądają na możliwe do podpięcia ale w aucie jest jeszcze jedna wtyczka czy ona steruje właśnie pilotem i wyświetlaczem i jest niepotrzebna?

W nowym radiu mam dwa wejścia na cinch'e ale w aucie nie mam takich kabli czy nic z tym nie robić?

Kabel od anteny w aucie mam ze starą wtyczkąi nie pasuje do nowego radia ale nową wtyczke kupie i z tym sobie poradze.

Jeśli chodzi o kod do radia w philipsie to czy nowe radio nie będzie żądało ode mnie żadnego kodu?

Następne pytanie to czy po pierwsze podłączać radio na wyłączonym akumulatorze? i czy jak już wszystko podepnę to czy na nowym radiu 4x45 dadzą rade moje stare głośniki, nie spalę ich? nie potrzebuje zagłuszyć muzyką całej dzielnicy, chcę normalnie słuchać.

 

Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.... jutro będę podłączał radio i nie chce nic popsuć

 

POZDRO xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostki ISO wyglądają na możliwe do podpięcia ale w aucie jest jeszcze jedna wtyczka czy ona steruje właśnie pilotem i wyświetlaczem i jest niepotrzebna?

Interesują Cię tylko dwie kostki ISO, tamte jak dobrze zauważyłeś są od wyświetlacza i pilota.

Niektóre radia można za pomocą odpowiedniego interfejsu podłączyć do tego pilota, a nawet uruchomić wyświetlacz.

Niestety koszt takich przejściówek oscyluje w okolicach 200 zł.

W nowym radiu mam dwa wejścia na cinch'e ale w aucie nie mam takich kabli czy nic z tym nie robić?

To wyjścia na wzmacniasz lub subwoofer, nic z nimi nie robisz, jeżeli takich sprzętów nie posiadasz.

Kabel od anteny w aucie mam ze starą wtyczką i nie pasuje do nowego radia ale nową wtyczke kupie i z tym sobie poradze.

Przejściówka w sklepie elektronicznym lub car audio kosztuje max 5 zł, a z niektórymi radiami jest w komplecie.

Jeśli chodzi o kod do radia w philipsie to czy nowe radio nie będzie żądało ode mnie żadnego kodu?

Nie potrzeba żadnego kodu, jeżeli nie jest to auto fabryczne z innego auta.

Następne pytanie to czy po pierwsze podłączać radio na wyłączonym akumulatorze? i czy jak już wszystko podepnę to czy na nowym radiu 4x45 dadzą rade moje stare głośniki, nie spalę ich? nie potrzebuje zagłuszyć muzyką całej dzielnicy, chcę normalnie słuchać.

Nie będzie żadnego problemu.

Przygotuj się na trudności z wepchnięciem radia do otworu DIN, jeżeli ma swoje kable.

Niestety za radiem jest bardzo mało miejsca i trzeba dobrze ułożyć kable (doświadczenia z Sony i Alpine).

Nie powinieneś mieć żadnych trudności z wymianą.

Przy wymianie pamiętaj, żeby w otwór wsadzić półkieszeń dostarczoną razem z radiem (starą wyciągasz jeśli jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzeba żadnego kodu, jeżeli nie jest to auto fabryczne z innego auta.

Też zależy od radia, niektóre potrafią mieć kod, z reguły jako opcję i aktywujemy ją sami, chociaż dzisiaj to nigdy nic nie wiadomo. W każdym bądź razie jeśli jakiś kod będzie to musisz go dostać z radiem.

a z niektórymi radiami jest w komplecie.

Z naciskiem na NIEKTÓRE, dzisiaj to nawet do radia za 2k pln potrafią nie dać takiego duperelu za 1pln :evil:

Następne pytanie to czy po pierwsze podłączać radio na wyłączonym akumulatorze? i czy jak już wszystko podepnę to czy na nowym radiu 4x45 dadzą rade moje stare głośniki, nie spalę ich?

Aku odłączać nie musisz, ale raczej operuj na odłączonej stacyjce.

Stare głośniki dadzą radę, chyba że dasz od razu na full <ok>

Z kablami jest jak pisze Paweł, czyli masakra, ja ostatnio musiałem wyjąć popielniczkę i zdjąć panel ogrzewania aby wszystko poukładać.

Miejmy nadzieję, że będziesz miał więcej szczęścia :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jutro wszystko podłącze to opisze jak mi poszło.... i czy końcowy efekt jest ok <ok>

 

Wielkie dzięki za pomoc...

 

[ Dodano: 2011-04-11, 15:29 ]

No i wszystko zakończone sukcesem... Radyjko mam bez CD i nie zajmowało tyle miejsca więc jakośuporałem się z kablami. Większy problem był z dopasowaniem ramki ale to po chwili też sie udało :( radyjko gra pięknie. Wieczorem może wrzuce foto jak mi to wyszło... Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, piszę tutaj gdyż mam problem z podłączeniem niefabrycznego radia JVC. Sprawa kształtuje się następująco:

 

W swojej Reni z 2000 roku silnik 1,4 wymieniłem radio z fabrycznego kaseciaka na JVC (które działało mi w poprzednim aucie bez problemu). Poprzednie Auto było japończykiem więc tam inaczej była ustawiona pamięć radia na kabelkach z tyłu, zapomniałem ich przestawić i podłączyłem na tamtym ustawieniu więc początkowo działało bez pamięci, po jakimś czasie znalazłem wolna chwilę żeby to przestawić i zaczął się problem, gdyż po przestawieniu kabelków na odpowiednie ustawienia radio mi nie działa, jedynie przez krotką chwile jest podświetlenie napis load a potem brak napięcia w radiu i radio juz nie reaguje. Gdy przestawię na te ustawienia japońskie to wtedy radio nie daję żadnych reakcji, nawet się nie podświetli. Działa jedynie gdy podłącze pamięć radia i akcesoria pod akcesoria z kabla samochodu, ale działa bez pamięci radia. Radio jest jak najbardziej ok gdyż podłączyłem je do drugiego radia na takich ustawieniach kabla jak powinno być w reni i działa bez zarzutu. Dodatkowym objawem w reni jest zanik wyświetlacza które było podłączone do starego radia. Teraz nawet godzina tam się nie wyświetla.

Ktoś może pomóc gdzie jest pies pogrzebany?

Z góry dzięki

 

[ Dodano: 2011-04-23, 10:58 ]

"Radio jest jak najbardziej ok gdyż podłączyłem je do drugiego radia"

 

znaczy podłączyłem to radio do drugiego auta, mój błąd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!